AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #1 Skrevet 17. juni 2017 Hver eneste gang vi er på besøk hos mine svigerforeldre snakker svigermor om mannens eks. Det er ingen logisk grunn eller noen som legger opp til det. Vi kan snakke om hva som helst, og så begynner hun å fortelle hva eksen gjør for tiden, hvor hun bor, hvordan hun har det osv. Er ikke snakk om en eks med noen felles barn eller slikt. De var sammen et år da han var 20. Han er 30. Hun har gjort dette hele tiden, og har lenge prøvd å få mannen til å ringe, snakke med og ta opp kontakten med eksen. Jeg er så drittlei. Vi har vært sammen i syv år og er gift på andre året. Anonymkode: 2960a...793 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #2 Skrevet 17. juni 2017 Hva?! Det var utrolig sært!! Upassende. Og ikke minst respektløst overfor deg. Her mener jeg at mannen din må sette foten ned og gi moren klar beskjed om at hun ikke skal nevne denne eksen, da det er ubehagelig for dere begge. Anonymkode: 2bb72...1cc 15
Ruccula Skrevet 17. juni 2017 #3 Skrevet 17. juni 2017 Har du forsøkt en konfrontasjon? Der og da? Rett i fleisen på henne? Evt får mannen til å konfrontere henne? Hun begynner å snakke om eksen, og du avbryter henne midt i setningen... Og sier "si meg, hvorfor fortsetter du å snakke om hans eks, mange år etter det ble slutt, det oppleves meget spesielt for meg, du må vel selv skjønne at det kan oppleves som sårende" Dama er sikkert så sosialt tilbakestående at hun ikke forstår at det ikke er normal oppførsel. Evt at mannen avbryter henne midt i setning og sier "mamma, jeg driter egentlig veldig i hva Anette (feks) driver med, jeg er sammen med......nå pg har vært det i 7 år, det er på tide å gå videre i livet nå mamma" 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #4 Skrevet 17. juni 2017 Jeg opplever det også som sært og upassende, men mannen og jeg er begge ganske sikre på at hun gjør det for å såre meg, så hvis jeg lager et nummer ut av det har hun fått det akkurat som hun vil. Hun nevnte aldri eksen før hun hørte om meg og da begynte hun å ringe han for å fortelle om eksen når hun visste han var hos meg. Når hun ikke får det som hun vil (f.eks passe barnebarna) så snakker hun ekstra mye om eksen. Hun er manipulerende. Jeg er så lei av å være rundt den damen. TS Anonymkode: 2960a...793 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #5 Skrevet 17. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever det også som sært og upassende, men mannen og jeg er begge ganske sikre på at hun gjør det for å såre meg, så hvis jeg lager et nummer ut av det har hun fått det akkurat som hun vil. Hun nevnte aldri eksen før hun hørte om meg og da begynte hun å ringe han for å fortelle om eksen når hun visste han var hos meg. Når hun ikke får det som hun vil (f.eks passe barnebarna) så snakker hun ekstra mye om eksen. Hun er manipulerende. Jeg er så lei av å være rundt den damen. TS Anonymkode: 2960a...793 Få mannen til å sette foten ned! Svigermoren din høres meget spesiell ut, du skal ikke måtte godta slik oppførsel! Anonymkode: 74584...79b 9
Hadley Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 Litt pussig. Kjenner kanskje svigermor foreldrene til denne dama? Hvis foreldrene er gode venner og møtes ofte, så er det kanskje ikke sååå merkelig å få oppdateringer om hvordan det går med datteren. Min mor forteller stadig om folk på min alder jeg ikke har sett på 20 år, fordi hun møter foreldrene dems! Jeg er NULL interessert, men bare jatter med.
Favole Skrevet 17. juni 2017 #7 Skrevet 17. juni 2017 Herregud, hadde bedt dama om å skaffe seg litt folkeskikk og dratt hjem jeg. Eller bedt henne om å dra, alt etter som. 4
Juniper Skrevet 17. juni 2017 #8 Skrevet 17. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever det også som sært og upassende, men mannen og jeg er begge ganske sikre på at hun gjør det for å såre meg, så hvis jeg lager et nummer ut av det har hun fått det akkurat som hun vil. Hun nevnte aldri eksen før hun hørte om meg og da begynte hun å ringe han for å fortelle om eksen når hun visste han var hos meg. Når hun ikke får det som hun vil (f.eks passe barnebarna) så snakker hun ekstra mye om eksen. Hun er manipulerende. Jeg er så lei av å være rundt den damen. TS Anonymkode: 2960a...793 Kan du få gravd litt rundt hva din svigerfar har av ekser (eller nye damer) og begynne å snakke om dem? "Så forresten bilde av Marit på Facebook her om dagen! For ei fjong dame, forstår at faren din (til samboer) var frampå der. Synd han ikke holdt seg til henne, så pen og trivelig som hun var! Tenk så kjekk du hadde vært da!" Men da er du garantert sur svigermor i en periode. 23
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #9 Skrevet 17. juni 2017 3 minutter siden, Juniper skrev: Kan du få gravd litt rundt hva din svigerfar har av ekser (eller nye damer) og begynne å snakke om dem? "Så forresten bilde av Marit på Facebook her om dagen! For ei fjong dame, forstår at faren din (til samboer) var frampå der. Synd han ikke holdt seg til henne, så pen og trivelig som hun var! Tenk så kjekk du hadde vært da!" Men da er du garantert sur svigermor i en periode. Haha Anonymkode: 74584...79b 5
Gjest NotNaomi Skrevet 17. juni 2017 #10 Skrevet 17. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever det også som sært og upassende, men mannen og jeg er begge ganske sikre på at hun gjør det for å såre meg, så hvis jeg lager et nummer ut av det har hun fått det akkurat som hun vil. Hun nevnte aldri eksen før hun hørte om meg og da begynte hun å ringe han for å fortelle om eksen når hun visste han var hos meg. Når hun ikke får det som hun vil (f.eks passe barnebarna) så snakker hun ekstra mye om eksen. Hun er manipulerende. Jeg er så lei av å være rundt den damen. TS Anonymkode: 2960a...793 Det er vel ikke så farlig å vise at en blir såret? Om du eller mannen din sier det,så er hun jo direkte "slem" om hun fortsetter,og da kan du spørre hvorfor hun liker å såre deg? Da blir det er problem for henne å svare. Hun høres ikke særlig vennlig ut akkurat.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #11 Skrevet 17. juni 2017 32 minutter siden, Ruccula skrev: Har du forsøkt en konfrontasjon? Der og da? Rett i fleisen på henne? Evt får mannen til å konfrontere henne? Hun begynner å snakke om eksen, og du avbryter henne midt i setningen... Og sier "si meg, hvorfor fortsetter du å snakke om hans eks, mange år etter det ble slutt, det oppleves meget spesielt for meg, du må vel selv skjønne at det kan oppleves som sårende" Dama er sikkert så sosialt tilbakestående at hun ikke forstår at det ikke er normal oppførsel. Evt at mannen avbryter henne midt i setning og sier "mamma, jeg driter egentlig veldig i hva Anette (feks) driver med, jeg er sammen med......nå pg har vært det i 7 år, det er på tide å gå videre i livet nå mamma" Jeg skrives med to n. Rett skal være rett. Anonymkode: 2e324...f89
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #12 Skrevet 17. juni 2017 At dere er gift er urelevant. Hun likte tydeligvis den dama bedre. Men som mor bør hun støtte sin sønn og gjøre livet enklere for alle ved å akseptere deg. Man kan ikke slette fortid, men å dyrke fortid er ikke bra. Anonymkode: 4639e...556
Ruccula Skrevet 17. juni 2017 #13 Skrevet 17. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrives med to n. Rett skal være rett. Anonymkode: 2e324...f89 Søk hjelp
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #14 Skrevet 17. juni 2017 15 minutter siden, Hadley skrev: Litt pussig. Kjenner kanskje svigermor foreldrene til denne dama? Hvis foreldrene er gode venner og møtes ofte, så er det kanskje ikke sååå merkelig å få oppdateringer om hvordan det går med datteren. Min mor forteller stadig om folk på min alder jeg ikke har sett på 20 år, fordi hun møter foreldrene dems! Jeg er NULL interessert, men bare jatter med. Hun begynte å snakke med foreldrene til eksen da mannen og jeg ble sammen. Hun inviterte dem på middag. Møtte dem da for første gang på nesten tre år. Hun gjorde også det samme med sin andre sønn, tok kontakt med hans eks så fort han fikk seg en dame. Prater om henne til min svigerinne. Det er også stort sett kun eksene som blir nevnt, ingen andre av mannens tidligere venner som hun da kjenner foreldrene til og møter mye oftere. TS Anonymkode: 2960a...793 1
Ruccula Skrevet 17. juni 2017 #15 Skrevet 17. juni 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun begynte å snakke med foreldrene til eksen da mannen og jeg ble sammen. Hun inviterte dem på middag. Møtte dem da for første gang på nesten tre år. Hun gjorde også det samme med sin andre sønn, tok kontakt med hans eks så fort han fikk seg en dame. Prater om henne til min svigerinne. Det er også stort sett kun eksene som blir nevnt, ingen andre av mannens tidligere venner som hun da kjenner foreldrene til og møter mye oftere. TS Anonymkode: 2960a...793 Dama virker jo syk... Jeg jadde brutt kontakten evt klikka i vinkel i trynet hennes 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #16 Skrevet 17. juni 2017 At ikke mannen din har respekt nok for deg og sier ifra, er for meg utenfor fatteevne. Hadde sagt enkelt og greit at hvis hun vil ha kontakt med barnebarn og deres side av familien, får hun se å skjerpe seg. Og mannen hadde fint backet opp og sagt til mor at ekser aldri skal taes opp igjen, og at hun enten får skaffe seg hjelp, eller skaffe seg ny omgangskrets. Anonymkode: 89f85...baf 7
Perle Skrevet 17. juni 2017 #17 Skrevet 17. juni 2017 (endret) Det er jo forskjell på å bli såret og det og bli sint! Jeg hadde blitt lynende forbannet og spurt hvorfor i svarte hun holdt på slik! Kjerringa er gal, mannen din er en tafatt DOTT og du selv må gro litt selvrespekt! Endret 17. juni 2017 av Perle 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #18 Skrevet 17. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever det også som sært og upassende, men mannen og jeg er begge ganske sikre på at hun gjør det for å såre meg, så hvis jeg lager et nummer ut av det har hun fått det akkurat som hun vil. Hun nevnte aldri eksen før hun hørte om meg og da begynte hun å ringe han for å fortelle om eksen når hun visste han var hos meg. Når hun ikke får det som hun vil (f.eks passe barnebarna) så snakker hun ekstra mye om eksen. Hun er manipulerende. Jeg er så lei av å være rundt den damen. Sett hardt mot hardt. Hver gang hun nevner eksen er det barnepassnekt i en måned (eller en passende lengde avhengig av hvor ofte det skjer i praksis), og forklar henne regelen så hun vet hvorfor det skjer. Anonymkode: 84827...097 1
Myrthel Skrevet 17. juni 2017 #19 Skrevet 17. juni 2017 Du får ta en hvit løgn og svare at du vet det svigermor forteller. Lat som du har blitt kjent med eksen og at du vet "alt". "Jatt" med og si at eksen er superkoselig og bla, bla, bla... Da blir det kanskje ikke så gøy å komme med "slarv" mer.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #20 Skrevet 17. juni 2017 7 minutter siden, Myrthel skrev: Du får ta en hvit løgn og svare at du vet det svigermor forteller. Lat som du har blitt kjent med eksen og at du vet "alt". "Jatt" med og si at eksen er superkoselig og bla, bla, bla... Da blir det kanskje ikke så gøy å komme med "slarv" mer. Svigermoren er neppe idiot, så hun vil skjønne at det er det som skjer. Dere kvinner skal alltid gå rundt grøten, og ender opp med å bare gjøre livet surere for både dere selv og andre. Hvis hun skal ta den ruten så begynn å "stalke" eksen selv, finn ut hva hun gjør selv, og kom svigermor i forkjøpet. Alternativt kan hun rett og slett ringe opp eksen, forklare situasjonen, og spørre om hun faktisk har noe ønske om å være sammen med mannen hennes. Hvis ikke hun har det er det bare å si det til svigermoren, eller enda bedre, be eksen ringe svigermor og fortelle henne det i klare ordelag. Anonymkode: 84827...097
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå