Gå til innhold

Hvorfor slakter folk barnevernet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i lang tid lest artikler i avisen og på Internett som "barnevernet tok barnet mitt", barnefjern, ditt og barnevernet datt. Utallige tråd om barnevern på kg. Altså. Det er ikke barnevernet som bestemmer om de skal ta ungen i fra en familie eller ikke, det er det fylkesnemnda som gjør. Eventuelt domstol. Barnevernet gjør undersøkelser og bassert på disse ser de hva de gjør videre. Kjenner til en sak hvor familie fikk medhold i fylkesnemnda pga det ikke var grunnlag for omsorgsovertakelse. 

Anonymkode: ea7dd...b21

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke på tide å gi seg snart med disse trådene?

Anonymkode: bda56...b38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi barnevernet blant annet har som oppgave å gripe inn i situasjoner der voksne mennesker ikke klarer å se at de ikke selv er i stand til det mest grunnleggende av alt, å ta vare på sine egne barn. Det et grunnleggende, sterke følelser i sving og enorme konsekvenser. At man har sterke negative følelser for mennesker som griper inn i familielivet er vel naturlig og noe barnevernsansatte må regne med å leve med. Det er en viktig jobb de gjør, men også ofte en  utakknemlig en. 

Anonymkode: 51ae3...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke på tide å gi seg snart med disse trådene?

Anonymkode: bda56...b38

Jo, definitivt!
Det er i hvertfall ikke nødvendig å lage nye tråder for hver eneste spørsmål man har om barnevernet. Det er mange og ta av, så vennligst velg en av dem og ta diskusjonen der. På forhånd hjertelig takk.

Anonymkode: 9053b...04a

Skrevet
På 12.6.2017 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har i lang tid lest artikler i avisen og på Internett som "barnevernet tok barnet mitt", barnefjern, ditt og barnevernet datt. Utallige tråd om barnevern på kg. Altså. Det er ikke barnevernet som bestemmer om de skal ta ungen i fra en familie eller ikke, det er det fylkesnemnda som gjør. Eventuelt domstol. Barnevernet gjør undersøkelser og bassert på disse ser de hva de gjør videre. Kjenner til en sak hvor familie fikk medhold i fylkesnemnda pga det ikke var grunnlag for omsorgsovertakelse. 

Anonymkode: ea7dd...b21

Det er ingen rasjonelle mennesker som "slakter" barnevernet. De som "slakter" er stort sett folk som sto bakerst i køen da vettet ble delt ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...