Gå til innhold

Det blir aldri rent...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei og oppgitt. Jeg vasker gulv hver dag, og allikevel er det alltid skittent.

Badet blir pokker aldri rent, om jeg så ligger på kne med skurebørste i timesvis. 

Hva gjør jeg galt?!

Og nei, jeg har ikke støv på hjernen, og nei, det er ikke bare jeg som ser at det er skittent. 

Vi har et lite barn, vil jo ikke at hun skal vokse opp i et skittent hjem. :(

Jeg er så lei meg og sliten av å vaske uten resultat. Tips? Hvordan holder dere hjemmet rent? 

Anonymkode: 0e4dd...836

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du skitner så voldsomt til med, da?

Anonymkode: 9e4f8...486

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke vaskemidler bruker du?

Flere har delt positive erfaringer om å tørrmoppe badet for å fjerne støv etc før de vasker badet. Da blir det enklere å vaske det rent.

Anonymkode: d686c...6a5

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det hos meg også, og det skyldes at jeg lufter mye. Vinduene står ofte åpne døgnet rundt, til og med gjennom luftespalten i selve vinduet flyr det skitt inn. Bor landlig og det er ofte mye støv i lufta som blåser rett inn og legger seg som et teppe. I tillegg har vi også hund som drar med seg en del. Jeg tror ikke det er noe vi gjør galt, enkelte hjem er bare ekstra utsatt for skitt og støv av ulike grunner? Vi har investert i balansert ventilasjonsanlegg nå, så da blir det slutt på åpne vinduer og luften filtreres før den kommer inn i huset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei og oppgitt. Jeg vasker gulv hver dag, og allikevel er det alltid skittent.

Badet blir pokker aldri rent, om jeg så ligger på kne med skurebørste i timesvis. 

Hva gjør jeg galt?!

Og nei, jeg har ikke støv på hjernen, og nei, det er ikke bare jeg som ser at det er skittent. 

Jeg er så lei meg og sliten av å vaske uten resultat. Tips? Hvordan holder dere hjemmet rent? 

Har hund, så her er det stort sett hundehår og sikkel fra hund på alle gulv og møbler. Før baby kom vasket jeg hele sofaen en gang i uka. Fikk forklart at jeg har hatt angst under graviditeten. For å vaske så mye som jeg gjorde var ikke vanlig med mindre heg hadde ocd. Nå er baby 2 år, og vi vasker gulvet en gang i uka, støvsuger 2ganger i uka! Slutt å vask, det er støvete igjen i morgen uansett. Så lenge skittene ting som toalett ol holdes rent er det ikke farlig for barnet. Det er heller farligere det du gjør nå! Min stepappa vasket masse når mine minste søsken ble født, og de fikk begge astma før fylte 8 år! Rart fordi jeg og min bror (vi er de ekdste) vi har det ikke. Mor og flere leger mener barna har fått støvallergi og astma pga vaskingen til stefar.

Anonymkode: 3aa91...fd0

• Liker 4
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammelt huset/leiligheten deres er, og hvilke materialer som er brukt rundt om i hjemmet deres, men min erfaring fra da jeg var leietaker, var at eldre hus med materialer som linoleum, og såkalt "overflateoppussing", var et mareritt å holde rent. Jeg kunne vaske og vaske, men jeg følte egentlig aldri at huset var så rent som jeg ønsket.
Så kjøpte jeg om samboeren et nybygg sammen, og etter det har vaskingen vært en drøm! Der jeg før måtte til med skuring og gnikking, føler jeg at etter kun støvsuging og støvtørking, så er huset skinnende rent! 

På badet anbefaler jeg å støvsuge og tørke støv ganske grundig, før du vasker. Det skal ikke mye støv til i vaskevannet, før flisene ikke ser ut.
Har dere dyr?

AnonymBruker
Skrevet

Kverk hunden?

Anonymkode: 1caa3...898

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke tar det litt for alvorlig ts? Det er ikke bra å være for opphengt i hygiene. Har man vasket skikkelig så har man det. Trenger ikke å trippelsjekke og være misfornøyd med resultatet da vel? Barn og voksne har ikke vondt av å leve i litt støv etc. Slapp av og nyt livet. :)  

Anonymkode: 9f310...af8

• Liker 4
Gjest Coolaid
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg galt?!

Bruk litt mer tid på å kose med barnet ditt enn å skrubbe gulv. 

Dere må være noe utrolige griser siden det er så møkkete.... 

Senk kravene - de er urealistiske. 

Skrevet

Legg pergo eller annet laminat gulv. 

Det er nesten nok å se litt strengt på det, så er det rent. 

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg galt?!

Her robotstøvsuger vi hver dag og vasker kanskje hver 2. Uke. Gullende rent! 

Jeg gjetter at du bruker for mye eller feil såpe når du vasker gulvene dine.. Smører du et tjukt fettlag (grønnsåpe) utover gulvet hver gang du vasker vil jo gulvet suge til seg skitt og støv som fluepapir.

Skrevet

Her blir det i hvert fall ekstremt fort skittent om våren/på forsommeren fordi det er mye støv i lufta på grunn av våronn på jordene, mye pollen og dører/vinduer som står oppe nesten hele døgnet. (Og så ser jeg akkurat nå at vinduene som jeg pusset for seks dager siden er fulle av støv og flueskitt...) Skulle det ha vært gullende rent til enhver tid måtte jeg/vi ha tørket støv og vasket gulv minst en gang om dagen og sluttet å ha dører og vinduer åpne. Ingen av delene er aktuelt, så da får det heller være litt støv og skitt. Det er jo ikke snakk om at det er hybelkaniner fra i fjor og gammel skitt overalt. Og hvis du vasker jevnlig så er det ikke skittent hos deg heller TS. Barn tar ingen skade av å vokse opp i et hjem som ikke er støvfritt til enhver tid. Tvert i mot, så senk skuldrene og standarden!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...