Gå til innhold

Klesskap - margin? hjelp!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha meg nytt klesskap, og kan få dette i enten 120 eller 150 cm bredde. Jeg ønsker 150 siden det da blir nok plass til mitt behov. Men så ser jeg at det er AKKURAT 150 cm plass fra lista ved veggen på den ene siden, til en stikkontakt på den andre siden. Siden skapet må bestilles og alt mulig så må jeg vite om dette går bra... Hva tror dere?? Må det være noe margin eller går det akkurat?

Anonymkode: a9484...cfd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør det. 

Du må alltid ha margin, veggene er nemlig ofte skeive. Man vil vel uansett ikke banke skapet på plass?! Kan du muligens fjerne lista? 

Hilsen interiørarkitekten

Skrevet

Det går nok helt fint. Veggene kan alltids høvles ned.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at når du åpner en skapdør, så er dørene ofte hengslet slik at døra stikker ørlitt breiere en siden på skapet. Dermed trenger du ofte litt plass ved siden av skapet, i alle fall hvis du skal få døra helt opp. Knotten eller håndtaket på døra tar også plass. Da regner jeg altså ikke med at det er skyvedør ;) 
Kontakt leverandøren og spør om du trenger noe plass ved siden av skapet for å få åpnet dørene helt. 

Anonymkode: 13938...25d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at når du åpner en skapdør, så er dørene ofte hengslet slik at døra stikker ørlitt breiere en siden på skapet. Dermed trenger du ofte litt plass ved siden av skapet, i alle fall hvis du skal få døra helt opp. Knotten eller håndtaket på døra tar også plass. Da regner jeg altså ikke med at det er skyvedør ;) 
Kontakt leverandøren og spør om du trenger noe plass ved siden av skapet for å få åpnet dørene helt. 

Anonymkode: 13938...25d

Det er skyvedører. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.6.2017 den 21.42, amativeReflection skrev:

Det går nok helt fint. Veggene kan alltids høvles ned.

Høvles ned?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.6.2017 den 21.38, Freshsister skrev:

Ikke gjør det. 

Du må alltid ha margin, veggene er nemlig ofte skeive. Man vil vel uansett ikke banke skapet på plass?! Kan du muligens fjerne lista? 

Hilsen interiørarkitekten

Tusen takk for svar! Kan ikke fjerne lista tror jeg siden jeg bare leier, men takk for tips. Jeg er veldig i tvil her hvilket skap jeg skal velge, så er fint å bli geleidet til hva jeg må velge. Det minste skapet er jo også billigst, så det har jo litt å si... Synd å ha for lite plass i skapet, men kanskje jeg får desto bedre oversikt over hva jeg faktisk har. 

AnonymBruker
Skrevet

PS. huset er bygd for et par år siden

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er skyvedører. 

Ta mål mange steder mellom veggene, for å være sikker på at det er plass til skapet.

Må støpselet være på den veggen? (Blir støpselet uansett stående skjult bak skapsiden?) Da kan du evt ta ut sikringen, fjerne dekselet, isolere ledningene (på forsvarlig måte!), og deretter sette på et plastlokk der støpselet var).

Anonymkode: 525a0...6c5

AnonymBruker
Skrevet
På 12.6.2017 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha meg nytt klesskap, og kan få dette i enten 120 eller 150 cm bredde. Jeg ønsker 150 siden det da blir nok plass til mitt behov. Men så ser jeg at det er AKKURAT 150 cm plass fra lista ved veggen på den ene siden, til en stikkontakt på den andre siden. Siden skapet må bestilles og alt mulig så må jeg vite om dette går bra... Hva tror dere?? Må det være noe margin eller går det akkurat?

Uansett skal du ikke sette noe helt inntil en stikkontakt!!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta mål mange steder mellom veggene, for å være sikker på at det er plass til skapet.

støpselet stikkontakten være på den veggen? (Blir støpselet stikkontakten  uansett stående skjult bak skapsiden?) Da kan du evt ta ut sikringen, fjerne dekselet, isolere ledningene (på forsvarlig måte!), og deretter sette på et plastlokk der støpselet stikkontakten var). KANSKJE  det holder å sette barnesikring i plast på stikkontakten.

AnonymBruker
Skrevet

Som dere sikkert skjønner så kan jeg ikke endre så mye i leiligheten ettersom jeg er leietaker..

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som dere sikkert skjønner så kan jeg ikke endre så mye i leiligheten ettersom jeg er leietaker..

Forstår.

Men klesskapet må også festes til vegg. Har du snakket med huseieren om dette?

Er det ikke klesskap i boligen fra før?

I såfall bør huseieren sette opp klesskap.

Om der er klesskap fra før i boligen, kanskje du kunne hatt en stor kommode der i steden?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette klesoppbevaringssystemet med stolpe, står i spenn mellom gulv og tak, og da behøver man kanskje ikke å borre i veggene for å feste det. http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/bedroom/35769/

Ps " Dette møbelet må festes til taket.
Ulike takmaterialer krever ulike festebeslag. Bruk beslag som passer ditt tak, selges separat. " Hmm. Du kommer nok ikke utenom å borre i tak og eller vegg. Snakk med huseier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...