Gå til innhold

Styrketreningsprogrammer, tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter et styrkeprogram, gjerne 4 dager i uka:)

Har trent styrke i ca. 4 år sammenlagt, men med opphold pga diverse skader. Eksempel på et ønsket treningsprogram kan være fullkropp x2, overkropp + underkropp. Noen som har tips til spesifikke programmer? 

Anonymkode: 59b8a...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jo lyst til å si Starting Strength jeg da. Selv kjører jeg Stronglifts 5x5 som baserer seg på omtrent samme oppskrift. 

Fullkropps, 3 ganger i uken. Typisk Mandag, onsdag og fredag eller andre dager om du vil. Stronglifts 5x5 har jo en bra app og går litt i dybden på teknikk om du ikke kan det allerede.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, debattanten skrev:

Har jo lyst til å si Starting Strength jeg da. Selv kjører jeg Stronglifts 5x5 som baserer seg på omtrent samme oppskrift. 

Fullkropps, 3 ganger i uken. Typisk Mandag, onsdag og fredag eller andre dager om du vil. Stronglifts 5x5 har jo en bra app og går litt i dybden på teknikk om du ikke kan det allerede.

Hmm var mere ute etter et litt annet type program enn det 😁 men takk for tips! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hmm var mere ute etter et litt annet type program enn det 😁 men takk for tips! 

Var jo ikke veldig spesifikt det du spurte om. Du får komme med mer :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, debattanten skrev:

Var jo ikke veldig spesifikt det du spurte om. Du får komme med mer :) 

4 dager i uka, programmer som innebærer eksempelvis to fullkropp, en spesiell del overkropp og siste økta med spesiell underkropp:) 

Jeg kan godt trene baseøvelser, men er like glad i å trene en del andre støtteøvelser 

Gjest Froning
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på jakt etter et styrkeprogram, gjerne 4 dager i uka:)

Har trent styrke i ca. 4 år sammenlagt, men med opphold pga diverse skader. Eksempel på et ønsket treningsprogram kan være fullkropp x2, overkropp + underkropp. Noen som har tips til spesifikke programmer? 

Hva er målet ditt?

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Froning skrev:

Hva er målet ditt?

Økt muskelmasse👌 

Gjest Froning
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økt muskelmasse👌 

Hvorfor kjører du bare ikke fire dagers split hvis muskelmasse er så viktig?

Kan skrive en mal på et program som kan funke for deg. Har aldri vært bort ferdigprogrammer som oppfyller dine krav...🤔

Skrevet

Har ikke vært borti et treningsprogram med isolerende øvelser og er et fullkroppsprogram. Det vanligste er vel å gjøre overkropp underkropp x2. Du kan jo tenke på noen av øktene som fullkroppsøkter om du gjør knebøy og markløft feks, men da er jo programmet fokusert på flerleddsøvelser og ikke en og en. Tror RYP kan være noe for deg uansett, der gjør man litt av hvert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, fitlife skrev:

Har ikke vært borti et treningsprogram med isolerende øvelser og er et fullkroppsprogram. Det vanligste er vel å gjøre overkropp underkropp x2. Du kan jo tenke på noen av øktene som fullkroppsøkter om du gjør knebøy og markløft feks, men da er jo programmet fokusert på flerleddsøvelser og ikke en og en. Tror RYP kan være noe for deg uansett, der gjør man litt av hvert. 

Treningsprogrammene i Styrketrening for jenter er noe ala det jeg er ute etter ;p Men en del av de programmene har jeg allerede kjørt, så tenkte det kunne være interessant med noe nytt (= 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Treningsprogrammene i Styrketrening for jenter er noe ala det jeg er ute etter ;p Men en del av de programmene har jeg allerede kjørt, så tenkte det kunne være interessant med noe nytt (= 

Hvorfor gjør du ikke research selv da? Og RYP kan absolutt være noe for jenter :) 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, fitlife skrev:

Hvorfor gjør du ikke research selv da? Og RYP kan absolutt være noe for jenter :) 

Jeg har gjort masse research, men det er jo alltids lov å spørre her.. eller?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort masse research, men det er jo alltids lov å spørre her.. eller?

Joda, selvfølgelig. Men det er vanskelig å hjelpe når du avslår det jeg foreslår, uten å gi noe mer konkret info om hva du er ute etter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, fitlife skrev:

Forresten, jeg finner ikke RYP på tn.no... vet du hvor jeg kan finne det?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, jeg finner ikke RYP på tn.no... vet du hvor jeg kan finne det?

Jeg fant et excel-regneark for RYP, du kan jo sjekke det ut :) 

RYP_Arbeidsbok.xlsx

AnonymBruker
Skrevet

Blir oppgitt over de som kommer med masse dårlige råd/tips her. Folk har virkelig ikke peiling!

Dersom du ynskjer økt muskelmasse, må du trene blytungt på baseøvelsene. Pull UPS, markløft, benkpress, knebøy ! Tenk de store muskelgruppene.

lykke til!

Anonymkode: db6d2...364

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir oppgitt over de som kommer med masse dårlige råd/tips her. Folk har virkelig ikke peiling!

Dersom du ynskjer økt muskelmasse, må du trene blytungt på baseøvelsene. Pull UPS, markløft, benkpress, knebøy ! Tenk de store muskelgruppene.

lykke til!

"Blytungt" gir da strengt tatt økt maksstyrke, og er ikke like effektivt for økt muskelmasse som høyt volum, høy frekvens og rep-range på mellom 8-12. Det er lurt å av og til trene nede i 3-5 reps uansett, men et hypertrofiprogram vil i hovedsak fokusere på lettere vekter enn "blytungt". (Selv om 12 reps x 3 også skal kjennes blytungt ut mot slutten om man gjør det rett)

Anonymkode: 7d86b...49e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Silje Mariela sitt strong her eller muscle up? Tipper egentlig strong her er midt i blinken :)

Anonymkode: d9a1f...73e

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

lykke til!

Jeg kan dessverre ikke trene blytungt pga en belastningsskade over tid, derfor er lettere vekter med flere repetisjoner noe som passer meg bedre 👌 og jeg er ute etter økt muskelmasse, ikke styrken 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...