Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til helga skal vi ha barnedåp. Har blant annet tenkt å lage fromasj-kake. (kler en form med rullekake og fyller med fromasj - snur på hodet på et kakefat når det er stivna) Men dette ser jo ikke så utrolig pent og pyntelig ut da - så trenger tips til hvordan man kan pynte en kake som dette...

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Synes ikke en sånn kake trenger så mye pynt, jeg. Du kan evt. pynte med krem, sprøyt ut topper aller nederst, lag en fin bord e.l.

Skrevet

Enig med LoisLane. Bedre med lite enn for mye.

Stjernefrukt er også enkelt og dekorativt i skiver da...

Skrevet

Jeg bruker og legge rullekaken nederst, rett på kakefatet, i en rundform, så har jeg fromasjen over. Syns den blir så fin uten pynt da, ser nesten ut som porselen, eller noe.... :roll:

Skrevet

Takk for tips. Kanskje jeg prøver å legge rullekake på fatet og formen rundt slik som Titti gjør - det er ikke lett å få lekasje da?? (eller fromasj-massen er vel egentlig nesten som grøt)

Skrevet
Takk for tips. Kanskje jeg prøver å legge rullekake på fatet og formen rundt slik som Titti gjør - det er ikke lett å få lekasje da?? (eller fromasj-massen er vel egentlig nesten som grøt)

Jeg lar den tykne i kjøleskapet til den er som grøt ja, så heller jeg den oppi forma. Bruker og legge et serveringsbrett oppå, med noe tungt oppå der, så renner det sjelden noe særlig.... (Har aldri opplevd at det har rent utenfor kakefatet) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...