Gå til innhold

DesignerToms, er det en spøk? (Bloggere)

BlomsterMaja

Anbefalte innlegg

1 time siden, Vipser skrev:

Det er ett av hvert par, om du  leser teksten nøyere. Veldig upresis formulering av Lille vinkel sko. 

Skjønte jo det da. Synes bare det så litt rart ut

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan noen gi meg et bittelite referat av den linken om hvorfor man ikke skal kjøpe toms?  Jeg er så latterlig dårlig i engelsk, men har flere par toms så ble nyskjerrig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de gjort en skikkelig innsats kunne jeg forstått prisen, men dette er jo helt krise. Her er det jo bare limt på en masse juggel som noen har kjøpt inn på forhånd. Det hadde faktisk vært mer sjarmerende og muligens mer salgbart dersom det var barnehagebarn som hadde dekorert dem. Jeg hadde heller kjøpt "Toms by Alfred 5 år" enn "Toms by PR-kåt blogger".

Hadde de hatt et snev av talent kunne de prøvd på noe som dette: cb7bdcd8619e06b4dba9f7cb0e3119d0.jpg

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, det er bra at overskuddet går til veldedig formål, men tror nok også dette kun er et PR-stunt fra butikken. Kult konsept om man bare hadde gått inn for jobben.
Her har jo han ene (Fabian Raw(?)) bommet fullstendig med limpistolen så det er masse flekker på skoene. 
Lekkert! :fnise: 46917111-a.thumb.jpg.914e427509bbf76fb2b229115edadcf7.jpg46917111-b.thumb.JPG.2fd006dc5b9f660b6d79fb9d8a04e34b.JPG46917111-d.thumb.JPG.4092da35ef91270343a142f53aa4eded.JPG

Endret av Nebel86
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nebel86 skrev:

Her har jo han ene (Fabien *hvemdetnåer* Raw) bommet fullstendig med limpistolen så det er masse flekker på skoene. 
Lekkert! :fnise: 46917111-a.thumb.jpg.914e427509bbf76fb2b229115edadcf7.jpg46917111-b.thumb.JPG.2fd006dc5b9f660b6d79fb9d8a04e34b.JPG46917111-d.thumb.JPG.4092da35ef91270343a142f53aa4eded.JPG

Fy søren.... Skulle ikke vært lov å selge noe sånt.... :flau:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dør! 😂😂😂 Herremingud, noe så grusomt!! Ser ut som barnesko laget av barn. Fabian må jo ha vært full mens han laget skoene! 😂

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ella1 skrev:

Hadde de gjort en skikkelig innsats kunne jeg forstått prisen, men dette er jo helt krise. Her er det jo bare limt på en masse juggel som noen har kjøpt inn på forhånd. Det hadde faktisk vært mer sjarmerende og muligens mer salgbart dersom det var barnehagebarn som hadde dekorert dem. Jeg hadde heller kjøpt "Toms by Alfred 5 år" enn "Toms by PR-kåt blogger".

Hadde de hatt et snev av talent kunne de prøvd på noe som dette: cb7bdcd8619e06b4dba9f7cb0e3119d0.jpg

De der var kjempefine

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Smn1995 skrev:

Kan noen gi meg et bittelite referat av den linken om hvorfor man ikke skal kjøpe toms?  Jeg er så latterlig dårlig i engelsk, men har flere par toms så ble nyskjerrig

Det å gi bort sko i fattige land undergraver den lokale økonomien siden de som lager sko kan ikke selge sko mer, og dette er som regel fattige mennesker. DET har blitt bevist at klesdonasjoner i Afrika for eksempel, har ødelagt mye av økonomien i fattige strøk. I tillegg er ikke sko noe man "trenger" å gi bort, det er bedre å bruke de pengene på å bygge bedre veier og finansiere bedre prosjekter. Toms spiller på samvittigheten til folk for å tjene penger, de er ikke en ideell organisasjon. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte de lage de med øynene igjen eller noe? 

(De som Ella1 postet over her var kjempefine da)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ulzzang skrev:

Det å gi bort sko i fattige land undergraver den lokale økonomien siden de som lager sko kan ikke selge sko mer, og dette er som regel fattige mennesker. DET har blitt bevist at klesdonasjoner i Afrika for eksempel, har ødelagt mye av økonomien i fattige strøk. I tillegg er ikke sko noe man "trenger" å gi bort, det er bedre å bruke de pengene på å bygge bedre veier og finansiere bedre prosjekter. Toms spiller på samvittigheten til folk for å tjene penger, de er ikke en ideell organisasjon. 

Dersom sko og klesdonasjoner kom frem til dem som ikke har penger til å kjøpe for så ville det ikke ødelagt for lokale produsenter, disse menneskene kunne ikke kjøpt noe uansett. Problemet er at mange land er så korrupte, og at en stor del av det som skal gis bort til trengende blir beholdt, og solgt av de som skulle stå for utdelingen. -Og det skaper konkurranse for lokale produsenter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Jenki skrev:

Dersom sko og klesdonasjoner kom frem til dem som ikke har penger til å kjøpe for så ville det ikke ødelagt for lokale produsenter, disse menneskene kunne ikke kjøpt noe uansett. Problemet er at mange land er så korrupte, og at en stor del av det som skal gis bort til trengende blir beholdt, og solgt av de som skulle stå for utdelingen. -Og det skaper konkurranse for lokale produsenter.

Du trenger egentlig ikke å si dette til meg. Jeg har bare gitt et sammendragav artikkelen som ble postet lengre opp,fordi brukeren jeg siterte spurte om det :) dvs. disse er ikke mine egne påstander, så du trenger ikke å diskutere dette med meg :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow😳 De skoa ser jo ut som noe vi lagde i formingstimene i fjerdeklasse... Pinlig!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma

Fy f... Lillevinkelsko er herved boikottet! Makan til uetisk reklame/salg skal man leite lenge etter, først så sponser de bloggere som driver med over gjennomsnittet hemningsløs eksponering av mindreårige og samliv/mangel på sådan. I tillegg så kobler de dette sammen med et konsept (Toms) som ikke er bærekraftig.  Det er søren meg Kritikkverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...