Gå til innhold

Frieksos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har da fått frieksos på bilen min. Jeg har forsøkt å se under bilen for å finne ut hvor lekkasjen er. Så at selve eksosrøret gikk inn i et annet rør midt under bilen omtrent og at det kom en del eksos ut der. Jeg så ikke at det kom eksos ut noen andre steder. Er det mulig at det kun er eksosrøret som har løsnet litt slik at den ikke sitter skikkelig på plass i det andre røret? 

Anonymkode: f2b8b...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke fri eksos så lenge du har katalysator. Du har en lekkasje ja. Må sikkert bare sveises sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er neppe slik at det har glidd fra hverandre, er heller at det er blitt et lite hull som det blåser utav. Og det høres lett, selv med katalysator. Og det å sveise, glem det! Har jeg prøvd så mye selv og måtte bare gi opp på biler jeg har hatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling på biler selv. Vanligvis er det min far som undersøker problemene når de dukker opp (og fikser de). Men han får jeg dessverre ikke snakket med enda.

Grunnen til at jeg tenkte at det kanskje hadde løsnet inni der, var at jeg hadde en liten utforkjøring i vinter. Når naboen tauet meg opp, fikk understellet seg en liten smell. Knuste bl.a. en plate under bilen. Den var visst ikke så viktig. Er ganske sikker på at bilen begynte å bråke etter dette. Når jeg nå så at eksosen kom ut fra "inni der", så tenkte jeg at det kanskje hadde løsnet eller noe når jeg ble tauet opp. 

 

Anonymkode: f2b8b...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, supra skrev:

Sveiset min og det funket,  kanskje du ikke er så flink til å sveise.

Akkurat det kalles dritflaks! For å sveise noe som er tynt som flatbrød, er nyttesløst. Men når lommeboka ikke tillot å kjøpe med en gang, så måtte den billigste metoden prøves. Jeg også laget en spjelk på fremre potte en gang, den dugde ei god stund :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...