Gå til innhold

Korsett under korsettkjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har vald MS Marion til å vera min brudekjole. Det eg sit å grublar litt på, er om eg treng korsett? For det er jo knytting i ryggen på kjolen, og då er det vel gjerne ikkje nødvendig med korsett? :klø:

Er det nokon som har erfaring med dette?

Eg har jo lyst på korsett, for det er jo ei investering i noko ein kan bruka omatt, men eg treng eigentleg ikkje enno ei utgift i samband med bryllupet... ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Brud2005
Skrevet

Hei

Jeg tror det er helt opp til deg hva du vil ha. Korsett hjelper jo godt til foran, og kan gjøre dagen mer "behagelig". Knyttingen er såpass stram bak på kjolen at et korsett med lav rygg ikke vil synes bakfra.

Smak og behag.. :Nikke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun som designer kjolen min sier at det er et problem at "alle" vil ha korsett under brudekjolen. Til noen kjoler passer det, men til kjoler med korsettliv vil det både føles mindre behagelig og ikke se noe penere ut, heller tvert i mot. Hvis de er flinke der du kjøpte kjolen kan du jo spørre de?!

Skrevet

Takk for hjelpa så langt!

- Eg trur nok at eg kjem til å droppa korsettet, sidan knyttinga i ryggen vil ha om lag same effekten.

Men eg trur eg skal prlva kjolen på ein gong til, og spørja om eg kan låna eit korsett i brudesalongen, berre for å sjå skilnaden.

Skrevet

Jeg tror det er lurt av deg å prøve deg litt frem, for å se forskjellen!

Jeg har også hørt at det kan blir smør på flesk med korsett under kjole med korsettliv - men tror det er litt hipp som happ, fra kjole til kjole og korsett til korsett!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Jeg hadde samme problem med min MS kjole. Jeg var fast bestemt på å ha korsett, men valgte til slutt å ikke ha det. Skal ha bh for å fyll litt på toppen :oops: .

Grunnen til at jeg tenkte på korsett er at da vil ikke kjolen krølle seg. + at de i salongen anbefalte det. Prøvde uten, og den krølet seg ikke da heller. Bare snør sammen kjolen ordentlig slik at den sitter godt. Kjolen min sitter såpass godt at jeg ikke kan bøye overkroppen noe særlig, og det er slik jeg vil ha det. Fint med pen holdning på en dag som denne :wink: !

Skrevet

Hvis du velger å ha korsett ville jeg ha anbefalt et underbystekorsett til den kjolen. Vollers har en del bra.

Selv planlegger jeg å ha et vollerskorsett under min kjole, den kommer til å bli designet med tanke på korsett under. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har prøvd akkurat den kjolen der, og følte at korsett var nødvendig. Jeg syns ikke korsettet i selve kjolen var så stivt. Kjolen jeg endte opp med har så stivt korsett at man ikke kan bøye den, så da sløyfet jeg korsettet.

Skrevet

No vart eg enno meir forvirra... ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Korsettet skal i utgangspunktet være der for å gi deg litt løft og en god figur / bedre holdning. Om du er tynn og lekker og har litt pupper trenger du ikke korsett uansett hva slags kjole du har.

Om du har litt former og ikke den perfekte timeglassformen kan det være greit med litt støtte. Jeg for min del har litt kilo her og der, og D-cup. Jeg trengte korsett under fordi det fikk meg til å se hakket bedre ut. I min kjole er det korsettliv, slik at jeg hadde helt vanlig stroppeløs bh istedetfor korsett, fordi kjolen gav nok støtte i seg selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er det jo ikke egentlig en korsett det er snakk om, men en torsole... En kosett er jo så stiv o stram som intet annet :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er det jo ikke egentlig en korsett det er snakk om, men en torsole... En kosett er jo så stiv o stram som intet annet :o

Skrevet

Man får også kjøpt høye truser med spiler som strammer inn magen og slikt sett funker mye bedre enn torsolett om det er midjen man ønsker å understreke hvis man er formfull... Går nesten helt opp til bhen.

Skrevet
Man får også kjøpt høye truser med spiler som strammer inn magen og slikt sett funker mye bedre enn torsolett om det er midjen man ønsker å understreke hvis man er formfull... Går nesten helt opp til bhen.

Hmmm...det hørtes lekkert ut :wink:

Skrevet

Eg var innom ein undertøysbutikk i går, og såg litt på den såkalla "korsetta" deira. Dette var jo det som eg innbiller meg at er "torsolett". Det fins jo ikkje stramming i dei i det heile.. Skal ein ha korsett, må ein jo ha noko som støtter og strammar! Det er i alle fall det eg tenkjer på som korsett... Er det eg som er heilt på bærtur?

Skrevet
Eg var innom ein undertøysbutikk i går, og såg litt på den såkalla "korsetta" deira. Dette var jo det som eg innbiller meg at er "torsolett". Det fins jo ikkje stramming i dei i det heile.. Skal ein ha korsett, må ein jo ha noko som støtter og strammar! Det er i alle fall det eg tenkjer på som korsett... Er det eg som er heilt på bærtur?

Tror ikke du er på bærtur, Linn...jeg tenker akkurat det samme! Hva skal man med et "korsett" som ikke gjør jobben et korsett skal gjøre!??

Selv trenger jeg noe som støtter og strammer, men jeg trenger et korsett som har lav utrigning i ryggen...

Noen som har gode forslag til hvor man kan finne dette???

Skrevet

Hm.. Ikke greit det der...

Da jeg prøvde kjoler sa "kjoledama" til meg at nesten uansett kjole så burde man ha korsett. Dette av den grunn at et korsett vil hjelpe deg til å ivareta holdningen din gjennom dagen, pluss at ryggen blir spart for store belastninger.. Hun sa også dette om at kjolen ville "henge" finere på kroppen :-?

Vet ikke om hun sa dette fordi jeg har et lite mageproblem (synes jeg selv) eller om det er en "gyllen regel". Men når dette er sagt så er det nok veldig individuelt hva man ønsker/trives best i. Har man god holdning og er fornøyd med sine kurver så blir det vel kanskje hipp som happ....?? Eller??? :klø: Vanskelig... :sur:

Prøv kjolen med og uten korsett.. Det er mitt beste råd. Da vil du fort få følelsen av hva som er rett for deg.. For min del var ikke valget vanskelig. Korsettet fresha meg opp :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...