Gå til innhold

Katten har skadet fugl

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har skadet en sjære/skjure. Hun har brukket beina og klort opp og nesten ribbet ryggen. Ringte fuglehjelpen, de hadde ingen hjelp å gi i min by. Hva kan jeg gjøre?

Prøver å holde katten unna, men det er mange katter i nabolaget.

og som sagt, fuglehjelpen kunne ikke hjelpe.

Anonymkode: 1bb96...b42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drep fuglen med en stor stein og la den slippe lidelsene. Stakkars fugl. 

Anonymkode: b8e52...a68

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du dreper den så fort som mulig.  det er det eneste riktige å gjøre. 

Jeg vet det er forferdelig, har gjort det flere ganger selv, men det er mye verre å la den ligge der og pines. 

Anonymkode: 16bef...843

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ring brannvesenet. De har nok bedre erfaring på avlivning.

Anonymkode: 673c8...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Knus den med en stein eller spade, slå den flere ganger slik at du er sikker på at den er død. Alternativet er at den må lide

Anonymkode: 4afa6...f24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier, avliv den. Med en spade eller en stor stein. Gjør det så hardt at du klarer det på første forsøk

Anonymkode: 6889c...da5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du avliver den selv, men om du ikke orker så bør du i hvertfall bare la katten ta seg av det. 

Anonymkode: aae14...41b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Fy faen det der var ikke lett. Har slått den med en stor stein flere ganger til den sluttet å røre på seg. Har fått inn pusen og det er tydelig at hun har vært i noe slagsmål. Håper hun holder seg unna byttedyr som er større enn henne heretter.

Neste gang ringer jeg brannvesenet. Tenkte ikke på det en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å ringe brannvesnet for, de kommer bare til å avlive de også. 

Ellers kan du ha i bakhodet at sjura er fæl til å erte katter, det er ren sport for dem å se hvor nært de kan komme og sitter lengst mulig før de flyr igjen. De kan også fint angripe katter som bare er i nærheten, så veldig synd i sjura er det egentlig ikke.. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers kan du ha i bakhodet at sjura er fæl til å erte katter, det er ren sport for dem å se hvor nært de kan komme og sitter lengst mulig før de flyr igjen. De kan også fint angripe katter som bare er i nærheten, så veldig synd i sjura er det egentlig ikke.. 

Hva faen? Det er da bare et dyr din syke jævel 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misforstår du med vilje eller, din sjuke jævel? Det er ikke synd i sjura når den erter på seg katta.. Katten er også bare et dyr. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Naturens gang!

Anonymkode: a844b...cf8

• Liker 3
Skrevet

TS, jeg tror du må lære om dyrs adferd. Katter er jegere. Det er katters natur.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misforstår du med vilje eller, din sjuke jævel? Det er ikke synd i sjura når den erter på seg katta.. Katten er også bare et dyr. 

De går etter instinkt, så klart er det synd på et dyr når det ligger og pines. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De går etter instinkt, så klart er det synd på et dyr når det ligger og pines. 

Ja, det er synd når de pines, men da får hun heller la katten bli ferdig heller enn å prøve å redde fuglen. Beklagelig, men sant. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit for meg at de avliver den, de gjør det sikkert fortere og mindre smertefullt enn det jeg klarte. Men da forstår jeg hvordan katten fikk tak i den. Hun er ikke blandt de beste jegerene akkurat. Har bare fanga en mus en gang i fjor.

1 minutt siden, Arabella skrev:

TS, jeg tror du må lære om dyrs adferd. Katter er jegere. Det er katters natur.

Jo, vet jo det. Har hatt katter før, og den andre katten min jakter litt han også (uten hell). Men at de går løs på dyr som er såpass store i forhold til dem selv, og så ikke klarer å drepe det selv. Det er grusomt. Katten er bare 2,5 kg, hun er mindre enn de fleste andre katter. Den forrige katten min brukte bare noen få minutter å drepe byttet sitt, men aldri noe større en hodet hennes. Dette hadde ikke vært så fælt hvis ikke jeg hadde måtte drept det selv.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greit for meg at de avliver den, de gjør det sikkert fortere og mindre smertefullt enn det jeg klarte. Men da forstår jeg hvordan katten fikk tak i den. Hun er ikke blandt de beste jegerene akkurat. Har bare fanga en mus en gang i fjor.

Jo, vet jo det. Har hatt katter før, og den andre katten min jakter litt han også (uten hell). Men at de går løs på dyr som er såpass store i forhold til dem selv, og så ikke klarer å drepe det selv. Det er grusomt. Katten er bare 2,5 kg, hun er mindre enn de fleste andre katter. Den forrige katten min brukte bare noen få minutter å drepe byttet sitt, men aldri noe større en hodet hennes. Dette hadde ikke vært så fælt hvis ikke jeg hadde måtte drept det selv.

Skjønner det veldig godt. Har selv måtte drepe flere fugler og mus. Når katten kommer hjem med dem levende blir det min oppgave. Men innimellom klarer jeg å redde en og annen mus som ikke har blitt skadet, så det veier litt opp for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er synd når de pines, men da får hun heller la katten bli ferdig heller enn å prøve å redde fuglen. Beklagelig, men sant. 

Du sa nettop at det ikke er synd på den. Du er flink til å motsi deg selv her 

Gjest NotNaomi
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du du slappe av da. Slutt å identifisere deg og mennesker med dyr.

Lær deg om hvordan dyr lever. Responsen du svarte på var ikke så mild,men du må lære deg forskjell på dyr og mennesker. Viktig! 

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Jeg bruker å la katta  gjøre seg ferdig viss jeg ser at fuglen er veldig skadet. Det er ikke gøy for meg å se på. Men dette er naturen.   Det skjer ikke så ofte . Så jeg tror han angriper fugler som er skadet fra før. Han spiser de ikke. Ps han er kastrert man bare er er jager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...