Gå til innhold

Deppa før mensen - normalt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg så motløs nå noen dager før mensen! Tenker pessimistisk om fremtiden og klarer ikke få lest  skikkelig til eksamen fordi jeg er slapp og motløs. I tillegg er sukkersuget enormt! Er dette normalt? Andre som har det slik?

Anonymkode: aaa97...a18

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

les om premenstruelt syndrom, så kanskej noen biter faller på plass, dette kan evt medisineres. hør med legen din, hva han anbefaler. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sur, sint, nedstemt/deprimert, likegyldig og blir helt desperat etter sukker. Veldig plagsomt, både for meg og de rundt. Føler jeg skifter helt personlighet. 

Anonymkode: 84cb1...803

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir sur, sint, nedstemt/deprimert, likegyldig og blir helt desperat etter sukker. Veldig plagsomt, både for meg og de rundt. Føler jeg skifter helt personlighet. 

Anonymkode: 84cb1...803

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg så motløs nå noen dager før mensen! Tenker pessimistisk om fremtiden og klarer ikke få lest  skikkelig til eksamen fordi jeg er slapp og motløs. I tillegg er sukkersuget enormt! Er dette normalt? Andre som har det slik?

Anonymkode: aaa97...a18

Det er helt normalt, som sagt les om premenstruelt syndrom, det er hjelp å få, ta kontakt med lege, dette kan medisineres med at man blir mer stabil, alt handler om hormoner. og tenk på oss damer, lagrene fylles liksom opp med hormoner rett før mensen, noe som kan gi oss litt ubalanse og humørsvingninger og i noen tilfeller depresjon. så får vi mensen og det overskuddet vi hadde av hormoner blir "sluppet" ut. så er det bare å bygge seg opp på nytt.

i gamle dager foretok dem noe som het/heter "hysterektomi", man fjernet livmoren til kvinner som var hysteriske, derav navnet. dette stabiliserte hormonene og man ble mer stabil, men bakdelen er at man da kommer i overgnagsalderen, med nye helt andre plager.

som jeg nevnte innledningsvis, dette er helt normal, hva som er behandling for dere, bør diskuteres med lege. det kan være medisinering, enten det som heter selektiveserotoninreopptakshemmere, altså en slags antideprissiva, eller rett og slett p-piller. det finnes også terapi som kan hjelpe,

men når det kommer til hormoner og balanse i kroppen så er nok medisiner det beste. og dem hjelper som insulin mot diabetes osv. så er helt ufarlig, noen ganger må man justere kroppen litt, og i dag er vi så heldig at vi har den muligeheten.

dere er ikke alene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...