Annie Skrevet 3. januar 2005 #1 Del Skrevet 3. januar 2005 Datteren min på 7 år har fått minnebok til jul og har bedt meg om å skrive i den. Det gjør jeg gjerne, men å huske noen "minnebokdikt", nei det klarer jeg ikke. Det eneste er: Roser er røde fioler er blå, Druer er søte og du er likeså. Men det holder liksom ikke. Er det noen kreative sjeler her som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. januar 2005 #2 Del Skrevet 4. januar 2005 Elsk din mann og stopp hans hoser Så vil du vandre på røde roser Det med roser er bare tull La mannen din gå med strømper med hull Denne husker jeg fra minnebøker fra leeeenge siden. Videre: Når du blir gammel Og ingen vil ha deg Sett deg på taket Og la kråka ta deg Kom forresten på enda et: Når vi blir gamle Og du meg ikke ser Så husk at det var xxx Som disse linjer skrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #3 Del Skrevet 4. januar 2005 Kan du smile gjennom tårer - når din drøm blir knust til støv? Kan du atter skimte våren - gjennom høstens gule løv? Kan du glemme sorg og smerte - spott og urett, hån og svik? Uten bitterhet i hjertet, er du meget, meget rik! Eller Blir du hatet - løft ditt hode ! Blir du spottet - bare smil ! Blir du sviktet - ikke tro det ! Vis at kjærlighet er til ! Eller Lär dig livets största gåta: Älska, glömma och förlåta. Dette var de minnene jeg syntes var finest i minneboka mi ihverfall - AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 4. januar 2005 #4 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg husker; Minne minne på en pinne, det var alt jeg kunne finne. XXX sydde seg en dukkemann, tenk hun giftet seg med han. De fikk mange søte barn, av tråd og ull og stoppegarn..... :-? Tre ord på snei, glem meg ei. Har og ei jente som har minnebok, og jeg husker heller ikke mange, så kjempebra om det kommer flere tips her. Lurer på hvor mine minnebøker er blitt av???! :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 4. januar 2005 #5 Del Skrevet 4. januar 2005 Når berg og dal oss skiller og du meg ikke ser, så husk at det var xxx som disse linjer skrev. Når du var lita du gråt og lo, satt på potta i stedet for do. Nysjerrig du tittet i potta ned, ropte på mamma: Kom og se! Min adresse er som før, opp en trapp og inn en dør. La lykken gro, som gresset bak do! Det var de jeg kom på i farten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #6 Del Skrevet 4. januar 2005 Som hvite svaner på havets bølge, må hell og lykke deg alltid følge. Jeg ønsker deg et hus, en mann som tygger snus, og åtte kjekke gutter som alle roper MUTTER! Måtte årene som kommer bringe deg lykke og fred, bli lyse som nordnorges sommer der sola aldri går ned. Som ei jente kjekk og grei vil jeg alltid minnes deg, full av glede, full av smil real jente uten tvil. Tro ikke alt hva du hører. Si ikke alt hva du ser. Da sparer du mange bører, påsinn og samvittighet:) nordnorge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 4. januar 2005 #7 Del Skrevet 4. januar 2005 onkel skrue sto på hue i ei lite maurtue mauren beit onkel skreik au au au Enn at det er den eneste jeg greier å huske.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allianca Skrevet 4. januar 2005 #8 Del Skrevet 4. januar 2005 Blomster har jeg gjemt på ryggen. Har jeg mange gjemt, mon tro? Hvis du gjetter tallet riktig, skal du få dem begge to... Det var den jeg huska.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 4. januar 2005 #9 Del Skrevet 4. januar 2005 La lykken gro som gress bak do På kryss og tvers går dette vers (skrives i en x) Når du treffer en gris på din veg trekk den i halen og hils den fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 4. januar 2005 #10 Del Skrevet 4. januar 2005 Her var det mange gode gamle. Jeg husker best Drikk din kaffe før den dovner, kyss din kjære før han sovner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 4. januar 2005 #11 Del Skrevet 4. januar 2005 Åh, en til! noen liker kaffe noen liker te x liker best å sitte på y's kne x er da minnebokens eier, og y hennes/hans store kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 4. januar 2005 #12 Del Skrevet 4. januar 2005 Som stolte svaner på livets bølge må hell og lykke deg alltid følge. Alt godt jeg ønsker på denne jord- hva mer kan ventes av 14 ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 4. januar 2005 #13 Del Skrevet 4. januar 2005 Ute skinner solen mens xx går til skolen Til skolen må hun vandre for det gjør alle andre. 7 + 7 = 14 Kjæresten venter i porten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 4. januar 2005 Forfatter #14 Del Skrevet 4. januar 2005 Det jeg skrev i minneboka til datteren min, som er 7 år i dag, var: Jeg plukket en rose med varsom hånd Og knyttet så rundt den et lyserødt bånd. Jeg festet et kort til med 7 små ord, DU ER MER VERDIFULL ENN DU TROR! Takk for alle fine vers. Regner med at minnebøkene strømmer på her nå fremover, derfor er det bra å ha denne tråden å kunne gå inn på senere. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 4. januar 2005 #15 Del Skrevet 4. januar 2005 Så koselig å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #16 Del Skrevet 5. januar 2005 Elsk din mann og stopp hans hoser Så vil du vandre på røde roser Det med roser er bare tull La mannen din gå med strømper med hull Her hakker da rytmen litt? Vi skrev den sånn: Elsk din mann og stopp hans hoser, så skal du vandre på røde roser. Men det med roser er bare tull, så la ham gå der med store hull! Var en av mine favoritter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 5. januar 2005 #17 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg ønsker deg alt godt, untatt tvillinger som Knoll og Tott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå