Gå til innhold

Eplekjekk?

Reader81

Anbefalte innlegg

Hva betyr egentlig det? Og hva slags oppførsel eller uttalelse mener dere er eplekjekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest definisjonene men sliter fremdeles med å forstå nøyaktig hva det er. Hva er for eksempel " påtatt kjekk ". Kan man sammenligne med " kjepphøy " eller det engelske " cocky " ? Vet forresten at det oversettes med " flippant " på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, Reader81 skrev:

Har lest definisjonene men sliter fremdeles med å forstå nøyaktig hva det er. Hva er for eksempel " påtatt kjekk ". Kan man sammenligne med " kjepphøy " eller det engelske " cocky " ? Vet forresten at det oversettes med " flippant " på engelsk.

Ja, cocky vil jeg si passer bra. Aldri hørt begrepet "flippant" btw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Reader81 skrev:

Ja, du kan oversette det eller sammenligne det med "cocky" på engelsk. En som er eplekjekk er litt mere bråkjekk og ovenpå i sin væremåte enn han eller hun egentlig burde være, de fremstiller seg selv som bedre enn det de faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donniedarko

Jeg tenker på en litt sånn overmodig "jeg vet alt" type når jeg hører eplekjekk. Og at det er knyttet til en bestemt situasjon, og ikke nødvendigvis en personlighet, og at man gjerne gjør feil i denne situasjonen fordi man var for "eplekjekk".

Om det er riktig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

For meg er det folk som er arrogante fordi de er unge og eplekinna uerfarne/bortskjemte typer.  Velfødd, eplekjekk snørrvalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...