Gå til innhold

Nakkesvimmelhet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har siden 15.mai slitt med utrolig svimmelhet! Vært både kvalm og uvell. 

Vært hos legen og hos ei som er spesialist på svimmelhet. De mente jeg har hatt virus på balansenerven! 

Men.. Nå etter at det har gått 1 mnd har jeg fått nok og ringte kiropraktor (privat) for å høre om det er noe han kunne gjøre. Jeg dro dit og fortalte alt sammen om åssen jeg hadde hatt det. Han kjente meg i nakken og fant ut med en gang at svimmelheten trolig kommer pga nakken. Og låsning i nakken. Han knakk opp nakken min, løsnet musklene mine i skuldrene og ryggen. Og jeg kan ærlig si at jeg føler meg mindre svimmel allerede! 

Noen som har slitt med det samme?  Er redd jeg ikke kan stole på legen min.. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Frøken M skrev:

Har siden 15.mai slitt med utrolig svimmelhet! Vært både kvalm og uvell. 

Vært hos legen og hos ei som er spesialist på svimmelhet. De mente jeg har hatt virus på balansenerven! 

Men.. Nå etter at det har gått 1 mnd har jeg fått nok og ringte kiropraktor (privat) for å høre om det er noe han kunne gjøre. Jeg dro dit og fortalte alt sammen om åssen jeg hadde hatt det. Han kjente meg i nakken og fant ut med en gang at svimmelheten trolig kommer pga nakken. Og låsning i nakken. Han knakk opp nakken min, løsnet musklene mine i skuldrene og ryggen. Og jeg kan ærlig si at jeg føler meg mindre svimmel allerede! 

Noen som har slitt med det samme?  Er redd jeg ikke kan stole på legen min.. 

Jeg har slitt MYE med nakkesvimmelhet etter en bilulykke! Type så mye at jeg har vært MYE sykemeldt fordi hele verden har gått rundt i ring. Jeg har fått diagnosene krystallsyke og virus på balansenerven flere ganger av flere forskjellige leger. Fant så en fysioterapaut og en osteopat som har tatt meg på alvor og knukket opp låsninger og løsnet muskler og jeg er SÅ mye bedre! I perioder helt fin. Jeg må gå til fysio en gang i uken for å holde det ved like. Det skal ikke være mange dagene på "overtid" før jeg er dårlig igjen. Så nå jobber jeg med å få legen til å ta meg nok seriøst til å finne ut av hvorfor nakken min låser seg igjen med en gang. Dessverre syntes ikke min nakkeskade på bilder :( 

Lykke til TS :)

Anonymkode: 25753...ddb

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt MYE med nakkesvimmelhet etter en bilulykke! Type så mye at jeg har vært MYE sykemeldt fordi hele verden har gått rundt i ring. Jeg har fått diagnosene krystallsyke og virus på balansenerven flere ganger av flere forskjellige leger. Fant så en fysioterapaut og en osteopat som har tatt meg på alvor og knukket opp låsninger og løsnet muskler og jeg er SÅ mye bedre! I perioder helt fin. Jeg må gå til fysio en gang i uken for å holde det ved like. Det skal ikke være mange dagene på "overtid" før jeg er dårlig igjen. Så nå jobber jeg med å få legen til å ta meg nok seriøst til å finne ut av hvorfor nakken min låser seg igjen med en gang. Dessverre syntes ikke min nakkeskade på bilder :( 

Oi! Syns det er skummelt med leger jeg, vertfall når de ikke tar pasientene på alvor. Ganske drøyt at man må finne ut ting på egenhånd, også viser det seg at det ikke er noe av hva legen har kommet frem til. 

Om det faktisk er tilfelle at jeg er så svimmel pga nakken. Så kommer jeg til å bytte fast lege, og si fra til han akkurat hva jeg mener. Man skal bli tatt på alvor! Men enkelte leger driter i pasientene sine kun for penga sin del.. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo også hende at fysioterapeuten og osteopaten lindrer symptomene dine, og ikke årsaken til problemene dine. 

Anonymkode: 51e7d...60c

• Liker 1
Skrevet

Har vært stiv i nakken veldig lenge. 

Og den perioden jeg fikk dette for 1 mnd siden, så var det mye stress med jobb og barn hjemme osv. 

Får bare gå til han noen ganger å se om det hjelper. 

Virker som det var hjulpet litt. Føler meg lett og ledig i både skuldre og nakke, kjempe godt :fnise: Skal tilbake igjen i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder skjelettet og muskel spenninger er det ofte bedre å gå til kiropraktor eller fysioterapeut.

Anonymkode: f76ae...de3

Skrevet

Viste ikke at det satt i nakken engang. Har vist at jeg har hatt en kul på venstre siden at den har vært øm men ikke noe mer en det :)

Men er rart av legen å ikke undersøke nakken min også. Men bare gå ut i fra at det er krystallsyke eller virus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...