Gå til innhold

Fylling som har falt ut?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjente et hakk i ene jekselen min, ser ut som et stykke som mangler, trolig en fylling?
Noen som vet hva det koster omtrent å fikse? Gjør ikke vondt eller noe...

Men suger å bruke feriepenger på slikt da. Og er det vanskelig å få time nå når det nærmer seg ferie? Tenkte ringe i morgen og høre.

Anonymkode: fb94d...62b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste steder er det ikke vanskelig å få time hos tannlege. Litt ventetid kanskje, da det ikke høres akutt ut. Pris? Tipper et sted mellom 800-1200 avhengig av hva som må gjøres og om du er i behov av bedøvelse eller ikke.

Anonymkode: b5d57...2f5

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjente et hakk i ene jekselen min, ser ut som et stykke som mangler, trolig en fylling?
Noen som vet hva det koster omtrent å fikse? Gjør ikke vondt eller noe...

Men suger å bruke feriepenger på slikt da. Og er det vanskelig å få time nå når det nærmer seg ferie? Tenkte ringe i morgen og høre.

Anonymkode: fb94d...62b

Umulig å svare på,uten å se det. Noe er mulig å bygge opp, andre ting må prepareres til krone. Fra en tusenlapp til seks-sju lapper. 

Anonymkode: 938f5...bcb

Skrevet (endret)

Satt og regnet på dette tidligere i dag da det samme skjedde med meg i julen. Tannlegen kunne ikke si noe sikkert til å begynne med, det viste seg å være komplikasjoner da fyllingen jeg fikk for seks år siden ikke var helt tett. Bakterier hadde kommet til i seks år, han prøvde først i tette, så å rotfylle, til slutt måtte han trekke hele tanna.

Forsøket på rotfylling ble belastet med timepris på kr 1320. Bedøvelse kostet kr 175, og det er jo frivillig. Behandlingsplan kostet kr 773.

1. undersøkelse med midlertidig fylling (907) og behandlingsplan (773) kom på totalt kr 1680

2. gang med forsøk på rotfylling, totalt kr 1800.

3. gang - selve trekkingen, 3175 minus 1045 i trygderefusjon; totalt kr 2130.

4. gang - etterkontroll, 640 minus 240 i trygderefusjon; totalt kr 160.

Alt i alt blir vel det kr 5770. - Men det var jo mitt litt spesielle tilfelle. Gjett om jeg var sur på forrige tannlege.

Nå må jeg bestemme meg i løpet av de neste ukene om jeg vil gå med et stort hull i munnen resten av livet, eller betale de titusener ( jeg hørte 30 et sted) det vil koste å prøve å erstatte tannen. Det må gjøres ganske raskt, ifølge tannlegen.

Så her går både feriepenger og skattepenger med, og jeg har fått litt ekstrajobb i ferieukene mine, jeg som hadde gledet meg til sommerferie for første gang siden 2013!

:scorpis: Ok, ferdig nå..

Endret av applestories
Skrevet

Jeg betalte 1800 her om dagen. Kan hende det hadde blitt billigere hvis det ikke hadde utviklet seg et nytt hull under den ødelagte fyllingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...