Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #1 Skrevet 3. januar 2005 Føler meg helt forferdelig etter jul og har lyst til å ta en kort rensekur for å føle meg litt piggere. Er det noen som har erfaringer med slike kurer og kan anbefale en diett som ikke er alt for lang og ikke så vanskelig å følge?
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #3 Skrevet 4. januar 2005 Noni renser kroppen, har prøvd det selv og bruker det enda. Jeg har tidligere brukt juicen men den smaker som spy, nå kjøper jeg noni i kapsler.
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #4 Skrevet 4. januar 2005 Istedenfor å bruke masse penger på slike fancy helsekost ting anbefaller jeg deg å heller ta en uke (eller mer/mindre, alt ettersom hva du har lyst til selv) på bare RENT vann , urtete og nypresset grønnsak og fruktsaft. Sunnere, mer naturlig og billigere
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2005 #6 Skrevet 4. januar 2005 BioDrain. Jeg merket ingenting av denne kuren...men så drikker jeg alltid mye vann.
Carmen_ Skrevet 4. januar 2005 #7 Skrevet 4. januar 2005 Om man merker noe av sånne kurer eller ikke har vel en del å si om man virkelig trenger en opprenskning også.
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2005 #8 Skrevet 4. januar 2005 Om noe har en virkning, så har det også en effekt.. Jeg var rimelig naiv (og ung..) som trodde at noe slikt kunne virke. Tarmskylling virker antagelig bedre. (Hvis man ikke merker _noe_ forskjell...hva er vitsen med å ta en slik kur..?)
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #9 Skrevet 4. januar 2005 Går det ikke an å bare spise grønnsaker én uke? Renser ikke det kroppen?
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #10 Skrevet 4. januar 2005 Grønnsaker og frukt renser kroppen jo... Og enda bedre er det om man drikker dem (ferskpresset, uten no tilsetningsstoffer)
Gjest nn Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 Det er vitenskapelig bevist at uker med grønnsak- frukt- og vannkur ikke har noen rensende effekt på kroppen. Kroppen fikser opp i utskilling av avfallsstoff selv, og det vil uansett ikke ha noen forskjell på utskillelsen i kroppen om en spiser grønnsaker og frukt kontra vanlig kost. Jeg ville følt meg lurt hvis jeg beltalte for en slik kur!!
Nabodama Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 Det er vitenskapelig bevist at uker med grønnsak- frukt- og vannkur ikke har noen rensende effekt på kroppen. Kroppen fikser opp i utskilling av avfallsstoff selv, og det vil uansett ikke ha noen forskjell på utskillelsen i kroppen om en spiser grønnsaker og frukt kontra vanlig kost. Jeg ville følt meg lurt hvis jeg beltalte for en slik kur!! Jepp, det ble nettopp testet på tv!
Gjest Lacuna Skrevet 24. juli 2008 #13 Skrevet 24. juli 2008 Jepp, det ble nettopp testet på tv! Veldig bra program, også.
hjertesukka Skrevet 24. juli 2008 #14 Skrevet 24. juli 2008 Veldig bra program, også. Enig. Endelig et kjempeprogram for oss som gjerne vil holde oss litt i form via kost. Og så deilig å slippe å tylle i seg masse vann. Jeg har gått rundt og hatt dårlig samvittighet fordi jeg drikker for lite vann, men det hadde jeg ikke behøvd ifølge programmet. Yeah! Jeg har også prøvd utallige "avgiftningskurer"- aldri mer.
Hoppetaujenta Skrevet 24. juli 2008 #15 Skrevet 24. juli 2008 Satt og så programmet jeg også. Liker sånne typer programmer, men litt uventede opplysninger der. Vi blir tutet ørene fulle av hva som er "rett" og "galt" - og så er det kanskje ikke slik i det hele tatt? Synd jeg ikke fikk sett andre i serien. Ligger det kanskje tilgjengelig på nett tro?
tineline Skrevet 25. juli 2008 #16 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har gått på avgiftningsdiett flere ganger, og det innebærer enkelt fortalt å unngå:¨ - alkohol - sukker - salt - koffein - behandlede matvarer (suppeposer, ferdigmat og så videre) - meieriprodukter - rødt kjøtt - hvete (her er jeg litt skeptisk, men pleier å følge dette også) Spis rugbrød, rugknekkebrød og havregrøt/müsli til frokost; fiskemåltider, kylling eller vegetarmat etc til middag, og drikk vann og urteteer, eller friskpresset jus. Snacks kan være nøtter og frukt - særlig nå om sommeren er det ikke vanskelig å klare seg på en sånn diett. En uke kan være nok til at man føler seg pigg igjen. Og så får man så fin hud! Og magen har godt av det også.
Gjest tommeliten Skrevet 4. oktober 2011 #17 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har gått på avgiftningsdiett flere ganger, og det innebærer enkelt fortalt å unngå:¨ - alkohol - sukker - salt - koffein - behandlede matvarer (suppeposer, ferdigmat og så videre) - meieriprodukter - rødt kjøtt - hvete (her er jeg litt skeptisk, men pleier å følge dette også) Spis rugbrød, rugknekkebrød og havregrøt/müsli til frokost; fiskemåltider, kylling eller vegetarmat etc til middag, og drikk vann og urteteer, eller friskpresset jus. Snacks kan være nøtter og frukt - særlig nå om sommeren er det ikke vanskelig å klare seg på en sånn diett. En uke kan være nok til at man føler seg pigg igjen. Og så får man så fin hud! Og magen har godt av det også.
Gjest Tommeliten Skrevet 4. oktober 2011 #18 Skrevet 4. oktober 2011 Hei! Jeg er helt overbevist om at det hjelper å drikke vann og spise grønnsaker ...og følge alle de avholdsgreiene som som tineline skriver om. Det er faktisk noe som ville lønne seg i lengden...les til daglig, ikke kun en uke i året. Kroppen venner seg til mindre sukker etterhvert, og man trenger ikke så mye hverken salt eller sukker for eksempel etter man har "fastet" litt uten det eller brukt mindre, eventuelt byttet sukkeret ut med dadler (kokt i litt vann) eller daddelsirup (kjøpes i invandrerbutikk)- som søtemiddel i det søte man spiser eller rå rørsukker (fra helsekostbutikker). Tilslutt vil jeg bare si, vis skepsis overfor det dere hører på TV.
2shy Skrevet 4. oktober 2011 #19 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har vært på avgiftning - i ordets rette betydning. 3 mnd med flere liter vann daglig blandet med grønt pulver (eks hvetegress), hjemmelaget ferskpresset juice av grønne grønnsaker, og grønn smoothie/raw grønn suppe. Alt 100% flytende med maks næringsinnhold av bare grønne grønnsaker, og da tilskudd av oljer og hamp i maten. Helt jævlig, men etterpå er det heeelt nydelig. For en energi, glød i huden, og helse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå