AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Jeg er på jakt etter et styrkeprogram, gjerne 4 dager i uka Har trent styrke i ca. 4 år sammenlagt, men med opphold pga diverse skader. Eksempel på et ønsket treningsprogram kan være fullkropp x2, overkropp + underkropp. Noen som har tips til spesifikke programmer? Anonymkode: 59b8a...d73
debattanten Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Har jo lyst til å si Starting Strength jeg da. Selv kjører jeg Stronglifts 5x5 som baserer seg på omtrent samme oppskrift. Fullkropps, 3 ganger i uken. Typisk Mandag, onsdag og fredag eller andre dager om du vil. Stronglifts 5x5 har jo en bra app og går litt i dybden på teknikk om du ikke kan det allerede.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 1 time siden, debattanten skrev: Har jo lyst til å si Starting Strength jeg da. Selv kjører jeg Stronglifts 5x5 som baserer seg på omtrent samme oppskrift. Fullkropps, 3 ganger i uken. Typisk Mandag, onsdag og fredag eller andre dager om du vil. Stronglifts 5x5 har jo en bra app og går litt i dybden på teknikk om du ikke kan det allerede. Hmm var mere ute etter et litt annet type program enn det 😁 men takk for tips! Anonymkode: 59b8a...d73
debattanten Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hmm var mere ute etter et litt annet type program enn det 😁 men takk for tips! Anonymkode: 59b8a...d73 Var jo ikke veldig spesifikt det du spurte om. Du får komme med mer 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 2 timer siden, debattanten skrev: Var jo ikke veldig spesifikt det du spurte om. Du får komme med mer 4 dager i uka, programmer som innebærer eksempelvis to fullkropp, en spesiell del overkropp og siste økta med spesiell underkropp:) Jeg kan godt trene baseøvelser, men er like glad i å trene en del andre støtteøvelser Anonymkode: 59b8a...d73
Gjest Froning Skrevet 11. juni 2017 #7 Skrevet 11. juni 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på jakt etter et styrkeprogram, gjerne 4 dager i uka Har trent styrke i ca. 4 år sammenlagt, men med opphold pga diverse skader. Eksempel på et ønsket treningsprogram kan være fullkropp x2, overkropp + underkropp. Noen som har tips til spesifikke programmer? Anonymkode: 59b8a...d73 Hva er målet ditt?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #8 Skrevet 11. juni 2017 33 minutter siden, Froning skrev: Hva er målet ditt? Økt muskelmasse👌 Anonymkode: 59b8a...d73
Gjest Froning Skrevet 11. juni 2017 #9 Skrevet 11. juni 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Økt muskelmasse👌 Anonymkode: 59b8a...d73 Hvorfor kjører du bare ikke fire dagers split hvis muskelmasse er så viktig? Kan skrive en mal på et program som kan funke for deg. Har aldri vært bort ferdigprogrammer som oppfyller dine krav...🤔
fitlife Skrevet 11. juni 2017 #10 Skrevet 11. juni 2017 Har ikke vært borti et treningsprogram med isolerende øvelser og er et fullkroppsprogram. Det vanligste er vel å gjøre overkropp underkropp x2. Du kan jo tenke på noen av øktene som fullkroppsøkter om du gjør knebøy og markløft feks, men da er jo programmet fokusert på flerleddsøvelser og ikke en og en. Tror RYP kan være noe for deg uansett, der gjør man litt av hvert. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #11 Skrevet 11. juni 2017 1 minutt siden, fitlife skrev: Har ikke vært borti et treningsprogram med isolerende øvelser og er et fullkroppsprogram. Det vanligste er vel å gjøre overkropp underkropp x2. Du kan jo tenke på noen av øktene som fullkroppsøkter om du gjør knebøy og markløft feks, men da er jo programmet fokusert på flerleddsøvelser og ikke en og en. Tror RYP kan være noe for deg uansett, der gjør man litt av hvert. Treningsprogrammene i Styrketrening for jenter er noe ala det jeg er ute etter ;p Men en del av de programmene har jeg allerede kjørt, så tenkte det kunne være interessant med noe nytt (= Anonymkode: 59b8a...d73
fitlife Skrevet 11. juni 2017 #12 Skrevet 11. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Treningsprogrammene i Styrketrening for jenter er noe ala det jeg er ute etter ;p Men en del av de programmene har jeg allerede kjørt, så tenkte det kunne være interessant med noe nytt (= Anonymkode: 59b8a...d73 Hvorfor gjør du ikke research selv da? Og RYP kan absolutt være noe for jenter
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #13 Skrevet 11. juni 2017 Akkurat nå, fitlife skrev: Hvorfor gjør du ikke research selv da? Og RYP kan absolutt være noe for jenter Jeg har gjort masse research, men det er jo alltids lov å spørre her.. eller? Anonymkode: 59b8a...d73 1
fitlife Skrevet 11. juni 2017 #14 Skrevet 11. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort masse research, men det er jo alltids lov å spørre her.. eller? Anonymkode: 59b8a...d73 Joda, selvfølgelig. Men det er vanskelig å hjelpe når du avslår det jeg foreslår, uten å gi noe mer konkret info om hva du er ute etter. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #15 Skrevet 11. juni 2017 19 minutter siden, fitlife skrev: Hvorfor gjør du ikke research selv da? Og RYP kan absolutt være noe for jenter Forresten, jeg finner ikke RYP på tn.no... vet du hvor jeg kan finne det? Anonymkode: 59b8a...d73
fitlife Skrevet 11. juni 2017 #16 Skrevet 11. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten, jeg finner ikke RYP på tn.no... vet du hvor jeg kan finne det? Anonymkode: 59b8a...d73 Jeg fant et excel-regneark for RYP, du kan jo sjekke det ut RYP_Arbeidsbok.xlsx
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #17 Skrevet 11. juni 2017 Blir oppgitt over de som kommer med masse dårlige råd/tips her. Folk har virkelig ikke peiling! Dersom du ynskjer økt muskelmasse, må du trene blytungt på baseøvelsene. Pull UPS, markløft, benkpress, knebøy ! Tenk de store muskelgruppene. lykke til! Anonymkode: db6d2...364
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #18 Skrevet 11. juni 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir oppgitt over de som kommer med masse dårlige råd/tips her. Folk har virkelig ikke peiling! Dersom du ynskjer økt muskelmasse, må du trene blytungt på baseøvelsene. Pull UPS, markløft, benkpress, knebøy ! Tenk de store muskelgruppene. lykke til! Anonymkode: db6d2...364 "Blytungt" gir da strengt tatt økt maksstyrke, og er ikke like effektivt for økt muskelmasse som høyt volum, høy frekvens og rep-range på mellom 8-12. Det er lurt å av og til trene nede i 3-5 reps uansett, men et hypertrofiprogram vil i hovedsak fokusere på lettere vekter enn "blytungt". (Selv om 12 reps x 3 også skal kjennes blytungt ut mot slutten om man gjør det rett) Anonymkode: 7d86b...49e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #19 Skrevet 11. juni 2017 Hva med Silje Mariela sitt strong her eller muscle up? Tipper egentlig strong her er midt i blinken Anonymkode: d9a1f...73e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #20 Skrevet 11. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir oppgitt over de som kommer med masse dårlige råd/tips her. Folk har virkelig ikke peiling! Dersom du ynskjer økt muskelmasse, må du trene blytungt på baseøvelsene. Pull UPS, markløft, benkpress, knebøy ! Tenk de store muskelgruppene. lykke til! Anonymkode: db6d2...364 Jeg kan dessverre ikke trene blytungt pga en belastningsskade over tid, derfor er lettere vekter med flere repetisjoner noe som passer meg bedre 👌 og jeg er ute etter økt muskelmasse, ikke styrken 😊 Anonymkode: 59b8a...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå