AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Jeg passet nettopp på et lite barn. Vi gikk på tur sammen i skogen, og hun løp, utforsket, kastet stein og lo. Jeg kjente en god følelse jeg ikke har kjent siden jeg selv var liten. Kreativitet, glede og den følelsen av å bare være i nuet. Dette fikk meg til å innse hvor mye jeg (og de rundt meg) lever foran skjermer. Tv, pc-er og iphones. Vi er helt besatt. Men dette vil jeg selv endre nå, kjenner jeg. Kjære dere- kan dere gi meg tips til å leve i nuet og hvordan jeg kan være kreativ og leve i nuet? Se verden som den er og leve mest mulig utenfor skjermen? :-) Anonymkode: f227a...840 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Skru av tv-en, legg fra deg mobilen og dropp å lade iPaden. Anonymkode: 9edab...d99
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skru av tv-en, legg fra deg mobilen og dropp å lade iPaden. Anonymkode: 9edab...d99 ... og kom deg ut, i stedet for å sitte foran pc-en. Anonymkode: 9edab...d99
Gjest supernova_87 Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 Naturen. Ikke la deg være slave av elementene, men kom deg ut. I går gikk jeg i piskende regnvær, og det var deilig, når du kommer deg over den idéen om at "det er så surt og kaldt og vått". Jeg var våt fra innerst til ytterst, fra topp til tå, og da jeg kom hjem etter 5 timer utendørs i øsende regn var huden min riktignok fuktig (etter å ha tørket meg) og haha, neglene mine var myke, så våt hadde jeg blitt! Men det er jo ikke farlig, og jeg ble jo ikke syk av å være våt, så lenge jeg var aktiv og hadde en viss temperatur. På det ene partiet jeg gikk var det enorm vind, og adrenalinet som kicket inn var herlig. Jeg måtte være ekstra forsiktig, men da vinden slo meg overende og jeg trillet nedover lia litt, så gikk det likevel bra. Man kjenner virkelig at man lever. Måten å oppleve slike ting på er å oppsøke nye plasser, og å "just do it". Slutte med alle slags unnskyldninger og bare kom igjen liksom! Gå på stier og fjell og om det ikke er stier gå i skogen og utforsk. "Hm, kanskje jeg kan gå bort til den tua der", vandre rundt i skogen, gå til utkikkspunkt, klatre i trærne. Det faller gjerne ikke naturlig i begynnelsen når man nesten har en avhengighet av inaktiviteten og sofaen, men etter hvert som man gjør det og får flere og flere opplevelser i det fri, blir det mer naturlig å få på seg turklærne og komme seg ut. Reiseliv er en annen måte.
letterbomb Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 15 minutter siden, Rainstorm skrev: Naturen. Ikke la deg være slave av elementene, men kom deg ut. I går gikk jeg i piskende regnvær, og det var deilig, når du kommer deg over den idéen om at "det er så surt og kaldt og vått". Jeg var våt fra innerst til ytterst, fra topp til tå, og da jeg kom hjem etter 5 timer utendørs i øsende regn var huden min riktignok fuktig (etter å ha tørket meg) og haha, neglene mine var myke, så våt hadde jeg blitt! Men det er jo ikke farlig, og jeg ble jo ikke syk av å være våt, så lenge jeg var aktiv og hadde en viss temperatur. På det ene partiet jeg gikk var det enorm vind, og adrenalinet som kicket inn var herlig. Jeg måtte være ekstra forsiktig, men da vinden slo meg overende og jeg trillet nedover lia litt, så gikk det likevel bra. Man kjenner virkelig at man lever. Måten å oppleve slike ting på er å oppsøke nye plasser, og å "just do it". Slutte med alle slags unnskyldninger og bare kom igjen liksom! Gå på stier og fjell og om det ikke er stier gå i skogen og utforsk. "Hm, kanskje jeg kan gå bort til den tua der", vandre rundt i skogen, gå til utkikkspunkt, klatre i trærne. Det faller gjerne ikke naturlig i begynnelsen når man nesten har en avhengighet av inaktiviteten og sofaen, men etter hvert som man gjør det og får flere og flere opplevelser i det fri, blir det mer naturlig å få på seg turklærne og komme seg ut. Reiseliv er en annen måte. Å, det hørtes helt herlig ut! Da er det ekstra godt å komme inn igjen, ta seg en god og varm dusj, og ha god samvittighet når man endelig slenger seg på sofaen for kvelden. Det står i stor kontrast til det å være inne uansett vær, og å sitte foran tv-en eller pc-en hele dagen, for så å forflytte seg fra en stilling til en annen i sofaen, og den eneste "aktiviteten" man gjør er å hente seg mer godis eller brus.
Lurium Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 Begynn med jakt, fiske eller foto. (Eller alle 3!). Noen av de beste naturopplevelsene jeg har hatt har skjedd mens jeg har sittet på elgpost, etter 20 minutter etter at en setter seg ned i naturen blir en en del av den, har hatt de fleste dyreartene i norsk natur innom posten min i løpet av årene jeg har jaktet. Du venner deg også til å bruke sansene mye mer når du er aktiv i naturen, uten mp3 på øret.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #7 Skrevet 18. juni 2017 Les om mindfulness. Anonymkode: 814d6...6ea 1
Jerry Lee Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 Flere sier dropp det ene og det andre. Ja! Enig. Og slett deg fra den syke, falske verdenen som sosiale medier er. Pakk ryggsekken og kom deg ut i skog og mark og fjell. Begynn å leve!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå