macy_s Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Kjøpte hus for 1 mnd siden og har de siste 2-3 ukene fått masse små bit på kroppen. Trodde først det var myggstikk, men sover ikke med vinduet åpent eller noe som skulle tilsi at jeg får inn mygg. Har heller ikke dyr eller stor ventil på rommet. Jeg har masse myggstikk lignende stikk som klør noe aldeles forferdelig! Det er vondt! Au au. Hva kan det være og hvordan skal jeg klare å få det bort??
Gjest blåbærpike Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Veggdyr? Google veggdyr bitt og sammenlign bilder.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 Fuglelopper? Ser nesten helt likt ut som veggdyr-bitt. Anonymkode: 0b619...fde
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 Ihhh. Veggdyr. Merker du stikkene om morgenen? Ta senga ut fra veggen og se om det er svart "lort" på gulvet/veggen der. Anonymkode: 4eefc...92b
vimsa30 Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ihhh. Veggdyr. Merker du stikkene om morgenen? Ta senga ut fra veggen og se om det er svart "lort" på gulvet/veggen der. Anonymkode: 4eefc...92b Da bør du også snu senga for å se om det er svarte merker der. Er det blodflekker på madrassen og bittene er på kroppsdeler som er utenfor dyne anbefaler jeg skadedyrkontroll for å sjekke ut mot veggedyr.
macy_s Skrevet 14. juni 2017 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2017 1 minutt siden, vimsa30 skrev: Da bør du også snu senga for å se om det er svarte merker der. Er det blodflekker på madrassen og bittene er på kroppsdeler som er utenfor dyne anbefaler jeg skadedyrkontroll for å sjekke ut mot veggedyr. Glemte å si at jeg kjøpte helt ny seng på ikea for 4 uker siden. Jeg sjekket rundt senga og kan ikke se noen svarte flekker på lista eller gulvet bak senga. merker stikkene best ut over dagen..
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 Fuglelopper? Jeg blir daglig bitt av fuglelopper og det klør noe helt forjævlig. Noen av de er på størrelse med en tennisball og noen ser ut som myggstikk i store klynger. Anonymkode: 80d41...98c 1
vimsa30 Skrevet 14. juni 2017 #8 Skrevet 14. juni 2017 Jeg tenker enten fastlegen for å se på bittene eller skadedyrskontroll? I forhold til mine erfaringer (som andre har nevnt) kan det være fugleloppe også. Men er du bekymrer se mine først tips. Håper det ordner seg i ditt nye hjem ❤
herremann Skrevet 14. juni 2017 #9 Skrevet 14. juni 2017 Husk å sjekke strømuttak og andre åpninger inn i veggen. Veggdyr liker seg godt der også (ergo navnet).
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #10 Skrevet 14. juni 2017 Jeg sleit med det samme, bortsett fra at jeg ble bitt i sofaen. Har katter, så antar de har kommet drassende med fuglelopper. Heiv pledd og putetrekk på vask og problemet er så og si blitt borte Anonymkode: 9d5ef...7dc
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #11 Skrevet 15. juni 2017 HVA biter meg. Ikke hvem Anonymkode: cb0cb...e0d
Solivagant Skrevet 15. juni 2017 #12 Skrevet 15. juni 2017 De fleste sånne dyr er vanskelig å legge merke til ved å se etter dem fordi de liker seg i mørket og kommer frem når du legger deg. Ville gått til legen og sjekket bittene, eventuelt kontaktet skadedyrkontroll. Håper det ordner seg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå