Gå til innhold

Drukket fire liter væske idag!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette unormalt, eller kan det være farlig? Jeg har hørt om vannforgiftning, men er vel ikke farlig hvis man har drukket mye forskjellig?

Jeg har drukket saft, farris, vann, sukkerfri brus, kaffe og alkoholfrie øl! Tror det er nye rekord for væskeinntak pr dag for min del..

Anonymkode: 0f7c9...95b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette unormalt, eller kan det være farlig? Jeg har hørt om vannforgiftning, men er vel ikke farlig hvis man har drukket mye forskjellig?

Jeg har drukket saft, farris, vann, sukkerfri brus, kaffe og alkoholfrie øl! Tror det er nye rekord for væskeinntak pr dag for min del..

4 liter væske på et døgn er ikke farlig.

Både brus, kaffe og øl er dessuten vanndrivende.

Anonymkode: fe20f...e41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alkohol teller ikke. Har du aldri våknet natten etter en fylleøkt og vært uttørstet? Det er pga alkoholen

Anonymkode: 545b5...872

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 liter er ikke farlig :) 

Anonymkode: 5bcbd...55d

• Liker 1
Skrevet

Du skal drikke myyyyye mer enn det før det begynner å nærme seg farlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er spredt utover en hel dag ?     

Tviler på at dete er særlig farlig...      

Anonymkode: fdcb2...39c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol teller ikke. Har du aldri våknet natten etter en fylleøkt og vært uttørstet? Det er pga alkoholen

Anonymkode: 545b5...872

Merk at jeg skrev alkoholFRIE øl.

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, for noen svar.

Fire liter væske er ikke spesielt mye en sommerdag.

Det som imidlertid er viktig, er at dersom du spiser normalt, skal det ekstreme væskemengder til før inntaket er farlig. Ved normalt matinntak opprettholder du elektrolyttnalansen helt fint med fire liter væskeinntak en dag.

Hvis du KUN har drukket rent vann, og IKKE fått i deg mat, kan man begynne å tenke på uheldig utvikling, men det er ikke det vi snakker om her. Du kan opprettholde elektrolyttbalansen din nesten bare med cola eller saft for kortere perioder.

Anonymkode: 6b014...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...