AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Hei, Jeg skal flytte ut av min leilighet 1.juli. leiligheten er i et borettslag og jeg lurer på om jeg kan ta med internett ruteren? Da jeg flyttet inn måtte jeg selv kjøpe ruteren, og jeg ser ikke at det står på løsøre lista. Derimot tenker jeg at det kan komme spørsmål fra selger. Hva skal man i såfall si da? Håper noen kan hjelpe meg:) Anonymkode: 78c2d...bbe
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Du må høre med borettslaget/leverandøren. Vi flyttet nettopp fra borettslag, og da skulle ruteren stå igjen. Anonymkode: 59f90...980
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 Aldri hør at personlig kjøpte routere skal være igjen. Ville glatt tatt den med meg Anonymkode: 9bffe...8d3 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 Det kommer an på hva slags ruter det er. Det er ikke sikkert det er noen vits i å ta den med hvis den er laget for å kobles mot et spesielt system, f.eks. Canal Digital eller Nextgentel. Hvis det er en vanlig ruter som kan kobles til et hvilken som helst kabelmodem el. for å dele internett og du har kjøpt den selv kan du ta den med. Anonymkode: a0267...371 2
Million Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 Det kommer jo an på hvordan du bor, og hva slags ruter det er. Kjøpte du den ikke selv da? Eller sto den der da du flyttet inn? Da jeg flyttet inn i borettslaget her jeg bor, fikk jeg vite at det er GET som er leverandør av tv og internett. Jeg ringte da og bestilte meg en ruter eller GET-boks, som er kombinert tv-og internett i en boks. Fikk den i posten. Den er min, det er jeg som har bestilt og betalt for den. Iflg. Gets sider, står det " Veiledende pris 1177,- " på den, men jeg husker ikke hva jeg faktisk betalte for den. Men ikke søren om jeg setter den igjen til noen om jeg flytter. Hvorfor skulle jeg det? Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skulle det, dersom du faktisk har kjøpt den selv. Hvis jeg skal flytte, vil jeg jo sjekke hva slags internett- og tv-leverandør det er der jeg skal flytte til. Ingen vits å ta med seg en GET-boks til et område som ikke dekkes av GET for eksempel. Hvis din boks er knyttet opp mot et bestemt selskap, så er det jo ingen vits at du tar den med om det ikke er samme selskap dit du flytter til. Eventuelle nye beboere får da skaffe slikt selv, mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 På Friday, June 16, 2017 den 10.04, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg skal flytte ut av min leilighet 1.juli. leiligheten er i et borettslag og jeg lurer på om jeg kan ta med internett ruteren? Da jeg flyttet inn måtte jeg selv kjøpe ruteren, og jeg ser ikke at det står på løsøre lista. Derimot tenker jeg at det kan komme spørsmål fra selger. Hva skal man i såfall si da? Håper noen kan hjelpe meg:) Anonymkode: 78c2d...bbe Dette må du avklare med brl. Noen steder står man fritt til å ta med, andre steder skal denne typen utstyr følge blr. Boligen. Anonymkode: 26fdd...b75 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #7 Skrevet 17. juni 2017 På 6/16/2017 den 10.04, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg skal flytte ut av min leilighet 1.juli. leiligheten er i et borettslag og jeg lurer på om jeg kan ta med internett ruteren? Da jeg flyttet inn måtte jeg selv kjøpe ruteren, og jeg ser ikke at det står på løsøre lista. Derimot tenker jeg at det kan komme spørsmål fra selger. Hva skal man i såfall si da? Håper noen kan hjelpe meg:) Anonymkode: 78c2d...bbe Det som er fast, skal stå igjen. Står det i salgsoppgave at det er Internett? Anonymkode: 5f7b3...18b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #8 Skrevet 17. juni 2017 Jeg kjøpte akkurat borettslagsleilighet, der måtte jeg kjøpe ny ruter. Anonymkode: 7e74b...ee7
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 Da jeg flyttet inn i leiligheten jeg eier var det Canal Digital som var nettleverandør. Den enkelte eier måtte anskaffe nødvendig utstyr (router eller kort til tv) selv og tegne det nødvendige internett / tv kanalpakke utover standard. Siden har vi skiftet til Get. Da ble dealen at alle leilighetene fikk en slik tv/internett boks og denne skal stå igjen i leiligheten. For å ha nett i hele leiligheten har jeg i tillegg en sånn standard trådløs sender - denne og TV kortet fra Canal Digital er mine og blir tatt med når jeg flytter.
stan Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 TS du kan jo eventuelt selge den til nestemann som skal bo der. Noen rutere virker bare mot en bestemt internet leverandør, hvis du har en slik må du sjekke med leverandøren om den vil virke dit du skal flytte. Men er det en generell ruter tar du den med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå