Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart plante kaktusfrø og lurte derfor på hvilken type sand som er best til å bruke på dette?

Anonymkode: 48f2a...beb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpt kaktusjord på hagesentre. 

Anonymkode: 1da76...bb1

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får kjøpt kaktusjord på hagesentre. 

Anonymkode: 1da76...bb1

Det vet jeg, men jeg trenger også sand som jeg skal blande inn. Det står 1 del kaktusjord og 4 deler sand. Jeg tenkte å bruke sandkassesand, men den er klebrig

Skrevet (endret)

Gå til nærmeste lekeplass for unger, og ta et par never sand derfra (sandkasser overalt). Eller i en elv. Sandkassesand kan skylles om du synes den er klebrig pga mye "mudder" i den.

Merkelig at du skal bruke så mye sand, da? Jeg sådde kaktusfrø en gang, og brukte den posen fra blomsterbutikken det står "såjord/kaktusjord" på. Den er det ganske mye sand i fra før. Jeg blandet ikke i noe ekstra sand. Det spirte utrolig bra for mine frø, iallfall, og jeg fikk flere kaktuser enn jeg hadde plass til :-) Veldig artig. De ser ikke mye ut som kaktuser når de først spirer!

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Million skrev:

Gå til nærmeste lekeplass for unger, og ta et par never sand derfra (sandkasser overalt).

Det er ikke pent å stjele! 

Anonymkode: da4b3...b57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Million skrev:

Gå til nærmeste lekeplass for unger, og ta et par never sand derfra (sandkasser overalt). Eller i en elv. Sandkassesand kan skylles om du synes den er klebrig pga mye "mudder" i den.

Merkelig at du skal bruke så mye sand, da? Jeg sådde kaktusfrø en gang, og brukte den posen fra blomsterbutikken det står "såjord/kaktusjord" på. Den er det ganske mye sand i fra før. Jeg blandet ikke i noe ekstra sand. Det spirte utrolig bra for mine frø, iallfall, og jeg fikk flere kaktuser enn jeg hadde plass til :-) Veldig artig. De ser ikke mye ut som kaktuser når de først spirer!

Slike sandkasser er fulle i kattepiss, så det ønsker jeg ikke, men tusen takk for tipset

Skrevet

Skyll sanda i sandkassa og tørk den i stekeovnen på 100 gr en time etterpå. Har selv gjort det og alt "dritten" i sanda er borte da.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Belima skrev:

Skyll sanda i sandkassa og tørk den i stekeovnen på 100 gr en time etterpå. Har selv gjort det og alt "dritten" i sanda er borte da.

Så smart. Det skal jeg gjøre. Tusen takk for tipset :link:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...