AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Jeg skal snart plante kaktusfrø og lurte derfor på hvilken type sand som er best til å bruke på dette? Anonymkode: 48f2a...beb
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Du får kjøpt kaktusjord på hagesentre. Anonymkode: 1da76...bb1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får kjøpt kaktusjord på hagesentre. Anonymkode: 1da76...bb1 Det vet jeg, men jeg trenger også sand som jeg skal blande inn. Det står 1 del kaktusjord og 4 deler sand. Jeg tenkte å bruke sandkassesand, men den er klebrig Anonymkode: 48f2a...beb
Million Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 (endret) Gå til nærmeste lekeplass for unger, og ta et par never sand derfra (sandkasser overalt). Eller i en elv. Sandkassesand kan skylles om du synes den er klebrig pga mye "mudder" i den. Merkelig at du skal bruke så mye sand, da? Jeg sådde kaktusfrø en gang, og brukte den posen fra blomsterbutikken det står "såjord/kaktusjord" på. Den er det ganske mye sand i fra før. Jeg blandet ikke i noe ekstra sand. Det spirte utrolig bra for mine frø, iallfall, og jeg fikk flere kaktuser enn jeg hadde plass til :-) Veldig artig. De ser ikke mye ut som kaktuser når de først spirer! Endret 16. juni 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 6 timer siden, Million skrev: Gå til nærmeste lekeplass for unger, og ta et par never sand derfra (sandkasser overalt). Det er ikke pent å stjele! Anonymkode: da4b3...b57 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 18 timer siden, Million skrev: Gå til nærmeste lekeplass for unger, og ta et par never sand derfra (sandkasser overalt). Eller i en elv. Sandkassesand kan skylles om du synes den er klebrig pga mye "mudder" i den. Merkelig at du skal bruke så mye sand, da? Jeg sådde kaktusfrø en gang, og brukte den posen fra blomsterbutikken det står "såjord/kaktusjord" på. Den er det ganske mye sand i fra før. Jeg blandet ikke i noe ekstra sand. Det spirte utrolig bra for mine frø, iallfall, og jeg fikk flere kaktuser enn jeg hadde plass til :-) Veldig artig. De ser ikke mye ut som kaktuser når de først spirer! Slike sandkasser er fulle i kattepiss, så det ønsker jeg ikke, men tusen takk for tipset Anonymkode: 48f2a...beb
Belima Skrevet 17. juni 2017 #7 Skrevet 17. juni 2017 Skyll sanda i sandkassa og tørk den i stekeovnen på 100 gr en time etterpå. Har selv gjort det og alt "dritten" i sanda er borte da.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 19 timer siden, Belima skrev: Skyll sanda i sandkassa og tørk den i stekeovnen på 100 gr en time etterpå. Har selv gjort det og alt "dritten" i sanda er borte da. Så smart. Det skal jeg gjøre. Tusen takk for tipset Anonymkode: 48f2a...beb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå