Gå til innhold

Samvær hver helg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnefar ønsker samvær fredag-søndag en helg og lørdag-søndag annen helg. Altså, han skal ha barna hver helg. Han har ikke mulighet til å ha dem på ukedager grunnet jobb.

Denne jobben må han ha, fordi han trenger den høye inntekta. Han eier hus, 3 biler og motorsykkel. Klager på dårlig råd, kjøper seg likevel en bil. 

Hva gjør jeg? Jeg ønsker 50/50 ordning, noe som tydeligvis ikke lar seg gjøre grunnet jobb og penger. 

Anonymkode: 99119...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnefar ønsker samvær fredag-søndag en helg og lørdag-søndag annen helg. Altså, han skal ha barna hver helg. Han har ikke mulighet til å ha dem på ukedager grunnet jobb.

Denne jobben må han ha, fordi han trenger den høye inntekta. Han eier hus, 3 biler og motorsykkel. Klager på dårlig råd, kjøper seg likevel en bil. 

Hva gjør jeg? Jeg ønsker 50/50 ordning, noe som tydeligvis ikke lar seg gjøre grunnet jobb og penger. 

Anonymkode: 99119...050

Hva du gjør? Du kommuniserer med ditt barns pappa og finner frem til en løsning til beste for barna, slik at de får samvær med begge sine foreldre. 

Anonymkode: c5874...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva du gjør? Du kommuniserer med ditt barns pappa og finner frem til en løsning til beste for barna, slik at de får samvær med begge sine foreldre. 

Anonymkode: c5874...2bb

Når dette er helt umulig? Når jeg har prøvd, argumentert godt? Jeg vurderer familievernkontoret, kan disse hjelpe? 

Anonymkode: 99119...050

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du får fortelle far at enten har dere barna 50 / 50 eller så blir det en annen ordning som innebærer annenhver helg. Det må kunne gå an å forstå for far at mor også ønsker å se barna sine i helgen.

Forøvrig er det fullt mulig for far å unngå ukedager - men da blir det bare annenhver helg på han. Og bidragsplikt - et regnestykke han bør tenke grundig over i forhold til inntekten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dette er helt umulig? Når jeg har prøvd, argumentert godt? Jeg vurderer familievernkontoret, kan disse hjelpe? 

Anonymkode: 99119...050

Ja, du skal definitivt bestille time hos familievernkontoret, dette er gratis. De kan finne ut av den beste løsningen for barna. 

Anonymkode: 47584...6e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du går inn på ein slik avtale, vil du aldri sjå borna ein laurdagskveld. Det reknar eg med at du ikkje syns er ok. 

Han kan ha dei annakvar helg, og betale bidrag i samsvar med det. Og dersom det er mulig å samarbeide med han, kan det sjølvsagt gjerast avtalar om ekstra besøk når det passar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så faren vil ikke ta stresset som hverdager innarbeider med barn, men kosehelgene skal han ha?  Nope.  

Anonymkode: ea13d...f46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnefar ønsker samvær fredag-søndag en helg og lørdag-søndag annen helg. Altså, han skal ha barna hver helg. Han har ikke mulighet til å ha dem på ukedager grunnet jobb.

Denne jobben må han ha, fordi han trenger den høye inntekta. Han eier hus, 3 biler og motorsykkel. Klager på dårlig råd, kjøper seg likevel en bil. 

Hva gjør jeg? Jeg ønsker 50/50 ordning, noe som tydeligvis ikke lar seg gjøre grunnet jobb og penger. 

Anonymkode: 99119...050

Hvorfor i alle dager vil du frivillig utsette barna dine for 50/50?? Barna har det så mye bedre ved et fast bosted. Se på alle barn som bikker 10-12 år og endelig kan bestemme selv, da ender de med å bo fast hos en person. 

Er det du som ønsker å selvrealisere deg? Ønsker du deg barnefri? Hva sier ungene til dette? Hva er det beste for de? 

Far kan ha barna annenhver helg hvis jobb gjør at ukedager ikke går. Hver helg er jo ikke ok, da får ikke du noen helger med de. 

Anonymkode: c7087...5e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager vil du frivillig utsette barna dine for 50/50?? Barna har det så mye bedre ved et fast bosted. Se på alle barn som bikker 10-12 år og endelig kan bestemme selv, da ender de med å bo fast hos en person. 

Er det du som ønsker å selvrealisere deg? Ønsker du deg barnefri? Hva sier ungene til dette? Hva er det beste for de? 

Far kan ha barna annenhver helg hvis jobb gjør at ukedager ikke går. Hver helg er jo ikke ok, da får ikke du noen helger med de. 

Anonymkode: c7087...5e7

Jeg ønsker meg absolutt ikke barnefri. Men jeg ønsker at de skal ha samvær med far på lik linje som med meg. De savner han mye, og det tærer veldig mye på meg også. Har slitt med utmattelse, og det gjør at jeg får lite overskudd til barna. Noe jeg tror blir bedre hvis vi hadde hatt annenhver uke. 

Anonymkode: 99119...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager vil du frivillig utsette barna dine for 50/50?? Barna har det så mye bedre ved et fast bosted. Se på alle barn som bikker 10-12 år og endelig kan bestemme selv, da ender de med å bo fast hos en person. 

Er det du som ønsker å selvrealisere deg? Ønsker du deg barnefri? Hva sier ungene til dette? Hva er det beste for de? 

Far kan ha barna annenhver helg hvis jobb gjør at ukedager ikke går. Hver helg er jo ikke ok, da får ikke du noen helger med de. 

Anonymkode: c7087...5e7

Fordi det er veldig stressende å ta være på flere barn helt alene?  Da burde faren får sammen plikter til å passe på ungene sine som moren.  

Anonymkode: ea13d...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...