Grovmel Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Vi har bare 1 nabo. Og det er ett par som vi ikke har hatt noe med å gjøre. De hilser om vi går forbi dem noen ganger og andre ganger ikke. Den eneste interaksjonen vi har hatt siden vi flyttet hit har vært via en regning om grusing av vei, som de hadde bestilt vel og merke (deler samme gårdsvei). Orker ikke lage noe krangel, men kjenner jeg blir litt irritert når han mannen der snekrer ut over natten. Jeg tror de vet at vi har 2 små barn og han står altså 3 meter unna vår husvegg og snekrer nå, kl 1 på natten. Vi er sikkert 20 år yngre en disse, så folkeskikk handler ikke om alder! Men hva skal man gjøre for å beholde freden? Gå bort, sende melding eller klage offentlig? Det å gå bort blir rart, vi har nå bodd her i 5 år uten å hatt en samtale. De gjør sitt for å unngå det.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Står han og snekrer i underbuksa? For da er det sikkert pappa. Bare si at han må slutte. Anonymkode: e33d0...326 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Stikk hodet ut vinduet å be de om til helvette å holde fred!! (Hadde jeg gjort) Anonymkode: 2f15c...fd4
Grovmel Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står han og snekrer i underbuksa? For da er det sikkert pappa. Bare si at han må slutte. Anonymkode: e33d0...326 Nei påkledd tror jeg ja. Hvor i landet?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 7 minutter siden, Grovmel skrev: Nei påkledd tror jeg ja. Hvor i landet? Vestlandet, indre hardanger Anonymkode: e33d0...326
Katana Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 Hvis det er noe som skjer ofte, ville jeg tatt kontakt. Skjer det sjelden eller aldri ellers, ville jeg ikke brydd meg.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 Jeg hadde brydd meg, men jeg vet ikke om jeg hadde vært modig nok til å si ifra direkte. Her jeg bor var det noen som pusset opp på kvelden en periode. De bodde tre-fire meter unna og bråket hørtes tydelig. Vi har vinduer ut mot gata der de bor på andre siden av veien. Jeg ringte politiet og spurte om jeg kunne klage på at de bråkte og fra hvilket klokkeslett. Politimannen sa at dersom de fortsetter etter klokken 23 så kunne jeg ringe igjen så skulle de sende noen bort for å snakke med dem. Nå ga de seg, så jeg slapp å ringe, men jeg hadde gjort det om de hadde fortsatt med banking og sirkelsag etter kl. 23. Klokka 1 på natta bør alle skjønne at man ikke kan bråke med banking og hamring og oppussing. Anonymkode: 6a665...d89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå