Gå til innhold

Krem til tattovering - er dette riktig?

GulSitron

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg skal ta tattovering på torsdag og har lest en del om hvordan man skal vaske den og ta best mulig vare på den i gro-tiden. 

Så leste jeg litt om forskjellige kremer man kunne bruke og leste da at A-krem var veldig bra å bruke. 

Er dette riktig krem? (Se bilde)

Hvilken krem brukte du? 

Og er det noen andre ting som kan være greit å være obs på i tiden etter man har tatt tattovering? 

Vet at man som oftest får masse god informasjon fra artisten, men jeg liker å være litt forberedt sånn at jeg ikke møter på noen overraskelser. 

På forhånd; tusen takk for svar! :nordvesta:

IMG_0383.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De fleste bruker bephanten. Har også hørt mye bra om aquasource, men det er bephanten som blir anbefalt av de fleste. 

Anonymkode: c1ff4...094

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste bruker bephanten. Har også hørt mye bra om aquasource, men det er bephanten som blir anbefalt av de fleste. 

Når du sier de fleste; hvor mange studioer snakker du for da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngå sol, bading etc.

Jeg vasker med mild, parfymefri såpe og smører med en fet, parfymefri krem. Bruker Helosan hvis jeg har, men Eucerin har også vært bra.

Anonymkode: bb9a0...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, canacas skrev:

Når du sier de fleste; hvor mange studioer snakker du for da? 

Svært mange. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel bare at det er en fet krem. Og vask med grønnsåpe

Nå er det vel 20 år siden jeg drev og tatoverte meg, men det var det som gjaldt da iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid bepanthen på mine, vasker med asan👌 går over til spenol etter en ukes tid da bepanthen er veldig fet😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig så kan jeg bruke locobase? Den er jo veldig fet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 20+ tatoveringer, å bruker oftest helosan. Brukte spenol på mine første, men syntes den tørket for raskt. Har brukt div ansiktskremer når jeg har vært i utlandet å ikke hatt tilgang på helosan. Alt vel med mine. Men anbefaler helosan.

Anonymkode: 363dc...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare spenol og intimsåpe. Funket fett. Vasket først med intimsåpe under springen, deretter spenol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, GulSitron skrev:

Så egentlig så kan jeg bruke locobase? Den er jo veldig fet. :)

Ja, men jeg synes den er vanskelig å smøre utover. Det samme gjelder forsåvidt Helosan.

Anonymkode: bb9a0...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, gobbledigook skrev:

Jeg brukte bare spenol og intimsåpe. Funket fett. Vasket først med intimsåpe under springen, deretter spenol

Jeg må nok dusje når jeg skal rengjøre i og med at den er på skulderen og jeg per nå ikke har noen som kan hjelpe meg. :P 

Skal faktisk ei kjøpe slikkepott for å få smurt på krem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt noe annet enn vaselin i et tynt lag frem til tatoveringen har grodd. Etter det bruker jeg den samme kremen jeg smører resten av kroppen med. Locobase har blitt mye brukt, og Cosmica- eller Cliniderm-serien fra apotek.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bephanten de første ukene, så gikk jeg over til spenol. Vasket tre-fem ganger om dagen med asan og lunkent vann, klappet den tørr og smurte med krem. Funket veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Helosan på mine. Vasket med apoteket sin barnengen grønnsåpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eucerin har en veldig god hudkrem/lotion som heter Eucerin Sensitive Skin pH5 Skin-Protection lotion, uten parfyme. Har nylig kommet tilbake på det norske markedet etter å ha vært borte et års tid (den uten parfyme) og kan bestilles hos Vitusapotek.

Anonymkode: 8ac04...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...