Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere forsvarssjef og nå SP medlem Harald Sunde klager over regjeringens satsing på Forsvaret som øker bevilgningene og sender oss i retning av å kunne nå NATOs mål om at 2% av BNP skal gå til forsvaret. Samtidig kommer det frem at han selv skrøt av forsvaret da de Senterpartiet og de rød/grønne satt i regjering og bygde ned forsvaret kraftig, og foreslo attpåtil et enda mindre forsvar selv.

Kommer Senterpartiet i regjering igjen må vi regne med en enda større rasering av forsvaret slik at SP kan kaste flere milliarder til sine sponsorer i bondestanden, innføre flere EU direktiver og fylle landet vårt med enda flere asylsøkere og flyktninger.

http://www.aftenposten.no/norge/Na-slakter-han-Regjeringens-forsvarspolitikk-Men-som-forsvarssjef-gikk-Harald-Sunde-inn-for-et-enda-mindre-forsvar-622869b.html

Anonymkode: 914b5...b7f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Senterpartiet ser nok militæret som en del av distriktsprofilen de har, i motsetning til de blå/blå som helst skal ha alt inn til Oslo eller enda bedre solgt til noen private og da helst utenlandske, 

• Liker 2
Skrevet (endret)
37 minutter siden, Apis skrev:

Senterpartiet ser nok militæret som en del av distriktsprofilen de har, i motsetning til de blå/blå som helst skal ha alt inn til Oslo eller enda bedre solgt til noen private og da helst utenlandske, 

Så er spørsmålet om forsvaret burde ha andre mål enn å holde oppe bosetningen i distriktene.  Forøvrig ønsker selvsagt ikke Høyre/FrP at hele forsvaret skal flyttes til Oslo eller bli solgt til private.

Endret av Gardermobanen
AnonymBruker
Skrevet

Får min stemme uansett! 

Anonymkode: 1321b...90b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Apis skrev:

De blåblå vil ikke ha forsvaret inn til Oslo, men ser på det som det som det er forsvarspolitikk: ikke distriktspolitikk. Og de blåblå bygger faktisk opp forsvaret mens Senterpartiet bygde det ned i regjering.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blåblå vil ikke ha forsvaret inn til Oslo, men ser på det som det som det er forsvarspolitikk: ikke distriktspolitikk. Og de blåblå bygger faktisk opp forsvaret mens Senterpartiet bygde det ned i regjering.

Forsvarspolitikken er jo ikke adskilt  fra distriktspolitikken

Skrevet
23 minutter siden, Gardermobanen skrev:

Så er spørsmålet om forsvaret burde ha andre mål enn å holde oppe bosetningen i distriktene.  Forøvrig ønsker selvsagt ikke Høyre/FrP at hele forsvaret skal flyttes til Oslo eller bli solgt til private.

Selv ikke SP har forsvarspolitikk alene for å opprettholde bosetningene i distriktene, men selvsagt så har militæret generert  mange arbeidsplasser feks i nord Norge og Troms 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Apis skrev:

Forsvarspolitikken er jo ikke adskilt  fra distriktspolitikken

De blåblå driver ikke å plasserer baser i småbygder i ingenmannsland for å vinne stemmer, de plasserer de der de gjør mest nytte for å forsvare landet

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blåblå driver ikke å plasserer baser i småbygder i ingenmannsland for å vinne stemmer, de plasserer de der de gjør mest nytte for å forsvare landet

Og det er hvor?

AnonymBruker
Skrevet

Har stemt SP hele livet. Store deler av min familie er høyt oppe i SP, men jeg bet meg merke i at de bare kritiserte fremfor å komme med forslag selv. Da så jeg likheten på landsbasis. Nå stemmer min familie FRP og testen av slekta SP.

Jeg er enig i politikken, men imot retorikken og oppførselen.

Anonymkode: 82e39...02e

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har stemt SP hele livet. Store deler av min familie er høyt oppe i SP, men jeg bet meg merke i at de bare kritiserte fremfor å komme med forslag selv. Da så jeg likheten på landsbasis. Nå stemmer min familie FRP og testen av slekta SP.

Du gikk i fra stengte grenser til fri flytt, så å si. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Apis skrev:

FrP vil ha streng innvandringspolitikk og har levert på det i regjering på tross av at Senterpartiet og de andre innvandringsliberale inviterte 10.000 flyktninger og 30.000 asylsøkere hit

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg handler alt om å støtte opp op særinteresser som bøndene. Fint om man er bonde, men for alle andre så blir det vel for snevert. 

De fleste andre ønsker jo at forsvarspengene skal gå til å styrke vår forsvarsevne og for at vi eventuelt skal kunne delta i operasjoner godkjent av FNs sikkerhetsråd.  For SP handler det om at forsvarspengene skal brukes til distriktspolitikk slik de kan få stemmer hos diverse lokalsamfunn.  Fint for de få distriktene som får arbeidsplassene, men det går på bekostning av resten av Norge. 

Husker også fortsatt da de foreslo avgift på sukkerholdig drikke for å få ned brusdrikkingen. Så skulle de selvsagt ha unntak for sjokolademelk. Var visst ikke folkehelsen som var formålet likevel, men å få flere til å drikke sjokoaldemelk.  Igje, gret for melkebøndene, men det er jo ikke en politikk med fokus på hele Norges interesser. 

Anonymkode: ee595...052

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Apis skrev:

Frp går for handlig, ikke svadaprat. Det er den vesentlige forskjellen. Løftet betyr ikke en dritt når det aldri gjennomføres. Frp jar gjort mer på dette området enn sp noen gang kommer til å gjøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...