Reader81 Skrevet 18. juni 2017 #1 Del Skrevet 18. juni 2017 Hva betyr egentlig det? Og hva slags oppførsel eller uttalelse mener dere er eplekjekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 18. juni 2017 #2 Del Skrevet 18. juni 2017 Noen som er frempå, litt høy på segselv, kanskje litt arrogant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Invicta Skrevet 18. juni 2017 #3 Del Skrevet 18. juni 2017 http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/eplekjekk/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reader81 Skrevet 18. juni 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 18. juni 2017 Har lest definisjonene men sliter fremdeles med å forstå nøyaktig hva det er. Hva er for eksempel " påtatt kjekk ". Kan man sammenligne med " kjepphøy " eller det engelske " cocky " ? Vet forresten at det oversettes med " flippant " på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 18. juni 2017 #5 Del Skrevet 18. juni 2017 1 minutt siden, Reader81 skrev: Har lest definisjonene men sliter fremdeles med å forstå nøyaktig hva det er. Hva er for eksempel " påtatt kjekk ". Kan man sammenligne med " kjepphøy " eller det engelske " cocky " ? Vet forresten at det oversettes med " flippant " på engelsk. Ja, cocky vil jeg si passer bra. Aldri hørt begrepet "flippant" btw.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. juni 2017 #6 Del Skrevet 18. juni 2017 2 minutter siden, Reader81 skrev: Har lest definisjonene men sliter fremdeles med å forstå nøyaktig hva det er. Hva er for eksempel " påtatt kjekk ". Kan man sammenligne med " kjepphøy " eller det engelske " cocky " ? Vet forresten at det oversettes med " flippant " på engelsk. Ja, du kan oversette det eller sammenligne det med "cocky" på engelsk. En som er eplekjekk er litt mere bråkjekk og ovenpå i sin væremåte enn han eller hun egentlig burde være, de fremstiller seg selv som bedre enn det de faktisk er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donniedarko Skrevet 18. juni 2017 #7 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg tenker på en litt sånn overmodig "jeg vet alt" type når jeg hører eplekjekk. Og at det er knyttet til en bestemt situasjon, og ikke nødvendigvis en personlighet, og at man gjerne gjør feil i denne situasjonen fordi man var for "eplekjekk". Om det er riktig vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elghund Skrevet 27. juli 2017 #8 Del Skrevet 27. juli 2017 For meg er det folk som er arrogante fordi de er unge og eplekinna uerfarne/bortskjemte typer. Velfødd, eplekjekk snørrvalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 9. august 2017 #9 Del Skrevet 9. august 2017 Eller bare en mannlig versjon av meg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå