Gå til innhold

Ingendikkedarer-genser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hjelp! 

Nå har jeg forsøkt i en uke å forstå mønsteret til Ingendikkedarer-genseren som visstnok er trendy å strikke for tiden. Jeg finner ikke noe hjelp noe sted ang avsnittet med raglanøkninger og halsutskjæringen. Jeg kan ikke forstå hvordan de økningene skal strikkes! Fins det noen der ute som har strikket denne og som kan forklare meg hvordan dere gjorde? 

Hadde gledet meg så til å strikke i helgen :( 

Anonymkode: 16018...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal strikke vendingene og raglandsøkningen? 

Jeg har delt inn til raglandsmasker og skal begynne å strikke mot MF. Tenker at jeg må begynne på raglandsøkningen på første pinne. Da øker jeg mot MF, så snur jeg og skal strikke vrang. Da strikker jeg vrang over de to første raglandsøkningene (foran og bak på høyre arm), men må jeg da ta raglandsøkningene til venstre arm fra vrangen? Eller hvordan ordner jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Du skal bare ta raglanøkningene på retten. Dvs at to av økningene vil havne på en pinne, og de to andre på en annen. Dette står også i oppskriften at skal skje. Egentlig er det bare å gjøre akkurat sånn som det står (og som du har gjort): altså øke på de to første mot MF, strikke vrangt tilbake, og så øke på alle fire på retten igjen osv. 

Anonymkode: 16018...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...