AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Jeg er i en tung situasjon og er blitt deprimert. Går til psykolog et par ganger i uken. De siste dagene har jeg plutselig gått fra søvnløshet til å omtrent kun sove. Jeg forsøker å holde meg selv våken, men øynene er tunge, hodet er svimmel og kroppen vil bare være under dyna. Timene går. Er det noen her med liknende erfaringer som vil deles? Noen råd? Trenger kroppen min dette og bør jeg lytte til det, eller er det bedre å få andre til å få meg ut? Anonymkode: 0dba8...f92
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Du bør komme deg ut, ja. Kjempeflott om du har andre som kan hjelpe deg med dette. Anonymkode: 668a2...9b3 1
Hurepoix Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Sov utendørs, hjelper nok på allmenntilstanden.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 Prøv en blanding mellom nok søvn og frisk luft. Er i en slik periode selv, og tvinger meg selv til å stå opp etter å ha sovet i 10 timer. Sørger for å få vært ute i frisk luft minst en time om dagen. Det kan også være lurt å få tatt en blodprøve hos legen for å sjekke vitaminnivået. Anonymkode: 6f4ee...f56 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #5 Skrevet 11. juni 2017 Ut å gå i skog og mark. Ingenting bedre medisin mot depresjon enn det! Anonymkode: 7bf89...a71 1
helledussen Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 Lytt til kroppen og la den få hvile men sengen tar mye energi så viktig at du kommer deg opp av den og ikke ligger der hele dagen. Orker du det så kan du ta deg en liten tur ut så du får litt bevegelse og frisk luft. Lurt som en annen nevnte her i tråden å ta blodprøver. Jeg har blant annet hatt lave verdier med d-vitamin og b12 og det virker inn på psyken. Det å gå mye i terapi krever også mye energi. Vær snill med deg selv og lytt til kroppen.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 14 minutter siden, helledussen skrev: Lytt til kroppen og la den få hvile men sengen tar mye energi så viktig at du kommer deg opp av den og ikke ligger der hele dagen. Orker du det så kan du ta deg en liten tur ut så du får litt bevegelse og frisk luft. Lurt som en annen nevnte her i tråden å ta blodprøver. Jeg har blant annet hatt lave verdier med d-vitamin og b12 og det virker inn på psyken. Det å gå mye i terapi krever også mye energi. Vær snill med deg selv og lytt til kroppen. En kan bli mye trettere av å sove mye Anonymkode: 35438...14a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå