Gå til innhold

Shorts til jenter


sonush

Anbefalte innlegg

Var innom "alle" de vanlige klesbutikker her om dagen, for å kjøpe shorts til 10-åringen min. Altså Cubas, HM, Kappahl, Lindex. Ikke en eneste av de hadde vanlige shorts til jenter. Det var kun hotpants  type. 

Butikkenekspedtøren (den eneste jeg snakket med, med en lett irritert tone) beklaget at de ikke hadde, men sa også hotpants er det eneste som folk spør etter og som er populært. 

 

Stemmer dette? Er det virkelig det man ønsker. Enten bukse eller hotpants. Ikke noe midt imellom. Endte for vår del med å kjøpe tights i Capri størrelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjelder helt ned i str ett år det der. Jeg kjøper shorts i "gutteavdelingen" til dattera mi. Helt tragisk, guttene får shorts og jentene ei blondetruse. :murvegg: 

Anonymkode: 1d8b3...ecf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei på 11, og vi har fint klart å finne korte shorts på de stedene du nevner. Unngår dem som er kortere enn "hipstertruser" liksom (der hvor stoffet på en måte går "oppover" på lårene), men vanlige shorts har ikke vært noe problem.

Ellers ville jeg prøvd i sportsbutikker, Polarn o Pyret feks, evt nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cubus.no-barn-jente 9-14 år-shorts/jumbsuits. Masse fine shortser der 👌 

Anonymkode: 93a6e...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Har da handlet vanlige olashortser, og andre shortser både på hm, Cubus og wow til min åtteåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke det minste problem med å finne shorts til min 11-åring her om dagen.

De var hverken hotpants-trange eller viste rumpa. De rakk ikke til knærne, men det ser jeg heller ikke noe poeng i at en barneshorts skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mandalas

Jeg irriterer meg også over det der. Gutteshorts går til like over kneet eller halvveis på låret. Så og si alle jenteshorts (med unntak av Norrøna og andre sportsvarianter) er ekstremt korte! Hva er greia egentlig? Hvorfor skal jenter kun få ha kortkorte shorts? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Magnifiq skrev:

Har da handlet vanlige olashortser, og andre shortser både på hm, Cubus og wow til min åtteåring.

I samme lengde som gutter, eller kaller du de korte jenteshortsene for vanlige olashorts? 

Anonymkode: fc35a...1e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I samme lengde som gutter, eller kaller du de korte jenteshortsene for vanlige olashorts? 

Anonymkode: fc35a...1e1

Jeg tenker ikke på slike som går ned til kneet, om det er det du mener. 

Vil man ha det er det jo bare å kjøpe på gutteavdelingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter kun knekorte shorts, de kan for all del gå midt på låret. Poenget mitt er at av 10 shortser som henger der, så bør det være ihvertfall en eller to typer som bør være litt lengre type. 

Min datter prøvde noen av de som hang der, og de gikk kun 1-2 cm ned langs innsiden av låret. 

Jeg vet at det finnes nettbutikker, men de som vil ha litt lengre bør ikke henvises til dyre nettbutikker. 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chiki

Jeg bestilte nettopp mye sommerklær til jenta mi på nettbutikken til zara. Der we både rimelige og dyrere alternativer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...