Gå til innhold

Venninne ble sint. Dreit meg ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i venninna di sin situasjon mange ganger som yngre, spesielt med ei venninne. Jeg var mye irritert på henne, men lot være å kjefte og vise min irritasjon. Jeg er sånn som kan se veldig sur/arrogant ut hvis jeg ikke smiler, og jeg ble stille og trakk meg tilbake når andre jenter var midtpunktet.

Nå mange år senere ser jeg jo at det ikke var hennes feil, de aller fleste menn liker jo sprudlende og blide damer. Med årene har jeg blitt sikrere på meg selv og mye mer sprudlende. Nå får jeg minst like mye, om ikke mer oppmerksomhet enn henne når vi er ute sammen. Jeg skjønner også at det meste hadde med meg og min holdning å gjøre, ikke andre damer. 

Anonymkode: 37d7e...a93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså leser jeg samme HL her? Litt forundret over svarene dere gir.

Han er en drittsekk, du har ikke gjort noe galt. Selvfølgelig skal du være blid og hyggelig når du drar ut på byen med venner, det er ikke en invitasjon til sex eller noe annet.. synes IKKE du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Det er sjeldent lurt å diskutere å ordne opp i ting i fylla, så synes det å vente til dagen etter var en moden avgjørelse fra deg.

Hun, som mange andre usikre jenter prøver å finne på unnskyldninger fordi daten hennes er en tosk, hun vil så gjerne at det skal fungere så nå gjør hun alt for å få han til å framstå bedre. Dette på din bekostning, som er veldig dårlig gjort, uansett hvor såret hun er gjør man ikke sånn.

Synes du får så mange rare svar her, så la meg spørre:

Flørtet du med kjæresten hennes? Var du blid og hyggelig og han misforstod? Ville du teste han for å se om han var trofast mot venninna di?

Anonymkode: d0e36...d0c

Svarte akkurat på det over her, jeg mener selv at jeg ikke flørtet. 

Anonymkode: bed8b...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Svarte akkurat på det over her, jeg mener selv at jeg ikke flørtet.

Da skjønner jeg iallefall ikke hvorfor folk sier du skal be om unskyldning for noe som helst, var det min venn eller date som var slik mot ei venninne av meg hadde jeg blitt forbanna over at han har satt henne i en pinlig situasjon, uansett hvor såret jeg måtte føle meg. Jeg tror jeg hadde latt det gå noen dager uten kontakt med denne venninna, forhåpentligvis skjønner hun det selv snart.

Anonymkode: d0e36...d0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du mene at hun ikke gjorde noe galt? Såklart flørtet hun (bevisst eller ubevisst) tilbake når hun skriver det som står under her: 

Jo, hun var med på det når hun likte det. Hadde hun ikke likt det så hadde hun kuttet det tvert av med en gang. Jeg hadde også vært fly forbanna om min venninne stod og likte at min date flørtet med henne. 

Anonymkode: 0e9ae...483

Jeg er uenig med deg. Å underbevisst like oppmerksomhet når man generelt føler seg ensom og uten mange venner er fullt ut naturlig, og det er fullstendig mulig å kunne oppføre seg avvisende selv om man overfor seg selv kan erkjenne at et kjennes godt å få bekreftelse. Alle mennesker ønsker bekreftelse. TS vet selv om hun har gjort noe mer enn å være blankt avvisende, utifra det hun skriver har hun vært det og jeg svarer utifra det.

Å klandre mennesker for deres indre følelser er veldig lite fruktbart. For eksempel kan jeg jo kjenne meg igjen i å bli smigret samtidig som irritert og skuffet når noen jeg vet har kjæreste legger an på meg. Det føles godt å få bekreftet at de synes vel om meg, samtidig som jeg synes det er utrolig dårlig oppførsel, og jeg synes de er ekle duster. Følelseslivet til en person er ikke svart-hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg er uenig med deg. Å underbevisst like oppmerksomhet når man generelt føler seg ensom og uten mange venner er fullt ut naturlig, og det er fullstendig mulig å kunne oppføre seg avvisende selv om man overfor seg selv kan erkjenne at et kjennes godt å få bekreftelse. Alle mennesker ønsker bekreftelse. TS vet selv om hun har gjort noe mer enn å være blankt avvisende, utifra det hun skriver har hun vært det og jeg svarer utifra det.

Å klandre mennesker for deres indre følelser er veldig lite fruktbart. For eksempel kan jeg jo kjenne meg igjen i å bli smigret samtidig som irritert og skuffet når noen jeg vet har kjæreste legger an på meg. Det føles godt å få bekreftet at de synes vel om meg, samtidig som jeg synes det er utrolig dårlig oppførsel, og jeg synes de er ekle duster. Følelseslivet til en person er ikke svart-hvitt. 

Takk du beskriver det ganske godt. TS

Anonymkode: bed8b...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skjønner jeg iallefall ikke hvorfor folk sier du skal be om unskyldning for noe som helst, var det min venn eller date som var slik mot ei venninne av meg hadde jeg blitt forbanna over at han har satt henne i en pinlig situasjon, uansett hvor såret jeg måtte føle meg. Jeg tror jeg hadde latt det gå noen dager uten kontakt med denne venninna, forhåpentligvis skjønner hun det selv snart.

Anonymkode: d0e36...d0c

Vi var ikke der, så den eneste som egentlig vet hvordan dette forløp er jo TS, og de andre. TS sier hun aldri ville vært utro, og det tror jeg heller ikke, men det er vel egentlig ikke det dette heller handler om. TS' venninne mener hun ikke har vært en god venninne, og selv om TS her argumenterer vekselvis for at hun ikke har gjort noe galt, sitter hun også med en negativ følelse. 

Om det var meg som satt der - selv i et stabilt forhold, med en venninne jeg visste var usikker, sosialt lite erfaren, med en mann hun nettopp hadde begynt å date, hadde en skjør relasjon til og var usikker på, hadde jeg tenkt: min oppgave her i kveld er å gjøre dette så positivt som mulig for dem, og fremstille min venninne i et positivt lys overfor hennes date. Inkluder henne hele veien, trekk frem gode historier - ikke fokuser på hvordan jeg ser ut foran denne fyren, men vær en god "wingwoman". Er hun usikker på seg selv, trenger hun all mulig drahjelp, og det vil i neste runde gjøre henne til en bedre venninne. 

Ingen ville stilt meg for riksrett om jeg ikke gjorde det, og mange ville heller ikke forventet det. Men som en god venninne, med sosiale antenner sådan, så ville jeg sett det som min "rolle" i denne sammenhengen. 

Fyren er jo åpenbart håpløs, det ser vi nå. Men å ikke gi noen respons på denne håpløsheten fremstår for meg som utrolig tafatt. Hadde han lagt en hånd på låret mitt hadde jeg fjernet den med ett "Hva driver du med?! Du er sammen med venninnen min!".

Jeg tror det er to jenter her som både er veike og med et over gjennomsnittlig behov for bekreftelse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff jeg vet ikke lenger hva jeg argumenterer for jeg. Synes hele greia er håpløs. 

Siden jeg har sagt unskyld så må jeg vel bare la det gå litt tid. Hun beskylder eg for å være sjalu på daten hennes og alt mulig rart. 

Anonymkode: bed8b...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS prøvde jo bare å være "sosialt smidig" her, og la den tvilsomme oppførselennkomne mannen til gode (dog uten hell). 

Det går forøvrig ikke ann å stjele" en mann. Han er ikke en eiendel, men et individ utstyrt med fri vilje. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg har mistet henne. Nå vil hun ikke være med på turen vi planla i sommer heller. Kjipt siden vi har brukt litt penger på billetter. 

Jeg plages skikkelig med dårlig samvittighet , mens hun er veldig kald. Jeg fortjener det vel. 

Anonymkode: bed8b...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut til at jeg har mistet henne. Nå vil hun ikke være med på turen vi planla i sommer heller. Kjipt siden vi har brukt litt penger på billetter. 

Jeg plages skikkelig med dårlig samvittighet , mens hun er veldig kald. Jeg fortjener det vel. 

Anonymkode: bed8b...430

Nei du har ikke gjort noe galt. Hun prøver nok bare å "rettferdiggjøre" for seg selv at hun vil fortsette med han fyren. Hvis hun tilgir deg betyr det at hun må innrømme at han er en dritsekk, per nå vil hun ikke se det/innrømme det derfor velger hun å skylde på deg og være kald. 

Men veldig dumt vennskapet er ødelagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut til at jeg har mistet henne. Nå vil hun ikke være med på turen vi planla i sommer heller. Kjipt siden vi har brukt litt penger på billetter. 

Jeg plages skikkelig med dårlig samvittighet , mens hun er veldig kald. Jeg fortjener det vel. 

Anonymkode: bed8b...430

Du gjør ikke det, ut fra de opplysningene du har gitt. Høres ut som fyren er en utro manipulativ drittsekk, kanskje han prøver å isolere venninnen din. Tips:Vær der for henne når hun finner ut sannheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2017 den 17.32, AnonymBruker skrev:

OBS Dette blir et langt innlegg.

Litt bakgrunn : Dette er en venninne av meg som bor ganske langt unna. Vi møttes i studietida og har holdt kontakten, selv om vi ikke møtes så ofte.Vi er begge introverte og gjør ikke så mye ut av oss. Vi begge er nok litt usikre sosialt. Sammen vi to har vi det kjempe koselig og har det fint,  men noen ganger har det blitt litt krangling oss i mellom på fest med andre. Der hun føler at jeg tar oppmerksomheten fra henne. Sammen med andre vennner står jeg alltid i skyggen og jeg innrømmer at sammen med henne stråler jeg litt mer fordi hun fort blir enda mer tilbakelent enn meg. Jeg ønsker ikke å såre henne med vilje. 

Hun har drevet i lengre tid og datet uten hell. Har begynt å bli litt desperat og mener selv at klokken tikker. Ønsker seg barn og slikt. Det som var en gledelig nyhet nå var at hun har møtt en på nettdating i nærheten av der jeg bor som det virket til å gå veien med. Etter bare få dater hadde hun møtt venne hans, og hun sa at hun allerede holdt på å bli veldig glad i han. 

Siden hun skulle være hos han i helga lurte jeg på om de kanskje ville være med meg og kjæresten ut å spise eller ta noen øl. Hun sa ja til dette. Så viste det seg at kjæresten min skulle ut på avslutning med jobben så det ble bare meg som dro. Noe venninna mi sa var greit. 

Det ble en god middag, hyggelig stemning og vi endte opp på en pub. Jeg tenkte kanskje det ville bli litt kleint når ikke typen min ble med , men jeg følte meg slett ikke utenfor og daten hennes var enkel å snakke med og jeg syntes ikke selv han snakket overdrevent mye med meg.  Han virket veldig interessert i venninna mi, holdt i hånda og flørtet. 

Men tilbake til puben. Der ble det noen øl på oss alle 3. Jeg har følt meg litt utenfor og ensom da jeg bare har kjæresten på stedet jeg bor. Han derimot er ute på ting stadig vekk. Jeg har i tillegg kanskje et snev av sosialangst da jeg ved et par anledninger har løpt fra sosiale sammenkomster skjelvende og gråtende. Derfor var dette veldig hyggelig for meg. Jeg følte meg så glad og følte jeg endelig kunne slippe meg løs litt. 

Hvertfall: venninna mi gikk på do så jeg ble sittende igjen med daten hennes. Spurte han om jeg skulle kjøpe noe mer å drikke til oss, siden han spanderte i sta. Han så på meg og sa jeg skulle vente litt. Sa at han likte venninna mi , mentrodde ikke at det kom til å bli noe seriøst.  Begynte også å ta på meg. Jeg trakk meg unna og sa at dette burde han si fra om til venninna mi. Så forsøkte han å kysse meg og foreslo slibrige ting og fortalte meg at jeg var flott å se på. Jeg bare dytta han unna. Jeg bestemte meg for at nå har vi drukket en del og at dette sier jeg i fra om til henne i morgen hvis han ikke sier noe selv. Unngå krangel og jeg ville være ute en stund til. Venninna mi kom tilbake fra do og jeg  løp til baren og kjøote drikke. Da jeg kom tilbake var han daten veldig på meg, tok tilfeldig på meg snakket mye med meg og jeg såg at venninna mi reagerte. 

Hele greia endte opp med at venninna mi kjefta på meg og jeg buste ut med hva han hadde gjort. Venninna mi er nå sint for at jeg har tatt fra henne daten og  mener at jeg alltid tar oppmerksomheten fra henne. Hun vil ikke snakke med meg mere og jeg vet hun dro hjem til han. 

Hva gjør jeg nå? Vil ikke miste henne som venninne. Hun har bare kjeftet på meg i dag og ikke villet snakke. Vet hun fremdeles er hos han. 

 

 

 

 

 

Anonymkode: bed8b...430

Men kjære deg hva skal folk gjøre med dette? Du virker helt besatt av venninnen din. Hvorfor ikke la venninnen din svare for seg selv? Spør henne om det før du spør "alle" andre om vennnene dine. 

Anonymkode: fc4fa...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut til at jeg har mistet henne. Nå vil hun ikke være med på turen vi planla i sommer heller. Kjipt siden vi har brukt litt penger på billetter. 

Jeg plages skikkelig med dårlig samvittighet , mens hun er veldig kald. Jeg fortjener det vel. 

Anonymkode: bed8b...430

 

12 timer siden, Summer lady skrev:

Nei du har ikke gjort noe galt. Hun prøver nok bare å "rettferdiggjøre" for seg selv at hun vil fortsette med han fyren. Hvis hun tilgir deg betyr det at hun må innrømme at han er en dritsekk, per nå vil hun ikke se det/innrømme det derfor velger hun å skylde på deg og være kald. 

Men veldig dumt vennskapet er ødelagt.

 

8 timer siden, Linnea27 skrev:

Du gjør ikke det, ut fra de opplysningene du har gitt. Høres ut som fyren er en utro manipulativ drittsekk, kanskje han prøver å isolere venninnen din. Tips:Vær der for henne når hun finner ut sannheten. 

Disse svarene TS.

Ikke beklag deg noe mer, det er daten hennes som oppførte seg ufint. Det er trist at hun velger å tro på han fremfor deg, men det er ingenting du kan gjøre med det. Om mulig kan du gi henne beskjed om at du er der om hun trenger deg, men jeg tror det er vanskelig å formulere den beskjeden på nåværende tidspunkt, på en måte som ikke gjør henne enda mer fornærmet.

Anonymkode: f62a5...729

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg hva skal folk gjøre med dette? Du virker helt besatt av venninnen din. Hvorfor ikke la venninnen din svare for seg selv? Spør henne om det før du spør "alle" andre om vennnene dine. 

Anonymkode: fc4fa...522

Folk får ikke gjort noe med dette, men folk kan råde meg til og mene noe om situasjonen. 

Jeg trengte også å få det ut et sted. Helt besatt av henne er jeg absolutt ikke, men lei meg for at det ble sånn og at et vennskap ble ødelagt det er jeg. 

Anonymkode: bed8b...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tusen takk for svar alle sammen :)

Anonymkode: bed8b...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...