AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Jeg har nettopp fylt 18 og skal flytte ut 1 juli. Jeg har lyst på en inneplante (gjerne en som blomstrer en gang eller tre i løpet av året) som varer evig. Altså en jeg kan ta med meg til jeg sitter på gamlehjem 😃 Jeg har ikke grønne fingre så den må tåle å bli glemt innimellom. Hvilke plante kan passe til dette? Helst en som kan stå på gulvet eller i en krok. Anonymkode: bce43...d17
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Fredslilje. En plante som tåler veldig mye. Brukte å la den stå når jeg var hjemme på ferie i studietiden. Den lå jo på gulvet av tørke til slutt, satt den i dusjen og like fin dagen etterpå. Anonymkode: 306d8...9b0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Den eneste planten jeg aldri har klart å ta knekken på er en porselensplante jeg fikk som avlegger når jeg flyttet på hybel som 19-åring. Nå er jeg 44, og har i mellomtiden klart å ta knekken på hardføre planter som sukkulenter, orkideer, fredsliljer og kaktuser, men porselensplanta har jeg enda. Anonymkode: 23579...24f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Jeg fikk en bjørkefiken av pappa da jeg flyttet alene på hybel første gang. Den har jeg fremdeles, nesten 20 år senere. Vindusblad er også seiglivet (og kan stå på gulvet). Ingen av blomstrer da men. Anonymkode: c54b8...657
Million Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 Porselensplante eller porselensblomst overlever det meste. De tåler å være uten vann en stund, og plutselig kan de blomstre. Nydelige blomster som ser nesten falske ut, som om de er laget av porselen. De dufter så godt! :-)
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 Kaktuser og sukkulenter pleier være enkle. De skal ha lite vann, og følgelig kan du trygt "glemme" dem et par-tre ukers tid uten at det gjør noe. Dragetrær og yukkapalmer er også veldig enkle. Smaragdpalmer er også kjempeenkle. Grønne planter er som regel mye lettere enn blomster. Anonymkode: 66fa3...f78
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå