Gå til innhold

Slitne puber med slitent klientell.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Meninger: Folk som henger på puber som Olympen, Ivars kro, Hortenskroa, City pub, Olavs pub og spiseri, Spisestua Bistro ved å være der hver eneste dag, ved og sitte der dag ut og dag inn med å bøtte nedpå øl, diskuterer FrP og hva de "faens politikerne" driver med kunne trengt en oppvekker, men der, som i de fleste andre samfunn så finnes det alltid et rottent eple som forsøker å ødelegge for miljøet. Folk trenger litt fri i fra tåkepratet. 

Hvis noen av dem så seg selv i speilet dagen derpå (som er hver dag) så tror jeg fylleangsten er sterk. 

Å kalle folk følgende og å gjøre følgende: 

- feite.

- stygge.

- sjekker opp mindreårige. :hakeslepp: 

- kysser etter kvinner.

- diskuterer andre folk dem trolig ikke kjenner.

- forsøker å gjøre relativt mye for å nå inn til kvinner de ikke har sjangs på (legger seg ned i fosterstilling og griner, blir sur/sint når han blir avvist).

- snubler eller velter ting, med vilje.

- kaller folk ufine ting, bare for å gjøre det.

- skal saksøke de fleste.

- ljuger om alvorlige ting, om folk og annet.

- rasistiske ytringer (selvom eieren faktisk er i fra Marokko) - snakk om dobbeltmoral 

- skylder på alle andre etter de har veltet ting og kalt folk ufine ting.

... skulle ikke ha vært lov. Listen er lang. Hvorfor gjør ikke myndighetene noe med dette? Hvilken oppegående person sitter på "brune puber" sånn? Nesten ingen! 

Disse pubene har like dårlig rykte som klientellet (eller omvendt) og for de som blir plaget av dem så ville jeg sagt i fra til noen om dem. 

Hva gjør dere for at de ikke skal få plage folk? Er dette en grei oppførsel? Nei!!! La nå i det minste eierne av pubene få bestemme LITT over pubene sine.

Hva er verst? Puben eller klientellet? Og hvorfor synker de så lavt når det er så mye annet de kunne gjort?

Det finnes steder som er justert opp en del i standard som aldri ville tillatt noe sånt. Det finnes mange folk som ikke setter sin fot inn på sånne steder. Det er jo det laveste lave. Nei, sett dere i det minste på en vanlig cafe i stedet. 

Jeg hadde ikke brydd meg hadde det ikke vært for at de sitter som hauker og leter etter nye folk for å "rekruttere" inn i puben. Våkn opp! Ingen drar dit frivillig! 

Endret av fuglekvitter__
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her  på bygda hvor jeg bor, har vi det samme type klientell, som sitter dag ut og dag inn og drikker øl og slenger dritt på den lokale kinarestauranten. Antagelig går hele trygden deres med på dette stedet. Jeg gidder i grunnen ikke å bry meg om dem. Det er bare å holde seg unna slike steder. Men jeg har mer enn én gang tenkt: Har de virkelig ikke noe annet å gjøre, enn å henge der hver eneste dag? For et stusslig liv det må være. Men så befinner vel ikke disse menneskene seg akkurat på øverste hylle når det kommer til intelligens heller. De er enkle vesener, så det er kanskje ikke annet å vente. Det beste er å overse dem, og la dem sitte der og drikke på seg dårlig helse og tidlig død. Det er til syvende og sist verst for dem selv.

Anonymkode: 98b51...b83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her  på bygda hvor jeg bor, har vi det samme type klientell, som sitter dag ut og dag inn og drikker øl og slenger dritt på den lokale kinarestauranten. Antagelig går hele trygden deres med på dette stedet. Jeg gidder i grunnen ikke å bry meg om dem. Det er bare å holde seg unna slike steder. Men jeg har mer enn én gang tenkt: Har de virkelig ikke noe annet å gjøre, enn å henge der hver eneste dag? For et stusslig liv det må være. Men så befinner vel ikke disse menneskene seg akkurat på øverste hylle når det kommer til intelligens heller. De er enkle vesener, så det er kanskje ikke annet å vente. Det beste er å overse dem, og la dem sitte der og drikke på seg dårlig helse og tidlig død. Det er til syvende og sist verst for dem selv.

Ja, men å slenge dritt etter folk som går forbi får dem svare for selv. Å legge ut slengkyss til mindreårige er meget ufint gjort. De merker ikke selv hvordan dem er i allefall. Det kan dem umulig gjøre. 

Hvorfor ikke trene litt? Gå tur? Klatre? Engasjere seg i noe annet enn "spisestua Bistro" og hva dem har i øl-glasset? Og hvorfor må det gå utover stakkarer som går forbi?

Det er ganske drøyt når noen med vilje setter seg til og furter og gråter fordi man ikke vil sette seg til på et sånt sted. 

Anonymkode: 4c20b...588

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men å slenge dritt etter folk som går forbi får dem svare for selv. Å legge ut slengkyss til mindreårige er meget ufint gjort. De merker ikke selv hvordan dem er i allefall. Det kan dem umulig gjøre. 

Hvorfor ikke trene litt? Gå tur? Klatre? Engasjere seg i noe annet enn "spisestua Bistro" og hva dem har i øl-glasset? Og hvorfor må det gå utover stakkarer som går forbi?

Det er ganske drøyt når noen med vilje setter seg til og furter og gråter fordi man ikke vil sette seg til på et sånt sted. 

Jeg er helt enig i at dette er uakseptabel oppførsel. De burde helst ha blitt jaget fra stedet. Men de blir jo ikke det, for de legger jo igjen et ikke ubetydelig beløp i kassa når de drikker så mye. Derfor får de bli. Dessverre. Man kan jo anmelde dem for trakassering eller noe slikt, men jeg tror likevel det er best å ignorere dem i første omgang. Da får de heller ingen oppmerksomhet. For det er vel det de ønsker: oppmerksomhet. De er bare tapere som ikke forstår seg på normal folkeskikk, og det er det lite å gjøre med. Jeg forstår meg heller ikke folk som foretrekker en slik livsstil, og jeg mener det burde stilles krav til dem. Men inntil videre, så er det bare å la de seile sin egen sjø.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at dette er uakseptabel oppførsel. De burde helst ha blitt jaget fra stedet. Men de blir jo ikke det, for de legger jo igjen et ikke ubetydelig beløp i kassa når de drikker så mye. Derfor får de bli. Dessverre. Man kan jo anmelde dem for trakassering eller noe slikt, men jeg tror likevel det er best å ignorere dem i første omgang. Da får de heller ingen oppmerksomhet. For det er vel det de ønsker: oppmerksomhet. De er bare tapere som ikke forstår seg på normal folkeskikk, og det er det lite å gjøre med. Jeg forstår meg heller ikke folk som foretrekker en slik livsstil, og jeg mener det burde stilles krav til dem. Men inntil videre, så er det bare å la de seile sin egen sjø.

Nei, det gidder jeg ikke. De får sitte der så mye dem vil. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Dere vet tydeligvis hva som skjer i disse pubene. La være å gå dit da vel. Så mye rart. 

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, NotNaomi skrev:

Dere vet tydeligvis hva som skjer i disse pubene. La være å gå dit da vel. Så mye rart. 

Ja. Kvinneguiden er det mye rart på. Nei det er ikke verre enn å unngå de stedene så klart. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde trygdelivet var drømmelivet, jeg. Du får det til å høres ut som om det er ganske ensidig og lite å gjøre med livet sitt om man blir trygdet

Anonymkode: 9f3e4...9e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6/17/2017 den 12.27, fuglekvitter__ skrev:

Meninger: Folk som henger på puber som Olympen, Ivars kro, Hortenskroa, City pub, Olavs pub og spiseri, Spisestua Bistro ved å være der hver eneste dag, ved og sitte der dag ut og dag inn med å bøtte nedpå øl, diskuterer FrP og hva de "faens politikerne" driver med kunne trengt en oppvekker, men der, som i de fleste andre samfunn så finnes det alltid et rottent eple som forsøker å ødelegge for miljøet. Folk trenger litt fri i fra tåkepratet. 

Hvis noen av dem så seg selv i speilet dagen derpå (som er hver dag) så tror jeg fylleangsten er sterk. 

Å kalle folk følgende og å gjøre følgende: 

- feite.

- stygge.

- sjekker opp mindreårige. :hakeslepp: 

- kysser etter kvinner.

- diskuterer andre folk dem trolig ikke kjenner.

- forsøker å gjøre relativt mye for å nå inn til kvinner de ikke har sjangs på (legger seg ned i fosterstilling og griner, blir sur/sint når han blir avvist).

- snubler eller velter ting, med vilje.

- kaller folk ufine ting, bare for å gjøre det.

- skal saksøke de fleste.

- ljuger om alvorlige ting, om folk og annet.

- rasistiske ytringer (selvom eieren faktisk er i fra Marokko) - snakk om dobbeltmoral 

- skylder på alle andre etter de har veltet ting og kalt folk ufine ting.

... skulle ikke ha vært lov. Listen er lang. Hvorfor gjør ikke myndighetene noe med dette? Hvilken oppegående person sitter på "brune puber" sånn? Nesten ingen! 

Disse pubene har like dårlig rykte som klientellet (eller omvendt) og for de som blir plaget av dem så ville jeg sagt i fra til noen om dem. 

Hva gjør dere for at de ikke skal få plage folk? Er dette en grei oppførsel? Nei!!! La nå i det minste eierne av pubene få bestemme LITT over pubene sine.

Hva er verst? Puben eller klientellet? Og hvorfor synker de så lavt når det er så mye annet de kunne gjort?

Det finnes steder som er justert opp en del i standard som aldri ville tillatt noe sånt. Det finnes mange folk som ikke setter sin fot inn på sånne steder. Det er jo det laveste lave. Nei, sett dere i det minste på en vanlig cafe i stedet. 

Jeg hadde ikke brydd meg hadde det ikke vært for at de sitter som hauker og leter etter nye folk for å "rekruttere" inn i puben. Våkn opp! Ingen drar dit frivillig! 

Hvordan vet du dette?sitter det hver dAG? 

Anonymkode: e4b96...a6a

Skrevet

Jeg kan faktisk i blant synes det er herlig å gå en en gang i blant på sånne steder og ta en øl eller to. Er så herlig avslappet, ikke noe fashion, verken i mote eller inredning.

Men frekke folk bemøter man på samme vis, om det er på den brune pub'en eller en IT-place i New York. Folkeskikk er folkeskikk!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2017 den 17.53, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du dette?sitter det hver dAG? 

Anonymkode: e4b96...a6a

Nei. Jeg har aldri påstått at det skjer hver dag. 

Skrevet

Ingen av disse har vel mindreårige? Den eneste plassen som er bra for å sjekke mindreårige er den pubben som har 18årskveld på torsdager.

AnonymBruker
Skrevet
På 17/06/2017 den 16.13, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde trygdelivet var drømmelivet, jeg. Du får det til å høres ut som om det er ganske ensidig og lite å gjøre med livet sitt om man blir trygdet

Anonymkode: 9f3e4...9e4

Trygdealkoholikere er noen av de mest ufrie og ensomme  menneskene.

Anonymkode: 0280b...b12

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker både pubene og klientellet jeg. Møkkafolk vil det jo komme innom alle utesteder fra tid til annen .
Hvis du ikke liker hverken pub eller klientell, kan ikke DU sette deg på en vanlig cafe da? Skjønner ikke hvorfor du gidder å bry deg?

Anonymkode: 01676...e68

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker brune puber fremfor diskotek og trendy snobbesteder. Mye mer avslappende :)

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, HanneBenny skrev:

Jeg foretrekker brune puber fremfor diskotek og trendy snobbesteder. Mye mer avslappende :)

Enig.

Men uten at jeg har besøkt noen av de nevnte stedene, får jeg inntrykk av at TS snakker mer om den type pub fjortisene krysser gata for å slippe å gå forbi hvis klokka har bikket 18, for å unngå å bli sjekket opp av snøvlende gamlefar på 62 som allerede er på sin 7. pils.

AnonymBruker
Skrevet

Snubler eller velter ting med vilje ja...

Anonymkode: 271ce...7e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare forstår ikke hvor det kommer så mange gråhårede med briller og både menn og kvinner har kort hår og briller og så har de røde jakker på og jeans....

Anonymkode: 271ce...7e6

AnonymBruker
Skrevet

Ivars kro er ikke med på lista di lenger. Den er pusset opp og blitt hipp. ;) 

Anonymkode: b9a38...976

Skrevet

Noen som blir med på The Mouse and the Donkey?🍻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...