Gå til innhold

Skumleste/farligste reise?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det farligste du har opplevd på reise? Og hva er det skumleste stedet du har besøkt? 

Anonymkode: 4e5b1...c02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg  var vitne til et bombeangrep fra Israelske fly. Vi var på Golanhøyden og flyene passerte over oss. Kort etter hørtes lyden av bomber, men vi så ingenting. Vi var jo ganske spente på om det ville komme noe motangrep. Men israelerne rundt virket ganske rolige og noe mer skjedde heller ikke. 

Ikke annet enn at vi kunne lese om det i avisene neste dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Var på fjelltur i Myrdal en gang for noen år siden. Det var midt på sommeren, men det var likevel snø der. Så vi tenkte det var en god idé å ake ned den ene bakken før vi gikk videre. Plutselig hører vi et kjempebra fra fjellet, og kan se en ordentlig stor kampestein komme trillende ned mot oss. Den traff oss ikke, men det var virkelig ikke mye om å gjøre; toppen fem meter fra oss trilla den forbi. 

Anonymkode: 1890c...b1a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var på fjelltur i Myrdal en gang for noen år siden. Det var midt på sommeren, men det var likevel snø der. Så vi tenkte det var en god idé å ake ned den ene bakken før vi gikk videre. Plutselig hører vi et kjempebra fra fjellet, og kan se en ordentlig stor kampestein komme trillende ned mot oss. Den traff oss ikke, men det var virkelig ikke mye om å gjøre; toppen fem meter fra oss trilla den forbi. 

KjempeBRAK*

Gjest Overrasket
Skrevet

Dette er noen år siden nå, men jeg hadde blitt leid inn til å dekke et valg i et middels kjent diktatur. Kvelden før jeg skulle dra hadde andre i samme ærend blitt arrestert, folk som jeg hadde avtalt å treffe for å dra nytte av økt sikkerheten hvis vi var flere sammen. Jaja, jeg dro som planlagt uansett. Nå er jeg jo også over middels samfunnsinteressert, så jeg tok oppdraget veldig seriøst, og tok nok kanskje litt ekstra sjanser ved å møte ansikt til ansikt flere opposisjonspolitikere og andre skikkelser som var direkte fiender av regimet. Selvfølgelig endte det opp i stadig forfølgelse og sjikane fra sikkerhetspolitet, men jeg klarte å holde meg unna arresten. Jeg har fått vite i etterkant av bekjente jeg møtte der at jeg står (eller i hvert fall stod) på en liste over folk som for enhver pris skal nektes innreise. :laugh: 

AnonymBruker
Skrevet

Israel og Sør-Afrika var de reisemålene jeg fikk flest advarsler mot, men opplevde ingenting ubehagelig noen av stedene. Den farligste reisen jeg har gjort var gjennom Oslo sentrum 22. juli 2011. 

Anonymkode: 7ef4f...1ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...