elisaday Skrevet 19. juni 2017 #61 Del Skrevet 19. juni 2017 Min ofte upopulære mening om at menn som blir fedre når de har tippet 50 er at de enten får press fra yngre partnere eller at de egoistisk ønsker flere barn selv for å gjenoppleve småbarnstiden. Men vil du virkelig utsette ditt eget barn for et traumatisk tap av en forelder når de er så unge? Ser det har vært kommentarer om Mick Jagger og at han fremdeles produserer barn i 70 årene. Tenker disse fedrene på hva barna deres kommer til å måtte håndtere når de er ca 9- 15 år og plutselig må forholde seg til det traumatiske tapet av en forelder? Det bunner ned i enten mor eller fars egoisme når menn reproduserer når de er i en alder der de sannsynligvis ikke får se barnet sitt konfirmere seg. Nå er Harald Eia ikke 70. Men han utsetter sitt ufødte barn for det tragiske tapet det er å ikke ha en far i livet når man er i 20-30 årene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 23. juni 2017 #62 Del Skrevet 23. juni 2017 På 19.6.2017 den 17.50, elisaday skrev: Min ofte upopulære mening om at menn som blir fedre når de har tippet 50 er at de enten får press fra yngre partnere eller at de egoistisk ønsker flere barn selv for å gjenoppleve småbarnstiden. Men vil du virkelig utsette ditt eget barn for et traumatisk tap av en forelder når de er så unge? Ser det har vært kommentarer om Mick Jagger og at han fremdeles produserer barn i 70 årene. Tenker disse fedrene på hva barna deres kommer til å måtte håndtere når de er ca 9- 15 år og plutselig må forholde seg til det traumatiske tapet av en forelder? Det bunner ned i enten mor eller fars egoisme når menn reproduserer når de er i en alder der de sannsynligvis ikke får se barnet sitt konfirmere seg. Nå er Harald Eia ikke 70. Men han utsetter sitt ufødte barn for det tragiske tapet det er å ikke ha en far i livet når man er i 20-30 årene. For meg blir det tragiske i historien denne kjerringa som ikke en gang har bekket 35 år maser på Harald Eia av alle menn om barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 23. juni 2017 #63 Del Skrevet 23. juni 2017 På 19.6.2017 den 17.50, elisaday skrev: Min ofte upopulære mening om at menn som blir fedre når de har tippet 50 er at de enten får press fra yngre partnere eller at de egoistisk ønsker flere barn selv for å gjenoppleve småbarnstiden. Men vil du virkelig utsette ditt eget barn for et traumatisk tap av en forelder når de er så unge? Ser det har vært kommentarer om Mick Jagger og at han fremdeles produserer barn i 70 årene. Tenker disse fedrene på hva barna deres kommer til å måtte håndtere når de er ca 9- 15 år og plutselig må forholde seg til det traumatiske tapet av en forelder? Det bunner ned i enten mor eller fars egoisme når menn reproduserer når de er i en alder der de sannsynligvis ikke får se barnet sitt konfirmere seg. Nå er Harald Eia ikke 70. Men han utsetter sitt ufødte barn for det tragiske tapet det er å ikke ha en far i livet når man er i 20-30 årene. En jeg kjenner mistet moren som 21-åring. Man har aldri noen garantier. De fleste blir jo 70-80 år 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 23. juni 2017 #64 Del Skrevet 23. juni 2017 På 6/19/2017 den 17.50, elisaday skrev: Min ofte upopulære mening om at menn som blir fedre når de har tippet 50 er at de enten får press fra yngre partnere eller at de egoistisk ønsker flere barn selv for å gjenoppleve småbarnstiden. Men vil du virkelig utsette ditt eget barn for et traumatisk tap av en forelder når de er så unge? Ser det har vært kommentarer om Mick Jagger og at han fremdeles produserer barn i 70 årene. Tenker disse fedrene på hva barna deres kommer til å måtte håndtere når de er ca 9- 15 år og plutselig må forholde seg til det traumatiske tapet av en forelder? Det bunner ned i enten mor eller fars egoisme når menn reproduserer når de er i en alder der de sannsynligvis ikke får se barnet sitt konfirmere seg. Nå er Harald Eia ikke 70. Men han utsetter sitt ufødte barn for det tragiske tapet det er å ikke ha en far i livet når man er i 20-30 årene. 1) Nå er vel snittlevealder for menn ca 80, så legger man forventet død til grunn vil jo ungen være ca 30 når far går bort. Bør klare seg selv innen det. 2)?Hvis man skal legge ditt resonnement til grunn om at far bør være tett på til man er godt over 30, er det veldig mange fedre og par som bør la være å gå barn, uavhengig av alder. 3) Hvor mange av dagens voksne kan med hånden på hjerter si at far har spilt en sentral rolle i 20-30 årene? 4) Tror du virkelig et barn m en oppegående, leken far med god økonomi, heller skulle ønske hun/han aldri ble født fordi far var 50 bed fødsel? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 24. juni 2017 #65 Del Skrevet 24. juni 2017 15 timer siden, O.G. skrev: For meg blir det tragiske i historien denne kjerringa som ikke en gang har bekket 35 år maser på Harald Eia av alle menn om barn. Står det i innlegget at damen har mast på harald eia om og få barn? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 24. juni 2017 #66 Del Skrevet 24. juni 2017 17 timer siden, O.G. skrev: For meg blir det tragiske i historien denne kjerringa som ikke en gang har bekket 35 år maser på Harald Eia av alle menn om barn. Ja, for du var der når hun maste ? 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 24. juni 2017 #67 Del Skrevet 24. juni 2017 19 timer siden, O.G. skrev: For meg blir det tragiske i historien denne kjerringa som ikke en gang har bekket 35 år maser på Harald Eia av alle menn om barn. Nå har jeg lest innlegget i se og hør flere ganger. Ikke ett sted står det at hun har mast på harald eia om at han skal gjøre henne gravid. Hold deg til fakta.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 24. juni 2017 #68 Del Skrevet 24. juni 2017 3 timer siden, Lapper skrev: Står det i innlegget at damen har mast på harald eia om og få barn? 1 time siden, Infinity skrev: Ja, for du var der når hun maste ? 🙄 4 minutter siden, Lapper skrev: Nå har jeg lest innlegget i se og hør flere ganger. Ikke ett sted står det at hun har mast på harald eia om at han skal gjøre henne gravid. Hold deg til fakta.... Vel, kan være han maste på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. juni 2017 #69 Del Skrevet 24. juni 2017 En nær venn av meg hadde gammel far, og det er ikke bare utsiktene til at far sannsynligvis vil dø før man er voksen, som er triste, men det verste var nok at far var to generasjoner eldre enn sitt barn og helt ute av stand til å kommunisere med ham. Nå er muligens Eia ung til sinns, men han kommer likevel til å være en gubbe i sekstiårene når ungen blir tenåring ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 24. juni 2017 #70 Del Skrevet 24. juni 2017 1 time siden, orfeus skrev: En nær venn av meg hadde gammel far, og det er ikke bare utsiktene til at far sannsynligvis vil dø før man er voksen, som er triste, men det verste var nok at far var to generasjoner eldre enn sitt barn og helt ute av stand til å kommunisere med ham. Nå er muligens Eia ung til sinns, men han kommer likevel til å være en gubbe i sekstiårene når ungen blir tenåring ... Mange 60-åringer som er spreke både fysisk og mentalt, særlig blant de dom har små barn. Og finnes gubber i 30-40-årene også, det er bare å stille seg opp på ethvert kjøpesenter så ser man et utvalg. Burde latt være å få barn de også da. Egentlig burde folk med lav iq, høy bmi, kroniske sykdommer, dårlig økonomi og usunne vaner som røyking og snusing også la være å få barn. For disse tingene korrelerer ikke med alder. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 24. juni 2017 #71 Del Skrevet 24. juni 2017 3 timer siden, O.G. skrev: Vel, kan være han maste på henne. Ja, ikke sant - Fredrik Skavlan maste på Maria Bonnevie 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 24. juni 2017 #72 Del Skrevet 24. juni 2017 7 minutter siden, Limbo 2014 skrev: Mange 60-åringer som er spreke både fysisk og mentalt, særlig blant de dom har små barn. Og finnes gubber i 30-40-årene også, det er bare å stille seg opp på ethvert kjøpesenter så ser man et utvalg. Burde latt være å få barn de også da. Egentlig burde folk med lav iq, høy bmi, kroniske sykdommer, dårlig økonomi og usunne vaner som røyking og snusing også la være å få barn. For disse tingene korrelerer ikke med alder. Alle mennesker som velger å få barn har laverestående intellektuelle kapasiteter. Å frivillig velge la barn vokse opp i denne type korrupte og sykelige kultur er meget betenkelig. Kilde: alt jeg sier er fakta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. juni 2017 #73 Del Skrevet 24. juni 2017 29 minutter siden, Limbo 2014 skrev: Mange 60-åringer som er spreke både fysisk og mentalt, særlig blant de dom har små barn. Og finnes gubber i 30-40-årene også, det er bare å stille seg opp på ethvert kjøpesenter så ser man et utvalg. Burde latt være å få barn de også da. Egentlig burde folk med lav iq, høy bmi, kroniske sykdommer, dårlig økonomi og usunne vaner som røyking og snusing også la være å få barn. For disse tingene korrelerer ikke med alder. Oi. Det var da voldsomt. Ironi, håper jeg. La du merke til at det jeg skrev var ut fra en bestemt erfaring? Jeg kunne satt gubbe i anførselstegn, men regnet vitterlig med at jeg ikke behøvde det i et opplyst debattforum. Så feil kan man ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 24. juni 2017 #74 Del Skrevet 24. juni 2017 21 minutter siden, orfeus skrev: Oi. Det var da voldsomt. Ironi, håper jeg. La du merke til at det jeg skrev var ut fra en bestemt erfaring? Jeg kunne satt gubbe i anførselstegn, men regnet vitterlig med at jeg ikke behøvde det i et opplyst debattforum. Så feil kan man ta. Nei, det var ikke ironi - du var vek ikke ironisk selv? Det jeg skrev var også utfra bestemt erfaring, men det viser jo hvor tullete det blir når man trekker generelle konklusjoner basert på enkeltstående tilfeller. Men ærlig talt; høy bmi, lav iq og dårlig økonomi er generelt bedre argumenter mot å få barn enn det alder er, da de øvrige faktorene sier noe om kapabilitet men alder på 60 gjør det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. juni 2017 #75 Del Skrevet 24. juni 2017 Jeg gir opp @Limbo 2014 Jeg har ikke generalisert. Hvor vanskelig er det å lese en tekst uten å legge til noe som ikke står der? Jeg har ikke sagt deg imot når det gjelder alt det du nevner, bare referert til ett tilfelle som ikke fungerte bra. Jeg kan godt nevne andre tilfeller som har fungert fint, men jeg mistet lysten på saklig meningsutveksling etter tiraden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 24. juni 2017 #76 Del Skrevet 24. juni 2017 1 time siden, Limbo 2014 skrev: Ja, ikke sant - Fredrik Skavlan maste på Maria Bonnevie 😊 Hjelpe seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 24. juni 2017 #77 Del Skrevet 24. juni 2017 34 minutter siden, orfeus skrev: Jeg gir opp @Limbo 2014 Jeg har ikke generalisert. Hvor vanskelig er det å lese en tekst uten å legge til noe som ikke står der? Jeg har ikke sagt deg imot når det gjelder alt det du nevner, bare referert til ett tilfelle som ikke fungerte bra. Jeg kan godt nevne andre tilfeller som har fungert fint, men jeg mistet lysten på saklig meningsutveksling etter tiraden din. "Nå er muligens Eia ung til sinns, men han kommer likevel til å være en gubbe i sekstiårene" skriver du. Det er generaliserende. Om du ikke tåler at andre har andre meninger i en meningsutveksling, hva er poenget ditt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. juni 2017 #78 Del Skrevet 24. juni 2017 Herregud så mange sure folk det finnes her i verden. "gubbe" = i r o n i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 24. juni 2017 #79 Del Skrevet 24. juni 2017 Så koselig for dem, kjæresten hans er bare nydelig, glad på deres vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 24. juni 2017 #80 Del Skrevet 24. juni 2017 54 minutter siden, orfeus skrev: Herregud så mange sure folk det finnes her i verden. "gubbe" = i r o n i Men gubbe er ikke ironi, og i resonnementet ditt er det ikke noe som sier at det er ironi. Og faktisk vil ikke "gubbe" m anførselstegn endre på det meningen, ettersom du nettopp beskriver en 60-åring som er en gubbe. Enda flere dømmende enn sure mennesker. Registrerer feks at du unnlater å kommentere at du generaliserer når du fastslår at Eia blir en gubbe. Det vet ikke du eller jeg noe om. Jeg setter strek her, regner uansett med at tiden vil vise og at endel dømmende mennesker vil få spise sine fordommer med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg