AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #1 Skrevet 17. juni 2017 Hei! Er en kvinne på 28 år som alltid har vært aktiv og sterk i kroppen med litt former. Jeg spiller håndball men har de siste 2 mnd startet med styrketrening og føler jeg har funnet noe jeg liker og trener nesten hver dag. Har en travel jobb som sykepleier og føler jeg må trene enten etter eller før vakta. Føler jeg spiser helt normalt men er blitt flink til å kutte ut mye søtsaker. Har gått ned 3-4 kg etter jeg startet med styrketrening på ca 2 mnd. Men den siste uken har jeg begynt å kaste opp en gang daglig. Kun når jeg er alene hos meg selv. Det kan være at jeg spiser mange knekkebrød med ost eller en hel grandiosa. Føler en lettelse etter. Ellers kaster jeg ikke opp da jeg om kveldene som oftest er på besøk hos en gutt jeg holder på med. Men jeg kjenner nå at jeg tenker mye på trening og at jeg har lyst å bli enda strammere i kroppen. Samtidig føler jeg at jeg har fått mindre kontakt med venner og søsteren min som jeg alltid har hatt god kontakt med. Den eneste personen jeg daglig tilbringer mye tid med er han gutten jeg har en greie med. Men han vet ikke at jeg tenker så mye på dette. Han tror kun at jeg trives godt med styrketreningen (som han også driver med). Noen som kan kjenne seg igjen i dette. Er det fare for å utvikle en spiseforstyrrelse? Anonymkode: deafd...d79
Pringle Skrevet 17. juni 2017 #2 Skrevet 17. juni 2017 Få legetime. På mandag. Kan du bestille time på nettet, nå.
Kragebein Skrevet 17. juni 2017 #3 Skrevet 17. juni 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Kragebein, mod
Fremhevede innlegg