AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Jeg trenger sårt råd av noen som kan noe om dette eller har erfart lignende. Jeg gikk på xanor i 10år, sluttet så brått for 7år siden. Hadde et helv...i flere mnd...ble så satt på Sobril som jeg seponerte over et år. Hatt det vondt og er voldsomt urolig innvendig siden. Dum som jeg bar begynte jeg drikke alt for mye vin...for er år siden kuttet jeg all alkohol...ting er nå bedre enn de var for ett år siden, men fortsatt har jeg det svært tungt. Sover lite og kjemper meg igjennom arbeidsdagen. Jeg har - utrolig nok - høy utdanning og en krevende lederstilling. Men føler nå jeg sliter med å takle jobben og alt sosialt. Så jeg har det siste halvåret tatt 5mg Sobril innimellom. Maks 2 ganger i uken. Men jeg sliter fortsatt, blir ikke bedre. Vet 5mg Sobril er lite, men på meg hjelper det ekstremt godt. jeg er nå utslitt av å kjempe...er bare bunnløst fortvilet. Kan det være senabstinens ennå?? Hva kan jeg gjøre? Jeg er konstant urolig, svimmel, prikker i kroppen og utmattet. Sover lite.. jeg tar innimellom imovane, da sover jeg, men får ekstrem angst/blir urolig dagen etter. Alt går trill rundt i hele meg... Legen min er lite til hjelp...han sier ptsd...angst..."du klarer deg jo og er vellykket" alle sliter innimellom. Men jeg er lei av å kjempe...være sliten og bare hate livet mitt! Noen råd eller tanker..? Anonymkode: 4998e...2d4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Xanor i 10 år, da forventes det vel heavy abstinenser. Og ja, det kan være det du kjenner på ennå, dessverre. Å ta sobril og imovane opprettholder du disse abstinensene, kroppen forventer mer. Snakk med legen din, ta noen blodprøver. Og be om Orifiril. Lykke til. Anonymkode: ce344...58c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 Det er jo 7år siden jeg sluttet på de...og tok ikke noe på 6,5år...men mulig jeg opprettholdt abstinens ved alkohol? Tror du sporadisk bruk av Sobril nå opprettholder? Jeg tar det kun når jeg kjenner at jeg ikke klarer holde meg på to ben. Det er absolutt ikke noe jeg tar for "morroskyld"... Takk for svar:-) Anonymkode: 4998e...2d4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 Jeg er ganske sikker på at du ikke tar det for moroens skyld. Tenker ikke at alkoholen opprettholder abstinens. Alkoholabstinens er noe helt annet enn benzoabstinens. Derfor tenker jeg du "lurer" kroppen med å ta en sobril, kroppen svarer med at den vil ha mer. Benzoabstinenser er helt forferdelig å stå i. All kred til deg som har gått av xanor 👍👏 Det er godt jobbet. Ta en tur til legen, hører han ikke på deg, bytt. Hilsen jeg over her 😊 Anonymkode: ce344...58c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 Takk...ja å bråseponere xanor var et helv***! Synes bare det er rart at de var der ennå etter 6,5år...utfordringen er at jeg nå ikke klarer jobben min uten Sobril innimellom. Jeg har ferie om noen uker, så skal ikke ta noe imovane/Sobril da...er bare så utrolig lei av å ha det slik:-( Anonymkode: 4998e...2d4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 Forstår at du har det vanskelig. Trener du? Hvis ikke ville jeg, på tross av lite energi så smått begynt å komme i gang med trening. Det anbefaler jeg på det sterkeste. Anonymkode: ce344...58c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 Jeg tenker at du kanskje vil ha nytte av å snakke med noen som har peiling på nedtrapping, avhengiget og langvarig (mis)bruk av benzo. Å erstatte benzo med alkohol er ikke lurt og det anbefales ikke da man lett får en ny avhengighet. Jeg har selv kjent på kroppen at de fysiske abstinensene etter sterke smertestillende er der fortsatt etter måneder og år. Jeg vil vel tro at det er en psykologisk reaksjon, kroppen vil ha (i ditt tilfelle) benzo igjen. Anonymkode: e4dad...e5d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #8 Skrevet 14. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at du kanskje vil ha nytte av å snakke med noen som har peiling på nedtrapping, avhengiget og langvarig (mis)bruk av benzo. Å erstatte benzo med alkohol er ikke lurt og det anbefales ikke da man lett får en ny avhengighet. Jeg har selv kjent på kroppen at de fysiske abstinensene etter sterke smertestillende er der fortsatt etter måneder og år. Jeg vil vel tro at det er en psykologisk reaksjon, kroppen vil ha (i ditt tilfelle) benzo igjen. Anonymkode: e4dad...e5d Jeg tror og det, jeg synes bare det er rart at det ikke har gått over på så mange år... Anonymkode: 4998e...2d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå