Himmelbraa Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 Vil ut å oppleve verden, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.. er det noen her som har vært ute å reist som kan gi meg noen tips? Både til fremgangsmåte, steder å reise til og ting å oppleve!
lisske Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 Jobbe og sette av penger. Jeg har reist med tog i Europa, hoppet av en del i kjente byer og testa også landsbygda og campinghytter med god erfaring. Bestilte "universalbilletter" på nettet tror jeg, og betalte bare gebyrer og setereservasjoner underveis. Også reist rundt i Kambodsja og Thailand med buss,taxi og tog☺️ Mange fine steder! Bestille flybilletter på nettet og tok meg bare fra sted til sted slik jeg selv ønsket.
stan Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 Begynn enkelt. Avhenger av hvor mye tid og penger du har, og hvor mye erfaring du har. Og hvor "safe" du vil ha det. Jeg har hatt flotte og spennende reiser i Europa med bil. Det går også an å bestille fly til et sted, og hjemreise fra et annet. Da blir oppgaven å reise mellom dem. Men det kommer an på hva du ønsker.
Sheherasade Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 Jepp. Jobb og sett av penger. Første lange utenlandsturen min var interrail gjennom Europa. Noen år etter ble det backpacking i Sør-Øst Asia. Og så studerte jeg og så meg ut en karrierevei som ville gjøre det mulig å jobbe og reise mye utenlands. Og sånn ble det. Lykke til!
Himmelbraa Skrevet 11. juni 2017 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2017 2-3 måneder kanskje. Penger er ikke problemet. Problemet er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal starte planleggingen. Hva bør være i orden, bestilt før avreise? Ønsker også tips til steder å reise og ting å oppleve! ikke biltur i Europa...
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 Begynn først med å lese deg opp på hvor du kunne tenke deg å dra, hvilke verdensdeler. Du rekker ikke overalt i verden på 2-3 mnd. Jeg kombinerte Asia med Australia og var borte i 6 uker. Men fikk da med meg bare deler av Øst- og Sør-Australia i tillegg til Hong Kong, Singapore samt et sted i Malaysia. Senere har jeg reist rundt i Thailand og på Bali samt vært i Afrika men da på reiser på maks 3 uker. Greit å ha booket flybillett med mange stopp hjemmefra så har man en viss ramme i forhold til å reise rundt. Har du reist på denne måten tidligere eller er du helt fersk og har tidligere bare vært på charterferie så blir jo planleggingen også en læringskurve. Lykke til! Anonymkode: 9fa76...7a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå