Gå til innhold

Klør i munnen og snufsete - pollenallergisk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klør som besatt i munnen og er snufsete. Er det pollenallergi dersom man klør i munnen uten å spist noe spesielt - bare av å puste? 

Har ennå ikke fått somlet meg til en allergitest, men reagerer på enkelte matvarer også; da hovner jeg opp i leppene og får elveblest. Innimellom begynner jeg også bare å klø i munnen (ofte jordbær og vannmelon). 

Er det "farlig" å ta allergitabletter dersom man ikke er allergisk? 

Har bestemt meg for å ta en allergitest, men jeg flytter veldig snart og tenker å vente til jeg er på nytt legekontor. 

Anonymkode: 0c266...0ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Iallerigitabletter tatt etter bruksanvisningen på pakkene skal ikke være farlig å ta. Snakk med apotekket eller bestill deg en legetime. 

Når du reagerer på jordbær om vannmelon, så får du holde deg unna disse produktene. 

Anonymkode: 20319...7d5

Skrevet

Jeg har pollenallergi og klør i munnen av feks kirsebær og epler, det er kryssallergi. Angående allergitabletter er det ikke noe farlig så lenge du følger bruksanvisningen. Ville tatt en allergitest så fort som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klør noen ganger i munnen (da særlig i ganen) av pollenallergi. Dersom du er snufsete i tillegg er det ikke dumt å mistenke pollenallergi. 

Anonymkode: cf0e5...f1b

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Solivagant skrev:

Jeg har pollenallergi og klør i munnen av feks kirsebær og epler, det er kryssallergi. Angående allergitabletter er det ikke noe farlig så lenge du følger bruksanvisningen. Ville tatt en allergitest så fort som mulig. 

Allergitest (prikktest) i pollensesongen gjøres skjelden eller aldri. TS kan snakke med legen sin om blodprøver. Eosinofile vil være forhøyet om det er allergi. 

Anonymkode: 20319...7d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...