Gå til innhold

Svigermor snakker ALLTID om mannens eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Jeg har stor tro på å ta turen ved hornene. Si klart frå, der og da. (Helst mannen). "Du er da voldsomt opphengt i denne eksen, mamma. Men nå må du snart forstå at det går utover forholdet vårt om du ikke klarer å stoppe". "Hallo. Vis at du har litt sosiale antenner, da!"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakte eksen, fortell at svigermor stalker og slarver om henne. Se an om eksen nekter sine foreldre å fortelle nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er ikke helt god, det er vel tindrende klart. Hun kontakter eksene til begge sønnene. Du vet sikkert at det ikke vil hjelpe en tøddel å bli sint eller konfrontere henne. Det beste du kan gjøre er å trekke deg unna så langt som mulig. Det kan hjelpe på ditt humør og mentale helse å tenke at hun ikke er helt mentalt i vater, enten hun skjønner hva hun gjør eller ikke. Skjønner hun det, så er hun ikke i vater, og skjønner hun det ikke, så er hun heller ikke i vater.

Et annet spørsmål er hva en slik mor kan ha gjort av skade på sine barn. Har du merket noe hos mannen din? Type barndomstraumer.

Anonymkode: e89aa...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om eks svigermoren din. Om hvor fantastisk hun var, skryt av maten hennes, huset hennes, klærne hennes osv. Skryt hun opp i skyene. 

Eksempel: svigermor servere middag."åh dette minner meg om min eks svigermor, hun laget alltid dette fra bunnen av, smakte helt himmelsk hver gang... dette var Ok også da.

Anonymkode: f7603...7e6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er syk.. lider nok av en type mor-sønn binding der hun har et behov for at sønnene er knyttet til henne og ikke kjæresten.

mest sannsynlig har hun ødelagt de tidligere forholdene også..

mtp at kjerringa mangler empati ville jeg ikke latt henne ha ansvar for barnebarna. 

 

Anonymkode: 2ec7b...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si fra der og da? Hvorfor gjøre ting så vanskelig. Om mannen din ikke klarer å sette ned foten, må du gjøre det. Garantert sur svigermor fremover, men sånn som hun holder på er ikke greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner jeg er mest skuffet over mannen min. Han lar henne holde på som hun vil. Jeg vil ikke ta det opp fordi hun tar det alltid opp når barnebarna er der.

TS 

Anonymkode: 2960a...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver eneste gang vi er på besøk hos mine svigerforeldre snakker svigermor om mannens eks. Det er ingen logisk grunn eller noen som legger opp til det. Vi kan snakke om hva som helst, og så begynner hun å fortelle hva eksen gjør for tiden, hvor hun bor, hvordan hun har det osv. Er ikke snakk om en eks med noen felles barn eller slikt. De var sammen et år da han var 20. Han er 30. Hun har gjort dette hele tiden, og har lenge prøvd å få mannen til å ringe, snakke med og ta opp kontakten med eksen. Jeg er så drittlei.  Vi har vært sammen i syv år og er gift på andre året. 

Anonymkode: 2960a...793

Kanskje du kan spørre henne om svigerfar sin eks, han hadde sikkert en kjæreste før han møtte henne? Tror jammen jeg hadde gjort noe sånt i håp om å få satt henne på plass.

Anonymkode: 874e2...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om eks svigermoren din. Om hvor fantastisk hun var, skryt av maten hennes, huset hennes, klærne hennes osv. Skryt hun opp i skyene. 

Eksempel: svigermor servere middag."åh dette minner meg om min eks svigermor, hun laget alltid dette fra bunnen av, smakte helt himmelsk hver gang... dette var Ok også da.

Anonymkode: f7603...7e6

Hehe, dette var et godt forslag. Bli enig med mannen din evt før du sier noe sånt så det ikke blir unødvendig krøll dere i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg er mest skuffet over mannen min. Han lar henne holde på som hun vil. Jeg vil ikke ta det opp fordi hun tar det alltid opp når barnebarna er der.

TS 

Anonymkode: 2960a...793

Og dette startet etter at dere fikk barn?

Om det startet før dere fikk barn, skjønner jeg ikke hvorfor du og din mann ikke har fått satt en stopper for hennes oppførsel før dere fikk barn eller vurdert løsningen å bryte kontakten med henne.

Har du og din mann diskutert dette, og vurdert ulike løsninger? F.eks å bryte kontakten med henne?

Anonymkode: b5db5...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Tror du bare må lukke øra for dette. Du skriver selv at hun vil få det som hun vil om du reagerer på det, og det later ikke til at hun har tenkt å gi seg, ettersom dere har vært sammen i 7 år. Skift samtaleemne, få mannen din til å gjøre det samme, og bare lukk øra for det tenker jeg. 

Du skriver at dere har vært sammen i 7 år, og hvis hun har snakket om eksen til mannen din i 7 år så har du allerede taklet dette lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kanskje makt over mannen din og hans bror?

Om du og barna ikke kommer dere vekk fra henne, kan du risikere at hun får makt over barna deres også...

Anonymkode: b5db5...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere sikre på at hun vil være ufin? Jeg ser en annen side. Det kan for eksempel være at hun likte veldig godt eksen til kjæresten din og snakker om henne siden hun likte henne såpass godt. Ikke fordi du ikke er like grei. Jeg snakker noen ganger om eksen til broren min selv om han har fått ny kjæreste. Eksen hans var alltid så grei med meg og så hjelpsom. Jeg tenkte ikke over det kunne være plagsomt. Jeg hadde likt å få beskjed direkte, så jeg synes dere bør si det rett ut sånn at hun skjønner at hun skal slutte. Ellers er det ikke gøy å komme på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å spørre selv hvordan det går med eksdama til mannen. Type... "Forresten, hvordan går det med "Anna"? Har ikke hørt noe om henne denne gangen ennå. Føler at hun er nesten familiemedlem nå... "

Kanskje hun blir lei det hvis hun ser at du ikke bryr deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Her må de to dottene av noen sønner gå sammen til sin mor og fortelle henne at denne typen plagsomme oppførsel gidder de ikke lenger. De har valgt nye kjærester og svigermor må slutte å forherlige personer som er ute av livene deres. Hvis hun ikke respekterer dette, har ikke sønnene noe annet valg enn å kutte samvær med svigers til et minimum da giften dette blabberet er skader familien.

Respektløst av svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt kontakten med svigermor! Enkelt og greit, jeg ville aldri latt barna mine ha kontakt med en som hadde behandlet meg (mora) dårlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg er mest skuffet over mannen min. Han lar henne holde på som hun vil. Jeg vil ikke ta det opp fordi hun tar det alltid opp når barnebarna er der.

TS 

Anonymkode: 2960a...793

Barnebarna har godt av å erfare av mor ikke er en dørmatte og at mor står opp for seg selv ;)

Unger har ikke vondt av å høre en konfrontasjon av og til, verden er ikke rosenrød og perfekt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Folk som manipulerer vil bare fortsette å manipulere. Hun vil at dere skal danse etter hennes pipe og nyter å se at du blir miserabel for dette, men hvorfor finner du deg i det? 

Jeg ville sagt at hvis hun ikke oppførte seg skikkelig kunne hun drite i å ha noen kontakt med barnebarna, og vi kom ikke til å komme på besøk på en stund hvis hun ikke kunne oppføre seg som folk. Hun får det jo som hun vil når ingen står opp mot henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun begynte å snakke med foreldrene til eksen da mannen og jeg ble sammen. Hun inviterte dem på middag. Møtte dem da for første gang på nesten tre år. Hun gjorde også det samme med sin andre sønn, tok kontakt med hans eks så fort han fikk seg en dame. Prater om henne til min svigerinne. Det er også stort sett kun eksene som blir nevnt, ingen andre av mannens tidligere venner som hun da kjenner foreldrene til og møter mye oftere. 

TS 

Anonymkode: 2960a...793

Har ingen av disse mennene ryggrad? Kan forsåvidt forstå det med en sånn mor, men de må jo sette foten ned.

Anonymkode: 2cf03...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg villebegynt å spille interessert i denne eksen. Still oppfølgingsspørsmål og lignende. Da er det ikke sikkert det er så artig lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...