AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Oftere og oftere de siste årene får jeg det vi kaller for "stirren". Altså at man stirrer, blikket låser seg på en måte til en ting, og jeg klarer ikke se bort. Ikke alltid jeg får med meg hva som sies rundt meg, men jeg er alltid ved bevissthet. Konsentrerer jeg meg, hører jeg alt (tror jeg), men det varierer hvor lang tid det tar før jeg kan se bort fra der jeg stirrer. Problemet med dette er at de siste månedene har det begynt å skje når jeg kjører bil, og det kan skje flere ganger på en biltur på 10 minutter. Da prøver jeg febrilsk å "komme utav det" ved å kikke i speil, og egentlig bevege øynene, så jeg kanskje klarer å komme utav det etterhvert. Syns det er skummelt når jeg kjører bil, for jeg føler selv at jeg ikke er 100% når det skjer, og jeg er redd for at jeg skal krasje i andre biler, kjøre på noen, eller lignende, fordi hjernen ikke registrerer at jeg må stoppe før det er for sent. Det skjer ellers også, kan være alt fra at jeg er ute og spiser til at jeg sitter hjemme og ser på tv. Konsentrasjon er ikke en fellesnevner. Lurer egentlig på: Er det flere av dere som opplever dette, og hva gjorde dere for å bli kvitt det? Anonymkode: 590ca...f4b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Har du en eller annen slags diagnose som kan forklare dette? Anonymkode: 0b2e4...ed9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oftere og oftere de siste årene får jeg det vi kaller for "stirren". Altså at man stirrer, blikket låser seg på en måte til en ting, og jeg klarer ikke se bort. Ikke alltid jeg får med meg hva som sies rundt meg, men jeg er alltid ved bevissthet. Konsentrerer jeg meg, hører jeg alt (tror jeg), men det varierer hvor lang tid det tar før jeg kan se bort fra der jeg stirrer. Problemet med dette er at de siste månedene har det begynt å skje når jeg kjører bil, og det kan skje flere ganger på en biltur på 10 minutter. Da prøver jeg febrilsk å "komme utav det" ved å kikke i speil, og egentlig bevege øynene, så jeg kanskje klarer å komme utav det etterhvert. Syns det er skummelt når jeg kjører bil, for jeg føler selv at jeg ikke er 100% når det skjer, og jeg er redd for at jeg skal krasje i andre biler, kjøre på noen, eller lignende, fordi hjernen ikke registrerer at jeg må stoppe før det er for sent. Det skjer ellers også, kan være alt fra at jeg er ute og spiser til at jeg sitter hjemme og ser på tv. Konsentrasjon er ikke en fellesnevner. Lurer egentlig på: Er det flere av dere som opplever dette, og hva gjorde dere for å bli kvitt det? Anonymkode: 590ca...f4b Hva sier legen? Jeg mener: det en vanligvis kaller "stirren" er et rent oppmerksomhets-utfall. En tenker på noe og glemmer å bearbeide synsintrykk med det resultat at en tilsynelatende stirrer på en person eller et punkt, mens en egentlig ikke får med seg at en ser det. Fenomenet du beskriver er markant ulikt og bør diagnostiseres. Anonymkode: 05b71...f14 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Oppsøk lege og dropp bilkjøring til du har funnet ut av det! Anonymkode: d3e7b...c78 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 Dra til legen med dette. Du er jo knapt en trygg sjåfør når det er sånn!! Anonymkode: b1e5e...e2b 2
BlendaSensitive Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 Aldri opplevd. Uten at jeg er lege, så høres ikke dette normalt ut. Mer som ett anfall, jeg tenkte også epilepsi. Ergo, gå til legen. 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 Hvorfor i alle dager kjører du bil, du er jo en fare for deg selv og andre. Kom deg til lege og finn ut av hva som er galt.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 Jeg kan ha det i perioder, men ikke i et så stort omfang som du nevner. Som oftest er det en enkeltepisode hos meg. Er du stressa? Har du mye å tenke på? Anonymkode: 6e7f1...0e3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #10 Skrevet 7. juli 2017 Jeg har det akkurat sånn som du beskriver, og lurer på det samme. Har du funnet ut hva det skyldes? Anonymkode: 77152...930
Onica Skrevet 14. juli 2017 #11 Skrevet 14. juli 2017 i tider jeg er under mye mentalt stress så får jeg ofte stirreblikk jeg også. Hjernen går på en måte i halvsøvne, selvom man er ved sånn ca full bevissthet Kan sone litt ut når jeg kjører bil, men får med meg hva som skjer på veien. Men ville kanskje hatt noe redusert reaksjonstid.. Kroppen og haue trenger hvile, og muligens mer mat mener jeg
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #12 Skrevet 14. juli 2017 Fjernhetsanfall ? Anonymkode: f0102...7b8
Gjest NotNaomi Skrevet 14. juli 2017 #13 Skrevet 14. juli 2017 Er du stressa og veldig sliten? Det virket som om du bare "kobler ut"? Kanskje høre med legen din?
Simbyxor Skrevet 14. juli 2017 #14 Skrevet 14. juli 2017 Det er ikke nødvendigvis noe farlig eller unormalt. Hjernen "dagsover" litt, og trenger en pause.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #15 Skrevet 14. juli 2017 Dette har jeg hatt i mange år. Kan komme når jeg er litt ukonsentrert og egentlig trenger å hvile meg. Typisk når jeg setter meg for å spise middag. Varer noen sekunder. Kommer aldri når jeg har fullt fokus på noe, eller er på jobb. Men jeg har alltid lurt på om det bare er meg som har det sånn? Anonymkode: fe709...b75
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå