AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 I det siste har jeg startet på noe som heter Glucomannan. Dette er fiber som skal fylle opp magesekken, slik at man spiser mindre. På grunn av dette har jeg dannet meg ganske så usunne spisevaner. Jeg spiser ett måltid om dagen, middag. Er jeg sulten ellers så tar jeg en kapsel. Jeg sliter med vekten, og lurer først om fremst på om dette vil kunne få meg ned i vekt? Jeg etterlyser også om noen kan fortelle meg hvor usunt, evt. farlig dette er. Anonymkode: f5189...1bf
Pringle Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Jeg ville ha sluttet med det der, og begynt å spise ordentlig. Hvis du spiser mindre enn du forbrenner, og gjør det konsekvent, går du ned i vekt. Hvis du trenger å gå ned i vekt, er det bra å gå ned i vekt. Hvor farlig det er, er vanskelig å si, men ikke viktig, og jeg tror egentlig ikke du lurer på det. Det er uansett usunt å spise for lite over tid. Hvis du spiser altfor lite altfor lenge, sulter du ihjel. Det er ihvertfall farlig. Men en mer sannsynlig risiko er at du ikke kommer til å gå ned noe særlig, eller går opp igjen etterpå, fordi du har spist for lite over tid. Usunne tanker omkring mat og vekt er også farlig.
sofie777 Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Kjære trådstarter,Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon.- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. sofie777, mod
Anbefalte innlegg