AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Er det noen som har søkt om dette før? Isåfall hvordan foregikk eksamen da? Jeg kom opp i muntlig historie, men skal ta det som skriftlig isteden pga diverse psykiske ting, men det jeg lurer på er hvordan dette foregår, hvordan var oppgaven osv? Finner desverre lite på nettet når jeg søker. Takk☺ Anonymkode: 90717...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Er dette på vgs? Isåfall vet jeg at man ikke kan få ta muntlig som skriftlig uansett grunn, så håper du kan gi litt mer informasjon rundt dette, er det noe nytt at det har blitt mulig? Anonymkode: 0b39f...aab
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 Går det an å ta historie skriftlig på vgs nivå? Jeg har selv utrolig presentasjonsangst med mye stamming, men muntlig eksamen gitt utrolig fint. Det ble mer en samtale enn en presentasjon (noe du også kan be om), og jeg gikk opp i karakter. Anonymkode: 42776...13e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette på vgs? Isåfall vet jeg at man ikke kan få ta muntlig som skriftlig uansett grunn, så håper du kan gi litt mer informasjon rundt dette, er det noe nytt at det har blitt mulig? Anonymkode: 0b39f...aab Det gjelder vel kun fag hvor man også må vise muntlig forståelse som norsk, engelsk og fremmedspråk. Anonymkode: 01589...1a8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det gjelder vel kun fag hvor man også må vise muntlig forståelse som norsk, engelsk og fremmedspråk. Anonymkode: 01589...1a8 Men det finnes heller f.eks. ingen eksamensmal for skriftlig historie, samfunnsfag, geografi, osv. Sensur blir jo et helt annet spørsmål Anonymkode: 42776...13e 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 Sitat Det gjelder vel kun fag hvor man også må vise muntlig forståelse som norsk, engelsk og fremmedspråk. Gjelder alle fag innen studieforberedende, med enten muntlig eller muntlig-praktisk eksamensform. Tilrettelegging på privatisteksamen åpner heller ikke for å ende eksamensform fra skriftlig til muntlig, derfor jeg synes dette er merkelig. Er veldig mange som sliter voldsomt med angst, så TS om du vet hvordan dette kan bli innvilget er vi mange som blir glade for info Anonymkode: 0b39f...aab
fannyfab Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder alle fag innen studieforberedende, med enten muntlig eller muntlig-praktisk eksamensform. Tilrettelegging på privatisteksamen åpner heller ikke for å ende eksamensform fra skriftlig til muntlig, derfor jeg synes dette er merkelig. Er veldig mange som sliter voldsomt med angst, så TS om du vet hvordan dette kan bli innvilget er vi mange som blir glade for info Anonymkode: 0b39f...aab Hm. Jeg fikk ta skriftlig matte istedet for muntlig da jeg kom opp.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #8 Skrevet 14. juni 2017 Akkurat nå, fannyfab skrev: Hm. Jeg fikk ta skriftlig matte istedet for muntlig da jeg kom opp. Hvis jeg husker riktig så er muntlig eksamen i midten av juni, mens skriftlig er i slutten av mai. Tok du skriftlig matteeksamen i mai, eller i midten av juni? Veldig nysgjerrig med tanke på sensurfrister Anonymkode: 42776...13e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #9 Skrevet 14. juni 2017 Jeg kom opp i muntlig historie på vgs (en del år siden nå) og fikk ta den som skriftlig. Jeg fikk oppgava og satt på et rom og skrev. Fikk karakteren muntlig av sensor og lærer senere. Anonymkode: f7133...434
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #10 Skrevet 14. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom opp i muntlig historie på vgs (en del år siden nå) og fikk ta den som skriftlig. Jeg fikk oppgava og satt på et rom og skrev. Fikk karakteren muntlig av sensor og lærer senere. Anonymkode: f7133...434 Vil legge til at jeg fikk akkurat samme oppgave som de andre, og på eksamensdagen svarte jeg skriftlig, som sagt, i stedet for muntlig foran sensor. Men det kan jo være det er en annen ordning på det nå. Anonymkode: f7133...434
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #11 Skrevet 14. juni 2017 Jeg har også fått omgjort eksamensform fra muntlig til skriftlig. I fysikk. Anonymkode: 541e6...c8f
fannyfab Skrevet 14. juni 2017 #12 Skrevet 14. juni 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg husker riktig så er muntlig eksamen i midten av juni, mens skriftlig er i slutten av mai. Tok du skriftlig matteeksamen i mai, eller i midten av juni? Veldig nysgjerrig med tanke på sensurfrister Anonymkode: 42776...13e Jeg tok den i mai, som alle andre med skriftlig:)
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #13 Skrevet 14. juni 2017 Tok noen av dere dette som privatist? Isåfall hva måtte psykolog skrive på tilretteleggingssøknaden? Anonymkode: 0b39f...aab
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #14 Skrevet 14. juni 2017 Jeg fikk tatt muntligdelen av eksamen skriftlig nå i vår på vgs. Jeg fikk et skjema av læreren, også fylte jeg inn hvilken tilrettelegging jeg ønsket, også underskrift av foresatte om du er under 18 år, leverte tilbake til lærer som sendte det videre. Dette var itverrfaglig eksamen, hvor vi hadde planlegging, gjennomføring, forvaring (muntlig). Da fikk jeg en pc, arkene alle andre fikk, oppgaven blant annet, og alt av lover, regler osv som vi alle hadde tilgjengelig. Så satt jeg å skrev det jeg hadde ville sagt om jeg hadde dwr muntlig. Men en får noe lengre tid enn muntlig. Etterpå leverte jeg, satt å ventet mens sensor og lærer leste igjennom og sensurerte oppgaven, så fikk jeg komme inn til sensor og lærer som kunne stille meg spørsmål basert på det jeg hadde skrevet, om jeg lå å vippet. Også fikk jeg karakteren muntlig med en tilbakemelding som alle andre Anonymkode: 23d9b...64a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå