Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har vært i Verona her? Jeg trenger anbefalinger til rimelige og gode hoteller og spisesteder, og tar imot alle andre tips også med takk. Hovedattraksjonene har jeg selvfølgelig googlet meg frem til, men alt annet er velkomment :) 

Anonymkode: 963c7...2be

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Jepp, har vært i Verona. Koselig by, men veldig liten og begrenset. Det er et flott sted å være dersom man er i godt selskap og dét er det viktigste, eller som et stopp langs en lengre reiserute, eller rett og slett bare for å sløve.

Julies hus er sevlfølgelig bare et tilfeldig hus som er innredet som museum, men det er et par pene malerier der og så klart en balkong. 

Vinregionen Valpolicella ligger rett utenfor Verona, så en dagstur inn i vinområdet er fullt mulig. 

Du kan ta tog til Venezia, så det er nok en rimelig greit dagstur dersom du har veldig mye tid for hånden.

Byen har flust med spisesteder. Jeg synes egentlig ikke det er nødvendig å forhåndsplanlegge det eller ankomme forberedt. I løpet av den første spaserturen rundt byen vil du selv allerede ha funnet nok spennende spisesteder for oppholdet. 

Skrevet

Du har sikkert allerede googlet deg til det, men min påstand er at det ikke er "lov" å ha vært i Verona uten å få med seg en opera i amfiteateret.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Overrasket skrev:

Jepp, har vært i Verona. Koselig by, men veldig liten og begrenset. Det er et flott sted å være dersom man er i godt selskap og dét er det viktigste, eller som et stopp langs en lengre reiserute, eller rett og slett bare for å sløve.

Julies hus er sevlfølgelig bare et tilfeldig hus som er innredet som museum, men det er et par pene malerier der og så klart en balkong. 

Vinregionen Valpolicella ligger rett utenfor Verona, så en dagstur inn i vinområdet er fullt mulig. 

Du kan ta tog til Venezia, så det er nok en rimelig greit dagstur dersom du har veldig mye tid for hånden.

Byen har flust med spisesteder. Jeg synes egentlig ikke det er nødvendig å forhåndsplanlegge det eller ankomme forberedt. I løpet av den første spaserturen rundt byen vil du selv allerede ha funnet nok spennende spisesteder for oppholdet. 

1 time siden, reiseglad skrev:

Du har sikkert allerede googlet deg til det, men min påstand er at det ikke er "lov" å ha vært i Verona uten å få med seg en opera i amfiteateret.

TS her.

Tusen takk for tips! Har noen av dere et greit hotell å anfale? Jeg har ikke fått sjekket så mye ennå, men sånn ved første øyekast så det ut som om det var veldig dyrt å bo greit der ... 

Anonymkode: 963c7...2be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...