Gå til innhold

4-5-åringer med sminke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om småjenter som dukker opp i barnehagen med sminke? Altså for eksempel leppestift, øyenskygge og/eller mascara. Er det ok? Synes dere det går under samme kategori som hull i ørene, eller er det annerledes?

Jeg merker selv at jeg lurer veldig på hvorfor foreldre velger å sminke så små barn??

Anonymkode: 81b7d...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I lek synes jeg det er ok, men vaskes bort om de skal ut.

Anonymkode: 6d4b5...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at dette er et reelt dagligdags "problem"...

Anonymkode: 0bc4b...56c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd barn komme med lepomade eller lekt seg i ansiktet med leppestift. Tenker ikke det er så ille. Barn tar jo etter sine foreldre, eventuelt eldre søsken. Hadde ett barni den alderen kommet med maskara og øyenskygge i tillegg, så hadde jeg kanskje tenkt noe rart inni meg - men jeg har jo ikke noe med om foreldre sminker barna sine eller ikke. Jeg legger mer fokus i barn som kommer i barnehagen(hver dag eller ofte) med matrester rundt munn, ugredd hår, ikke fått ny bleie og møkkete klær. Og annen omsorgssvikt. 

 

Anonymkode: 098aa...543

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke en femåring skal bruke sminke!

Anonymkode: 06c14...ead

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Kommer barn i barnehagen med sminke? Det har jeg aldri opplevd. Syns det er rart jeg da. Mine får ikke kjøpe lekesminke en gang. Bare klin og helt unødvendig. At en kan gjøre det under lek hjemme,men foretrekker andre leker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om småjenter som dukker opp i barnehagen med sminke? Altså for eksempel leppestift, øyenskygge og/eller mascara. Er det ok? Synes dere det går under samme kategori som hull i ørene, eller er det annerledes?

Jeg merker selv at jeg lurer veldig på hvorfor foreldre velger å sminke så små barn??

Anonymkode: 81b7d...d12

Jeg fatter ikke hvorfor så små unger skal ha hull i ørene heller, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke til karneval helt greit.  Vanlig sminke trenger ikke små barn og hun får ikke lov å bruke det. Skjønnhetspresset kommer tidsnok. 

Anonymkode: e8deb...b38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NotNaomi skrev:

Kommer barn i barnehagen med sminke? Det har jeg aldri opplevd. Syns det er rart jeg da. Mine får ikke kjøpe lekesminke en gang. Bare klin og helt unødvendig. At en kan gjøre det under lek hjemme,men foretrekker andre leker. 

Ja, har altså opplevd det. Ble litt satt ut, rett og slett. Mine barn får ikke bruke sminke, synes det er helt feil.

Anonymkode: 81b7d...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler sterkt på at dette er et reelt dagligdags "problem"...

Anonymkode: 0bc4b...56c

Det er jo ikke et problem for meg direkte, men må innrømme jeg blir litt bekymra for samfunnet når så små barn går rundt med sminke (som moren har tatt på!). Greit nok at de leker seg med neglelakk selv, men å sminke seg synes jeg blir noe annet jeg da.

TS

Anonymkode: 81b7d...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette norske barn? Har lagt merke til at i enkelte land har de en litt annen kultur for dette. Småjenter blir sminket når de pynter seg til fest. Og kanskje er det rester av sminken når de kommer i barnehagen neste dag. 

I USA både napper de øyenbryn og bleker tenner på småjenter som deltar i missekonkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke problematisk så lenge det ikke er normalt, at det blir gjort hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd barn komme med lepomade eller lekt seg i ansiktet med leppestift. Tenker ikke det er så ille. Barn tar jo etter sine foreldre, eventuelt eldre søsken. Hadde ett barni den alderen kommet med maskara og øyenskygge i tillegg, så hadde jeg kanskje tenkt noe rart inni meg - men jeg har jo ikke noe med om foreldre sminker barna sine eller ikke. Jeg legger mer fokus i barn som kommer i barnehagen(hver dag eller ofte) med matrester rundt munn, ugredd hår, ikke fått ny bleie og møkkete klær. Og annen omsorgssvikt. 

 

Anonymkode: 098aa...543

Er det omsorgssvikt å få mat..? Kanskje moren/faren hadde det litt travelt og ikke fikk tid til å vaske munnen? Bedre å gi mat enn å la være, for DET er omsorgssvikt.

Anonymkode: 64dae...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Thyra skrev:

Er dette norske barn? Har lagt merke til at i enkelte land har de en litt annen kultur for dette. Småjenter blir sminket når de pynter seg til fest. Og kanskje er det rester av sminken når de kommer i barnehagen neste dag. 

I USA både napper de øyenbryn og bleker tenner på småjenter som deltar i missekonkurranser.

Er snakk om norske barn ja. Håper virkelig det ikke blir normalt å drive på sånn.

Anonymkode: 81b7d...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/17/2017 den 13.04, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om småjenter som dukker opp i barnehagen med sminke? Altså for eksempel leppestift, øyenskygge og/eller mascara. Er det ok? Synes dere det går under samme kategori som hull i ørene, eller er det annerledes?

Jeg merker selv at jeg lurer veldig på hvorfor foreldre velger å sminke så små barn??

Anonymkode: 81b7d...d12

Det fins foreldre uten grenser. De er barn selv...og burde ikke hatt barn

Anonymkode: 87bb8...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Har aldri sett så små barn med sminke, hvor er dette? Men det er ikke greit i det helle tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NEI!! 4-5 åringer skal ikke gå med sminke, så lenge det ikke er lek, karneval eller utkledning av en slags sort. Når leken er over bør det vaskes bort. 

Anonymkode: 4fcf0...2f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Thyra skrev:

Er dette norske barn? Har lagt merke til at i enkelte land har de en litt annen kultur for dette. Småjenter blir sminket når de pynter seg til fest. Og kanskje er det rester av sminken når de kommer i barnehagen neste dag. 

I USA både napper de øyenbryn og bleker tenner på småjenter som deltar i missekonkurranser.

For missekonkurranser ja. Men det burde heller ikke være greit for småbarn/barn/ungdom. Det er ikke rart barn og unge kan føle seg annerledes, stygge o.l. dersom det hadde blitt normalen. 

Anonymkode: 4fcf0...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det omsorgssvikt å få mat..? Kanskje moren/faren hadde det litt travelt og ikke fikk tid til å vaske munnen? Bedre å gi mat enn å la være, for DET er omsorgssvikt.

Anonymkode: 64dae...0fe

Da tenker jeg ikke engangstilfelle og kun matrester. Jeg tenker hvis ett barn dukker opp ustelt hver dag eller ofte(både matrester, møkkete klær, fett og ugredd hår, undertøy med tisselukt fra dagen før/uskiftet bleie) 

Anonymkode: 098aa...543

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det fins foreldre uten grenser. De er barn selv...og burde ikke hatt barn

Anonymkode: 87bb8...92d

Kan stemme at disse foreldrene generelt har lite grenser ja... men ellers virker de normalt oppegående. Vet jo at vi alle er forskjellige, men akkurat å sminke barnehagebarn klarer jeg ikke å forstå.

6 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Har aldri sett så små barn med sminke, hvor er dette? Men det er ikke greit i det helle tatt.

Vi bor i en vanlig norsk by. Har jo bare sett to tilfeller her, så vanlig er det nok heldigvis ikke. Men jeg undrer meg veldig på hvor samfunnet er på vei. :/

Anonymkode: 81b7d...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...