Gå til innhold

Hjelp!! Allergien tar helt av

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har allergi mot gress, og nå på sommeren kan det bli skikkelig ille. Blir tett i nesen, får rennende nese, øyene klør helt ekstremt osv.

Tar en Zyrtec tabelett hver morgen som en allergitabelett. Har tatt hver dag i 5 dager nå, men allergien blir bare sterkere og sterkere for hver dag. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Kan jo ikke sitte inne hele sommeren heller!!

Noe jeg kan spise eller drikke kanskje??

Endret av Coiljente
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du snakke med en lege. Ingen kan hjelpe deg her inne med denne typen plager. Ellers skal allergimedisinering påbegynnes minst 14 dager før sesongstart for å virke optimalt. 

Anonymkode: 7fbb7...461

Skrevet

Det er for sent i denne sesongen, men til neste år ville jeg vurdert allergisprøyter - det tar lang tid, men er virkelig verdt det. Før kunne jeg ikke gå ut, har fått et helt annet liv. 

Det du skulle gjort var å begynne på medisinene dine for lenge siden, det er alt for sent å begynne nå. Begynte selv i mars. Skaff deg øyedråper og nesespray for allergi på resept og fortsett med medisinene. Er ikke mye mer du kan gjøre annet enn å skylle håret i vann etter å ha vært ute, ikke lufte på dagtid, bytte putetrekk ofte, bruke solbriller. 

AnonymBruker
Skrevet

Pillene får maks effekt først etter en ukes tid. 

I tillegg kan du ta nesespray og øyedråper. Piller alene hjelper ikke for meg. 

Du kan også få sterkere piller, nesespray og øyedråper på resept om du går til legen. 

I tillegg kan du bruke pollenfilter på vinduene, ikke lufte på soverommet, skifte sengetøy ofte, vaske håret ofte, gå med solbriller når du er ute, og unngå gress som mye som mulig. Om du har plen der du bor, sørg for at den blir klippet ofte - gresset avgir ikke pollen før det er langt nok til at det får blomstre, så om det holdes kort og klippes ofte, produserer det heller ikke pollen. 

Anonymkode: 58441...0e2

Skrevet

Supplere med øyedråper og nesespray?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...