CheapChampagne Skrevet 4. januar 2005 #1 Skrevet 4. januar 2005 Noen som vet sånn ca hvor mange kalorier det er i 100g ren, mørk sjokolade (70%kakao)
Gjest Madam Felle Skrevet 4. januar 2005 #3 Skrevet 4. januar 2005 http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi...=Lipidklinikken
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2005 #4 Skrevet 4. januar 2005 Mørk sjokolade har nok fått et ubegrunnet godt rykte når det gjelder slanking/sunn livsstil; riktignok inneholder mørk sjokolade mindre sukker enn melkesjokolade, men som nevnt i artikkelen det ble linket til, den inneholder allikevel MYE fett, og bør nok nytes i bittesmå biter. Men normalt sett klarer man ikke å spise så mye av mørk sjokolade som av annen sjokolade, rett og slett fordi det er en smaksbombe av dimensjoner.
CheapChampagne Skrevet 4. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2005 Jeg som trodde jeg var sååå "sunn" når jeg valgte den mørke sjokkisen fremfor den lyse.. jaja får vel prøve å kutte den og da Kommer til å bli vanskelig, er nemlig sjokoholiker av dimensjoner!
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2005 #6 Skrevet 4. januar 2005 Enda en sunnhetsmyte avmystifisert... Av og til gjør vi oss selv en bjørnetjeneste ved å tro på ting vi leser og hører. Sunn fornuft tilsier at det som høres for godt ut til å være sant, som oftest er akkurat det...
Gjest Catwoman Skrevet 6. januar 2005 #7 Skrevet 6. januar 2005 Jeg som trodde jeg var sååå "sunn" når jeg valgte den mørke sjokkisen fremfor den lyse.. jaja får vel prøve å kutte den og da Kommer til å bli vanskelig, er nemlig sjokoholiker av dimensjoner! Det er mye sunnere av deg å velge mørk framfor den lyse. sunn er ikke alltid det samme som slankende vet du. det er jo bevist at sjokolade med høyt kakaoinnhold er sunt. Kakaoen inneholder en rekke antioksidanter. Men det betyr ikke at man skal bøtte nedpå, alt med måte liksom
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2005 #9 Skrevet 6. januar 2005 Ingen. Det tror nå jeg, da. Henger meg på her jeg. *drømme*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå