AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Hei, har du fått påvist cyste i eggstokkene? Er det farlig? Smertefullt? Er det fare for å ikke kunne få barn? Hvordan utviklet det seg? Og hvor gammel er du når du fikk påvist cyste? Hvilke flere undersøkelser gjorde du? Anonymkode: ba2e2...f1b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Har hatt cyster på og av siden jeg var tenåring. Innlagt på sykehus x antall ganger pga ubeskrivelig sterke smerter. Når de blir skikkelig store, blir det veldig ømt, og innimellom smertefullt. Særlig å sette og reise seg. Når de sprekker er det et he**** av smerter. Før dro jeg til sykehuset. Ikke nå lengre, for jeg gidder ikke. Ligger heller og kjemper igjennom smertene de timene det er mest intenst når cysta sprekker. Innen smertene er over har som regel ikke legene funnet ut hva dette dreier seg om allikevel, og tar blodprøver, undersøker for blindtarm, setter meg på drypp osv +++ Har barn. Var vanskelig å bli gravid, men det har mer sammenheng med sjeldne eggløsninger enn selve cystene. Anonymkode: b327e...1b1
Hestesko Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 Vil bare si at trenger ikke å gjøre vondt heller😊😊 Og er ufarlig (som jeg har blitt forklart i allefall)!! Jeg fikk påvist en for fem år siden, men merket eller merker ingenting selv! Er jevnlig til kontroll av andre årsaker. Og sist jeg hadde ultralyd hadde den krympet ca 1 cm😊
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 Har en endometriosecyste på den ene eggstokken. Er mye øm på den siden cysten sitter. Har tidligere hatt vanncyster som har sprukket, helt forferdelig smertefullt. Orket verken stå eller sitte, bare ligge i fosterstilling til de sterkeste smertestillende jeg hadde tok den verste brodden av smertene. Endoen kan gjøre det vanskelig å få barn. Jeg kom igang med oppdagelsen av cystene ved at jeg akutt ble lagt inn på sykehuset med blindtarmbetennelse. Da tok de gynekologisk undersøkelse og kikhullsoperasjon. Senere har jeg blitt fulgt opp av gynekolog. Var 27 da det ble oppdaget. Anonymkode: e44c6...2a3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 Har akkurat fjernet en cyste med diameter 6,8 cm. Den var ikke farlig i seg selv (var væskefylt, ikke endometriosecyste), men den ble ikke borte av seg selv og vokste, og den kunne være til hinder for å bli gravid. Jeg hadde ikke noe smerter. Det hører med til historien at jeg er under utredning for barnløshet. Cyster på eggstokkene er veldig vanlig, og alt etter so hvor store de er, følges de opp for å se om de vokser eller bli mindre/borte. Anonymkode: 85db8...816
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå