Gå til innhold

Telefonselger ringer til tross for blokkert nummer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagret alle telefonselgere (som ringer til tross for reservasjon) som én kontakt og blokkert kontakten. Likevel får jeg oppringninger fra numrene som er på kontakten. Hvorfor skjer dette? Og er det en måte jeg får blokkert de fullstendig?

Jeg har iPhone 5. 

Anonymkode: 58490...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, idontknow skrev:

Kanskje du må blokkere hvert enkelt nummer? 

Hvordan gjør jeg det? Beklager, jeg er ganske dårlig på sånt. 

Anonymkode: 58490...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det? Beklager, jeg er ganske dårlig på sånt. 

Anonymkode: 58490...94d

Du blokkerer dem etterhvert som de ringer deg. Ett og ett nummer. De som er ansatt i et større firma eller selskap, som sitter med slike telefonsalg-greier, ringer jo ofte fra forskjellige internnummere men samme serie. Dvs de første 5-6 sifrene i tlf.nummeret er like, men så varierer de siste 2-3 tallene, fordi det er fra forskjellige telefonapparater og ulike personer i firmaet.

Plages med det samme selv, og det er bare en ting å gjøre, og det er å blokkere dem en etter en.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkere en etter en ja.

Etter at de har ringt, så inn i samtaleloggen og trykk på i-tegnet helt til høyre. Da får du opp informasjonen om nr. Der finner du alternativet at du kan legge til nr hos,  blokkere nr etc. Bare trykk på blokker :)

 

Anonymkode: f86c5...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Million skrev:

Du blokkerer dem etterhvert som de ringer deg. Ett og ett nummer. De som er ansatt i et større firma eller selskap, som sitter med slike telefonsalg-greier, ringer jo ofte fra forskjellige internnummere men samme serie. Dvs de første 5-6 sifrene i tlf.nummeret er like, men så varierer de siste 2-3 tallene, fordi det er fra forskjellige telefonapparater og ulike personer i firmaet.

Plages med det samme selv, og det er bare en ting å gjøre, og det er å blokkere dem en etter en.

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blokkere en etter en ja.

Etter at de har ringt, så inn i samtaleloggen og trykk på i-tegnet helt til høyre. Da får du opp informasjonen om nr. Der finner du alternativet at du kan legge til nr hos,  blokkere nr etc. Bare trykk på blokker :)

 

Anonymkode: f86c5...d17

Takk for svar. Når jeg gjør dette er "opphev blokkering" det eneste alternativet. Det vil jo si at det allerede er blokkert. Kanskje det er min telefon som er litt sliten. :(

Anonymkode: 58490...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk for svar. Når jeg gjør dette er "opphev blokkering" det eneste alternativet. Det vil jo si at det allerede er blokkert. Kanskje det er min telefon som er litt sliten. :(

Anonymkode: 58490...94d

Nja, det kan det nok kanskje være. Jeg hadde inntil tidligere denne uka en iphone 5 S selv, og med den fungerte det fint å blokkere ett etter ett av disse salgs-nummerne. Opplevde aldri at noen som tidligere var blokkert, slapp igjennom.

Kunne du dele hvilket tlf nr det er som driver og plager deg? Kunne tenke meg å sjekke det opp mot telefonterror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Nja, det kan det nok kanskje være. Jeg hadde inntil tidligere denne uka en iphone 5 S selv, og med den fungerte det fint å blokkere ett etter ett av disse salgs-nummerne. Opplevde aldri at noen som tidligere var blokkert, slapp igjennom.

Kunne du dele hvilket tlf nr det er som driver og plager deg? Kunne tenke meg å sjekke det opp mot telefonterror

De siste gangene har det vært 637 919 93.

Anonymkode: 58490...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er reservert i brreg.no så skal ikke telefonselgere ringe deg. Unntaket er dersom du er kunde/har et kundeforhold hos de som ringer eller for eksempel har gitt dem tillatelse til å kontakte deg når du har meldt degninn i ette eller annet "tyt og mas" system og ikke har reservert deg. 

Vanligvis må hvert enkelt telefonnummer reserveres/sperres på telefonen. 

Ta deg heller en runde hos alle dem du har medlemskap hos, og hak av for at de ikke kan kontakte deg på telefon. 

Anonymkode: accff...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du er reservert i brreg.no så skal ikke telefonselgere ringe deg. Unntaket er dersom du er kunde/har et kundeforhold hos de som ringer eller for eksempel har gitt dem tillatelse til å kontakte deg når du har meldt degninn i ette eller annet "tyt og mas" system og ikke har reservert deg. 

Vanligvis må hvert enkelt telefonnummer reserveres/sperres på telefonen. 

Ta deg heller en runde hos alle dem du har medlemskap hos, og hak av for at de ikke kan kontakte deg på telefon. 

Anonymkode: accff...6bf

Det er dessverre ikke slik at man ikke får noen oppringninger fra telefonselgere selv om man har reservert seg (og nummeret sitt). Eneste jeg har kundeforhold til er telefon/bredbånd/TV (som kun sender SMS om tilbud og diverse) og bank. Jeg har blant annet blitt ringt drøssevis av ganger av en eller annen lokalavis i en by jeg aldri har satt føttene mine i. 

Anonymkode: 58490...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Registrer tlf.nr ditt i brrg.no, da blir det mye stillere i allefall. Jeg blokkerer og noe, men har nå hatt mobilnr registrert mot tlf salg, og det er ganske så stille😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tdm900 skrev:

TS: Registrer tlf.nr ditt i brrg.no, da blir det mye stillere i allefall. Jeg blokkerer og noe, men har nå hatt mobilnr registrert mot tlf salg, og det er ganske så stille😋

Som skrevet tidligere har jeg reservert meg (og nummeret mitt). Dette skjer til tross for dette. 

Anonymkode: 58490...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Telefonselgere er blitt så godt som historie hos meg!!

Har ikke tall på hvor mange nummer jeg har blokkert, men det er vel nærmere 3-400 forskjellige nummer...........

Fant en liste over de mest brukte selgernummer, og begynte å blokkere hver kveld.......... Var temmelig lei av maset, men dette kan jeg love dere, har hjulpet! 

I tillegg har jeg ringt min teleoperatør Telenor og bedt om fleksibel sperring som jeg ble tipset av noen venner!

Da blir det automatisk sperret ca 2 millioner nummer hvert år.......... Flirer godt, når jeg ser 4-5 telefonselgerne på en gang, prøver seg og ikke kommer igjennom linja.......... 🤣🤣

Anonymkode: fdbea...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...