Gjest Linneah2013 Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Har klart å hoste på meg brist i ribbein, begynner på andre uka nå, fortsatt vondt, spes når jeg hoster. Denne influensaen ser det ikke ut til at jeg blir kvitt med det første. Så det jeg lurer på om noen av dere vet hvor lang tid det vil ta før ribbenet er leget? Har ferie fra kommende helg, hadde vært kjekt å være frisk da. Ser det kanskje ble litt klønete skrevet, men det jeg håper noen kan gi meg råd om, er hvordan bli fortest mulig frisk av ribbeinsbristen og influensaen.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/beinbrudd/ribbeinsbrudd/ Anonymkode: 6db06...2e2
texas1990 Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Det samme skjedde med meg for noen år siden. Tok vel rundt 6-8 uker før det var blitt bra igjen. Vær forsiktig med å løfte tunge ting og ta ting ned fra høye hyller og sånn. Det gjorde smertene mye verre. Er en forferdelig kjip situasjon det der... gjør vondt å puste, nyse, le og hoste.. jo mer i ro du holder deg jo fortere får det grodd. 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 Takk for svar, prøver å ta ting med ro så langt det går. Bare denne hostingen gir seg snart, så blir jeg vel fortere bra. Hva med trening, bør jeg helt droppe det til all smerte er borte?
Belima Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 Hvis smertene fra ribbena er tilstede når du trener ville jeg droppet det. I utgangspunktet bør du ikke trene når du er syk. Kroppen trenger hvile for å bli frisk.
texas1990 Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 57 minutter siden, Linneah2013 skrev: Takk for svar, prøver å ta ting med ro så langt det går. Bare denne hostingen gir seg snart, så blir jeg vel fortere bra. Hva med trening, bør jeg helt droppe det til all smerte er borte? Ja det ville jeg droppet. Det beste er å holde seg i ro så det får grodd ordentlig. Kjedelig, men det må til. Jeg satt barnevakt 3-4 uker etter at jeg fikk min brist, så hoppet plutselig 4 åringen fra en stol og jeg føk bort for å ta imot henne så hun ikke skulle slå seg og vekten av henne gjorde at brisen slo seg opp igjen. Måtte dermed begynne fra skratch igjen med heling av bruddet.. så jeg ville hvert fall holdt meg unna å løfte vekter
Mokkilokki Skrevet 18. juni 2017 #7 Skrevet 18. juni 2017 Har gjort det samme selv. Det var verst etter ca 14 dager da det grodde, vondt og puste etc. Det tok noen uker før det var helt bra igjen. Du kan jo være i aktivitet men begrense til tunge ting. Gå turer i stedet for, man kjenner jo sin egen begrensning. Men bein trenger en stund for og gro selv om det er brist.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå